Örebro. Linköping. I rakt uppstigande led i SHLs logotypedimension kommer vi till ännu ett bottennapp i den grunda delen av grafiska designers genpool. Rödhöken. Logon som representerar en samlad historisk hockeygärning vilken bäst manifesteras i ett rungande: meh.
Likväl står vi där, framför denna för stunden monumentala motståndare, darrandes på tre ostadiga vinstben, med förhoppningar om att snabbt utveckla ett fjärde för ökad sportslig stabilitet och visuellt symmetrisk självkänsla. Vår förening är i stort behov av stödben. Stödhjul. Stöttning i alla former. Förutom läktarstöd. Där är det SM-gulds-beteende. Det enda sådant beteende som står att finna i föreningen, sedan den 30e april 2017.
Sju svåra år och lika många svåra månader och dagar senare, så har vi glömt hur det känns att vinna. Att vara glada och ta en match mot Malmö med jämnmod och förvänta sig en enkel vinst. Det mest naturliga i världen. Som världen borde vara. Okomplicerad. Logisk. Rationell. Inte som nu, ståendes längst ut på plankan, med avgrunden utbredd under oss och bildligt stirra ner i den hockeyallsvenska pistolmynningen samtidigt som man hör Harald Lückner väsa:
Först ut. jag brottas med hoppet och förtvivlan, aldrig någonsin kan man landa i lagom. Den där tråkiga vinter lunken i en betryggande del av tabellen. Som jag längtar till den dagen. Låt oss någon gång påbörja resan mot ett hälsosammare förhållande till HV71.
Ja, det har gått alldeles för bra nu. Det är fullständigt oacceptabelt. Nu är det läge att dra åt poäng-kranen igen så HV:s fans inte börjar känna sig märkvärdiga ,
I början har vi genomgått ett helvete, misär och sånt skit. Nu efter 3 raka vinster så citerar jag Sir Winston Churchill; “Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning”.
Jag hoppas du sparar dina matchingresser Diabolics, för att i framtiden göra en bok av. Sätt dom efter varandra och man kan följa HVs kräftgång och skratta samtidigt. Hopp, förtvivlan, cynism i en perfekt blandning
Skall nog vara sån däringa infographic där man läser och samtidigt överlagras tabellplaceringens utveckling, eller brist på, samt avancerade stats, så man ser hur illa det är. Med news flashes när vi sparkar eller värvar folk å fä. Vore episkt.