Omgång 24: HV71 - Malmö redhawks

Synd att vi inte får med oss mer än 1-0, men måste säga att det var en väldigt bra första period för en gång skull.

3 gillningar

Engsund snälla andas. Försök sätta en pass på bladet när du får chansen i en lugn situation, så bygger vi därifrån

3 gillningar

Som i många andra matcher. Höj tempot så är saken hemma.

Det var den snabbaste period jag sett. Klockan är 19,26

4 gillningar

Det var väl en en ganska angenäm period.
Fortsätt så då är jag nöjd.
Eller höj tempot lite kanske?

Domarna blåser ju inte ens för offside. De glömde nog pipan i omklädningsrummet

1 gillning

Haha ja, kanske.

1-0 är ju i underläge och hade varit gott med 2-0 så inte Malmö får luft. Men givetvis tar man ledning efter första.

1 gillning

Hade lätt kunnat vara 2/3-0, bra perre. Personbästa av Tikka dessutom

Kan det vara att när vi höjer tempot så kommer Tikka så långt efter att han hamnar i fas igen? :thinking:

14 gillningar

Om Tikka kan se het ut, så gör han det ikväll.
Annars gillar jag jobbet av Brännström.

Ok period ändå!

1 gillning

Försvarsspelet såg inte alls bra ut - Day slarvade rejält 2 gånger och Engsund såg seg ut och petade med klubban.

Man måste ut med en gubbe i skottlinjen och ibland struntade man i det,

När vi kom in i anfallszon gillade jag det mesta utom avsluten där man verkade lite stressade och nästan alltid missade de avgörande momenten

Vad var det för ”kackerlacka” som körde runt på isen i bakgrunden?

2 gillningar

Jönköping Universitet har byggt en elbil

2 gillningar

HVs period helt och hållet. Man skapar bra och farliga chanser varje gång man kommer in i anfallszon. Hade det varit 3-0 så hade ingen kunnat säga något om det.

Kanske lika bra att det bara är 1-0 så att man fortsätter jobba utan att bli bekväma.

4 gillningar

Det var @Diabolics nya tjänstebil…

6 gillningar

Min jag köpte hade 11 kkr i malus år 1-3
Ha ha ha

Sista 3 matcherna. Bra mycket högre tempo av HV och man orkar hela matcherna.
Är det bra grundträning av Melin & Co som äntligen börjar ge resultat?

2 gillningar

Vilken skillnad mot för ett par veckor sedan. Nu har vi ett spel och har skott på mål och är ett konstruktivt lag.

Kul att titta på nu när vi väljer att också vara med och spela matcherna, inte bara parkera bussen. Oavsett vinst eller förlust så tycker jag det är kul att se oss spela hockey.

Följt Tikka lite extra och tycker inte han varit / är så superusel som många vill ha det till. Ingen skridskovirtous men fyller helt klart en funktion i laget. Perfekt fjärdecenter om än någon krona för dyr.

En bra första period utan några större dippar.
Tom Tikka har en assist.

Han fick nog pucken på sig.