Omgång 24: HV71 - Mora IK

Jag har kört tysta mentala An då jag sövt min dotter.

Reese gör en lågkvalitéinsats. Spelar fast sig själv hela tiden i egen zon och har ett dåligt passningsspel. Han verkar ha tagit influenser från Elliot. Tedenby vansinnig för att han inte fick pucken framför mål i sista bytet.

HV leder i överkant, sett till prestation. Kul att puckarna studsar in, men det är ju långt ifrån en helgjuten insats. Samtidigt står inte Mora för något direkt motstånd idag.

Men man ser på flera spelare i HV att det saknas harmoni.

Bästa ikväll är att det är så RÄTT spelare som gör poäng. Viktigt för fortsättningen. Fortsätt nu för fan att pumpa på i tredje…
Ingen backar hem och säkrar nu!

Zanetti gör en riktigt grann insats, är som ett stenblock…

många icke-trippingar ikväll. Var tripping-tvåan en av de grejor som kom bort på flyget?

Normalt HV PP nu inga ideer alls :imp:

Elliott lyckas verkligen inte med någonting…vad såg Hult där?

pinsamt

Men var fan hittade domarn den utvisningen?

Bedrövligt pp i 1:57 :smiley:

:smiley: :laughing: :sunglasses:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAv
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
vAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
ASAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Sådärja!
Nu fortsätter vi lira i dessa tröjor framöver också.

Inte mycket till värdemätare men vi gör 5 mål och håller nollan. Hoppas vi kan få in lite självförtroende i truppen nu, det tror jag skulle göra större nytta än x antal nyförvärv.

+1

Överlag en ganska bra insats. Det är mer individuella misstag idag av en del spelare som gör att vi ställer till det lite från och till. Bara att fortsätta såhär och växla upp spelet lagmässigt och få in i ryggmärgen att hjälpa varandra bättre i alla situationer och uppmärksamma varandra på att jag ger understöd passa mig osv. Vi spelar fast oss i onödan då och då för att man ska hålla i puck och försöka göra en gubbe själv bakom egen kasse eller i sarghörnet även när man har understöd ibland.

Skönt att målskyttet var lite utspritt och att vi skapade lite mer chanser idag igen. PW fortsätter spela stabilt. Känns som förstakeeper i år då han spelat mycket bättre än Söderström och sig själv sett till förra säsongen. Har helt klart tagit steg framåt från förra året.

En riktigt skön seger på hemmaplan mot Mora.

Hade dock inte räknat med något annat mot “allsvenska” Mora. Dock trodde jag kanske inte att PW skulle hålla nollan och att det skulle rinna iväg så pass. Dock viktigt att målskyttet centrerades på flera spelare, och inte en enda. Bra för deras självförtroende, att de som verkligen ska finnas med i målprotokollet fick medverka där idag.

Ser dock ett stort problem och det är Mattias Tedenby´s kedja. Tedenby är alldeles för bra för sina kamrater, tråkigt nog. Jag är ganska övertygad om att Tedenby hade vart i toppen av SHL´s målliga om han hade haft snabbare kamrater. De verkar inte hinna med riktigt. Går ju inte klandra dom heller för den delen, då Tedenby åker i en helt egen liga, inte många som matchar honom i den formen. Synd bara att man inte letar aktivt och verkligen scoutar efter en spelare som är lika snabb som Tedenby. Tror vi hade fått se fler mål från honom då.

Annars en väl genomförd match, även att det inte vara nån större utmaning de ställdes emot. PW lysande i målet igen, kul!
Sköna 3 poäng!

Dock lite svårt att sätta ett status på Söderström då det känns som han knappt spelat sen SM finalen. Han behöver dock komma i form inom kort om han ska vara att räkna med inför vårens matcher. Men tror det blir bra. PW är som sagt lysande.

Hv verkar inte ha fattat att den som är snabbast på isen är pucken!
De ska åkas från egen zon för att sen bara lägga ner trissan djupt. Spela pucken till forwards i tid som sen kan föra in pucken i zon och därmed direkt skapa problem för motståndarna.
Fruktansvärt dåligt passningspel och det var tur att vi mötte Mora och inte något av topplagen. För detta dumpande utanför blå hade inte fungerat mot ett bättre försvar vilket vi tydligt sett det senaste!

Men att vi gör mål i PP och att P-W höll nollan är några av ljuspunkterna samt att vi vinner med 5-0 trots att det är ett hafsigt passningsspel är positivt! Hoppas vi att halsen växer på de flesta i laget och att vi hittar tillbaka den hockey som ger framgångar!

Stort steg i rätt riktning. Såg fortfarande väldigt hafsigt ut stundtals, men skönt med lite medstuds. Förhoppningsvis kan man få in lite självförtroende i avsluten och i PP…