Omgång 24: HV71 - Örebro Hockey

[size=150]HV71 - Örebro[/size]

[b]Örebro harål.
Så blev det när jag gjorde en copy-paste på den gamla matchtråden, i mitt vanliga arbetsflöde för att starta dagens match-ingress. Det var spillrorna av förra ingressen som gav denna textbaserade variant av pyro-osteomancy (att spå i ben). Örebro är både snabba och hala så jag tror inte jag kommer behöva hänge mig åt hieromancy för att förutse att dagens match kommer bli aningen svår.

Örebro kanske ni minns, var för inte så länge sedan säsongens “positiva” överraskning (inget är dock positivt med örebro) och stoltserade en kort stund med en väldigt framskjuten placering i tabellen. De har nu en mer modest placering, bara 6p framför oss på en sjätte plats. De kommer från en vinst mot Malmö senast, men har innan det förlorat fyra raka, inklusive en mot LHC. Hallå? LHC kan man inte förlora emot, de är lhc-dåliga.

Vi behöver se upp med Philip Holm, deras bästa poängspelare, vilket i sig är lite surt, då vi hade ögonen på denna Philip under silly season. Dock kan vi få dem att känna en extra sur känsla i magen vid kommande astronomiskt stora löne-utbetalning, genom att stänga ner honom. Det vore gött.

¡Salud!

[/b]

[size=150]Tommys tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Vi blev totalt utspelade i den första matchen på ett sätt som jag inte kan minnas att HV blivit tidigare. Det såg ut som Colorado Avalanche mötte HC Dalen. Nu tror jag inte Örebro är riktigt lika bra så det finns chans på poäng. Två poäng mot Örebro och tre mot LHC så är jag nöjd.

Haha, älskar dina inför match-texter Diabolics. Alltid får man lära sig något nytt ord eller två, att slänga sig med och låta smart.

Skulle säga att HV är ett helt nytt lag sedan senaste mötet med Örebro där vi blev totalt utspelade… det kommer inte upprepas. Fortsätter vi vårt fina spel från senaste matcherna kan vi aboslut stå upp mot vilket lag i serien som helst och minst en poäng ikväll ser jag inte alls som otänkbart.

HV såg bättre ut i lördags än på länge och med Tedenfart in nu så känns det som om laget från Vättern verkligen kommit igång. Sanny Lindström kallar HVs form som topplags-beteende där vi har 5 vinsten de 7 senaste matcherna samt en målskillnad på +9 sedan uppehållet. Att HV lyckas vinna i Leksand och mot Rögle som också har en uppåtgående trend är starkt. Spelet ser milslångt mycket bättre ut en tex mot Örebro borta och Luleå hemma. Nu går det nästan att förvänta sig 3 poäng av HV som möter ett Örebro som tagit 3 poäng på 5 matcher! HV har bara förlorat mot topplag som Timrå och Skellefteå som båda har 13 poäng på 5 matcher. HV kan man lita på och speciellt Foppa som är topp 5 i poäng i SHL spel 5v5! Go HV!!!

Jag tror på 3 nya pinnar ikväll mot ett frustrerad Örebro.
Jag tror på nytt storspel ifrån den som står i mål.
Jag tror LaLeggia gör 3 poäng ikväll.

Fullt ös!!!:slight_smile:

Jag fortsätter att vara pessimistisk då det gått bra för HV71 då.
Vi möter ett lag med bra fart och skickliga. Sen har de en grym målis och vi vet ju hur målvakter brukar kunna stänga igen mot oss.
Tror det krävs fart och energi från samtliga kedjor där alla är med och pumpar på med mycket skridskor. Vi kan inte slå oss till ro!

Tror det blir avgörande om vi kan fortsätta skymma målvakt som vi gjorde mot rögle. Då kan puckarna trilla in

Blir mycket, mycket spännande ikväll. HV har fått upp farten. Kämpar och sliter. Gör äntligen mål. Det ser betydligt bättre ut än innan uppehållet. Men faktum kvarstår att HV inte har någon madrass att landa på om vi börjar förlora igen. Så viktigt med tre nya poäng.

Vi håller tummarna för ny seger!

Kul att någon är road :smiley: Jag lär mig också för varje ingress :wink:

Tungt utan vår bäste Fw på sista tiden - LILLDANSK! Dags att stordansk och övriga steppar upp. Intressant att se om Tedenby kan fortsätta i stil med senast, eller om han tömde all sin energi direkt…? Tror på vinst!

Försiktigt positiv inför kvällen.
Dock dags nu för Bödker och Sam att steppa upp. Framförallt bli jämnare i sin prestation.
Riktigt viktig match ikväll med och chans att titta uppåt vid vinst eller riskera botten 2 vid förlust.

Jag har druckit ölbärs och är live. Vi får stryk ikväll.

KOM IGEN HV KÖR FÖR FA AAN

Jag har inte druckit ölbärs och är inte live. Vi vinner ikväll.

Varför spelar ej lill dansk? Jag förutsätter att han inte är petad. Isåfall skiter jag i detta.

Goody two shoes…

JVM-skit med Dänemark.

Edit: Missade att lill-dansk redan åkt till JVM.

Lill-Dansk är inte petad. Han är på JVM-bös med hemlandet.