Omgång 24: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71[/size]

HV71 möter Malmö på bortaplan på tisdagen.
Seger är ett måste mot bottenkollegan Redhawks.
Kan HV ge oss en chock och vinna mot skåningarna. :open_mouth:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Blir det ingen förändring finns det inte en chans att jag tittar på denna matchen.

Solklar förlust med 2 -3 mål

Rahm sitter så fint kvar i båten.
Allt är såååå bra.
Hockey är på riktigt inte ens roligt längre

Håller med Andersson. Känner likadant…

Malmö van mot Frölunda denna match visar Malmö de inte är shl sämsta lag utan kommer köra över hv. Inom 2-3 veckor ligger hv sist i shl och lär inte lämna den positionen

Där kom nyheten att Sandin och lias åker över sjön också.
Lika bra å fimpa hela laget å köra j20 istället, där finns ju hjärta iaf

Locket på från hv men övriga tex fbk förmedlar ut att de lämnar, hv blundar och rapporter ingenting. Patetiskt skött är denna förening

Ändring läste aftonbladet där det lät som klart de åker över men meddans expressen beskrevs det som mer osäkerheter

Här det en enorm betydelse för dig att Hv ska kasta sig ut och meddela detta? Vi vet ju redan att det händer när som helst. Dessutom är det ju enligt olika källor inte helt spikat än.

Du missar aldrig en chans att hacka på föreningen.

Finns ingen anledning att hylla dem för nuvarande agerande och jag skrev till ändring när jag läste en artikel till

Återigen en match som kan ge Hult andrum och fortsatt förtroende.
Men jag ser inte hur man ska vinna med detta spel man presterat.
Man glimrar till men faller ihop lika snabbt.

Är oerhört tveksam till att Hv vinner denna match. För mig är Hv71 det lag som spelar absolut den sämsta och mest inkompetenta ishockeyn.
Man slösar all energi på att återvinna puck i offensiva zonen istället för att ta in puck under kontroll och därmed lägga energin på att gå mot mål.
Men man ska ut i hörnen och kladda.

Malmö som vann mot Frölunda senast lär vara uppblåsta av självförtroende medans vi är på botten av Vättern!

Ja det blir nog riktigt tufft detta. Malmö har luft under vingarna efter segern mot (i och för sig ett dåligt) FHC, och om det är något vi har sett under denna säsongen så är det hur mycket självförtroendet spelar in. Två bottenlag som möts där ena laget ser ljusglimtar, andra inte.

Blir nog en match om vem som kan hålla modet högst snarare än om vem som spelar bäst hockey.

Det som talar för oss är att Lillis klivit in och att Bergström är tillbaka. Återstår att se om det räcker. Allt annat talar emot…

Varför ska de gå ut med att de lämnar när de faktiskt inte gjort det? Både Lias och Sandin spelar ikväll. Tanken för Kings är att ta över resterande spelare 17/18 dec. Så Lias hade antagligen också spelat mot Brynäs, en match som nu är inställd.

Du missar andemeningen i mitt inlägg.
Du upptäckte senare, efter att ha läst en artikel till, att det råder viss osäkerhet kring när en flytt blir av.
Varför då inte vänta med att spy galla?

Lyssna till den kloke Zico i annan tråd. När känslorna tar överhand; Ta en time out och fundera ett varv till innan du postar.

Gällande matchen kändes det positivt att lyssna på intervjun med Bergström. Hoppas han kan bidra med sin rutin. Samma sak gällande Lillis. Kom på mig själv med att sitta och må allmänt bra av hans attityd och lugn. Om det räcker för en scenförändring vete tusan, men hoppet lever.

Förra gången Lillis kom in var det Lindbom som hade styrt och HV skymde i princip aldrig motståndarmålvakten, men det vart mycket bättre med Lillis bakom rodret och poängsnittet höjdes också rejält.

Jag hoppas på samma effekt nu.

Däremot är det förståeligt att med så många spelare borta på JVM och pga skador så påverkar det resultatet och Malmö har en uppåtgående trend så vi får se hur det går just ikväll.

Så in i HELVETE jävla ångestfyllt.

Kokkonen och Forsberg bänkade?

Kokkonen extra forward

Stjärnspelaren från Allsvenskan som skulle spruta in mål. Vad hände där? Bryr mig inte ett dugg om kvällens resultat. Mest intresserad hur spelet, attityden och inställningen ser ut. En förlust gör en inte förvånad eller besviken i dessa tider. Snart drar det igång. Tänk om vi kunde få se lite ilska, slängda handskar och fläskläpp. Senast det hände var väl på Wards epok.