Omgång 24: Mora IK - HV71

Jepp, men man får ju liksom lira den hand man har. Att drömma om omöjligheter leder ju inte framåt. Men idag blir man synade hårt, precis som du är inne på.

Mora måste ju ha SHL sämsta publik o klack. Kan inte vara motiverande att komma dit o spela matcher.

Men trodde Hv hade hittat flowet o kunde komma dit ändå o bygga vidare på det vi haft nu. Men det var ingen bra första period.
Nu krävs det en rejäl uppryckning annars tycker jag synd om tomtarna som tagit sig dit.

Fast Figren har spelat pp hela säsongen de lär han inte få sluta med.
Törngren kan jag ändå tycka har de i sig. Han gjorde mycket bra förra matchen i pp.
Anton Bengtsson ska givetvis inte spela pp. Inte ens nu när vi har ordinarie pp spelare borta.Ser hellre Johan Johnsson där isåfall.

Arbetsinsatsen av spelarna var för dålig. Mora jobbade mycket hårdare.

Bra att man tog timeout.

Tycker Hv fortfarande hade bra skymning men på slutet av pp attackerade ensamma spelare utan att ha kompisar med sig då de åkte in över blålinjen och det funkar inte.

Hv måste upp i arbetsinsats.

Mora har toppat en kedja och den MÅSTE Hv ha koll på också… Spela lite mer defensiv koll när de är inne.

Det var de som gjorde åtminstone första målet.

Jag är med dig, Shit. Sen tycker jag väl att man får uttrycka besvikelse för att vi saknar en hel PP-kedja. Där tycker jag din Crosby-liknelse haltar. Men men.

Ska man spela den hand man har. Sätt ihop Tedenby, Wänna, Önerud, Ljungh och låt dem lira i 1.45. Kasta in Thuresson vid behov. Och så har vi Lehtonen/Andersson på backen.

Figren, Bengan och Törngren kan få resterande 15.

Kära HV, det är samma Mora som sist. fast på hemmaplan. Tagga upp!

Jag tror HV kommer ut som ett nytt lag och att det är minst kvitterat innan P2 är över.

Jag sätter emot…en Big Mac och co :sunglasses:

Finns inget annat æn benhårt jobb nu.

Mora vinner på att vi slackar i allt før många situationer.

You’re on!

Med plusmeny

Ödmjukheten inför matchen måste vara påkopplad. Att tro Mora skulle komma som senast kan inte finnas.
Men ändå så verkar man tro att det hade räckt med att ställa ut grillerna idag.

Men vi har samtidigt värmt upp deras målis rätt rejält nu så frågan är om står på huvudet idag.
Ett mål tidigt i andra är nog ett måste om vi ska vända detta bleka spel idag.

Spelet i egen zon är ju helt galet ikväll!

Börjar ju bra andra perioden!
Hoppas PP kan lossna nu då

Tror inte på HV idag tyvärr. Mora verkar mer taggat och Hv känns sega…

Tredje gången gillt :question: :question:

Bengan klarar verkligen inte av en roll i en högre kedja. Han, Önerud och Figren har haft förtvivlat svårt ikväll.

Byt plats på Bengan och Johnsson.

kameramannen är full

Pp under isen…

Tre raka PP utan mål. Tror inte vi klarar det här.