Omgång 24: Rögle BK - HV71

Det är under dessa matcher som jag verkligen hatar hockey. Vi ställer in skridskorna och tror vår lilla formtopp ska räcka för att ta Rögle…

Anton Bengtssons beteende vid 4-1 är så fruktansvärt. Förlorar tekningen, motståndarna avancerar och han LIGGER KVAR på isen?! Visa ngn form av glöd. Hade jag varit coach hade han fått se resten av matchen på en tv under tiden han cyklar i omklädningsrummet!

Missade första pga Lucia, men enligt SMS-rapporter så var 2:a lika usel som 1:a?
Utvisningen på Karalahti var extremt billig.

Fy fan vad du är löjlig. Även om du är besviken är det fan både uselt och kränkande att skriva så.

HV skämmer återigen ut sig!! För vilken gång i ordningen? Så jävla trött på detta varannandags lag!!
Hoppas samtliga spelare får gå hem ikväll!!

Idiotdåligt spel men behöver knappast värva spelare för en förlust, om än idiotdåligt spel. :slight_smile:

Jag tror du sätter huvet på spiken.

Rögle har tydligen bestämt sig för att sprattla till, just mot HV ikväll.
Varför inte.

HV, som fått lite vila efter två ytterst fina insatser mot fbk, har inte den stabilitet eller det kunnande att avfärda Rögle av bara farten, som t.ex ZAIK.
Detta vet Rögle, och deras satsning verkar gå hem.

Luktar underskattning lång väg.
Känns som om ingen i HV är förberedd på motståndet som faktiskt bjuds.

Ska precis sätta mig och se sista perioden på hotellrummet och ser att Rögle leder skotten med 37-18?!! Vad händer??

Lucia? Du är 10 dagar före almanackan grabben :laughing:
Och ja, 2:a perioden minst lika dålig som 1:a. Inte utvisningarna som gör att det ser ut som det gör, det är p g a HV71 står stilla och väntar på julledigt. Bedrövligt minst sagt.

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Måste vara det. Hur fan kan man bli så dåliga när man varit på väg att få ihop grejerna på slutet.

Inför tredje Thörna Christensen Sandberg
Tedenby - Abbot Törngren
Bengtsson - Önerud - E Andersson

Ersberg hoppar in för att väcka laget.

Att vi ska ha så jävla svårt mot rögle

Sätt dig i baren å drick en gravöl istället…HV skämmer ut sig…

Fy fan vad du är präktig. Tycker det är pinsamt med en kapten som 1. med sitt kroppsspråk signalerar att han skiter i det och 2. har ett betydligt större hjärta för RBK än för HV.

Jag misstänker att du förmodligen har en helt annan syn på saken men innan du svarar ska du bara veta att jag är fullständigt ointresserad av den.

20 kvar. Bara kliva in och kriga för märket på bröstet!
1 poäng är verkligen ingen omöjlighet!

Körkörkör!!!

Kan nämna en sak som kan ha viss betydelse, HV71 har ofta väldigt svårt att spela sin hockey när lag sätter hög forecheck. tycker dock man varit bättre på det sista tiden.

Hur kan man missa kvällens mest solklara tripping?

Axel Eidstedt? Vad gör ens denna pojke i SHL? Varför får han ens spela?
Och så pojken som aldrig lärde sig skjuta, Adam … nä jag orkar inte mer. Nu stänger jag av

Viktigt Sundh!

Grabben :unamused: Var ju dottern och mini-Ward som uppträde i idrottshuset. Robert var utklädd till en gran och stod i mitten :wink:

Säsongens sämsta match helt klart, om inte en dundervändning kommer i tredje perioden.

Starkt Sundh