Kedjorna är helt felbyggda, Brithen har dåligt självförtroende Laine har inte ersatts mm.Små saker gör jävligt mycket. just nu lever HV71 tack vare bredden, men vi saknar spetsen som ska göra den där skillnaden i regelbunden målskörd.
Håller helt med om att kedjorna är felbyggda. Abbott och Thörna klickar inte då Thörna behöver en spelskicklig center bredvid sig. EC och Teden funkar inte alls i hop. Där krävs förändrings och det är NU. Vi har alldeles för många nyckelspelare som inte har hittat rätt och levererar inte alls på rätt nivå.
Ödmjukheten idag bedrövlig fullständigt bedrövlig.
Brithen? Christensen blixtrar till ibland. Bengtssons agerande vid 1-4 under all kritik. Fullständigt bedrövligt att se man skäms!
Man måste ha bättre produktion o få in en playmaker illa kvickt om det nu är möjligt? Måste få till 2 producerande kedjor ett bättre pp där Thörnberg defenitivt inte ska agera playmaker.
Håller med. Märkligt agerat från Johan Lindbom och blir intressant att höra presskonferensen - om den nu blev av.
Funderade ett tag om Erik Christensen ens var ombytt. Missade som sagt första perioden, men totalt osynlig som ni båda skriver.
Ska lyssna imorgon om det kan vara en efterhängsen skada, eller vad jag misstänker är något annat. Personligt.
Måste ha nån skada,sämst i ett för kvällen dåligt HV.
[/quote]
Funderade ett tag om Erik Christensen ens var ombytt. Missade som sagt första perioden, men totalt osynlig som ni båda skriver.
Ska lyssna imorgon om det kan vara en efterhängsen skada, eller vad jag misstänker är något annat. Personligt.
[/quote]
Av vilken anledning misstänker du att det är personligt? Magkänslan eller kännedom?! Inte att det på något sätt skurit sig med tränare eller grabbarna i laget hoppas jag?! Hoppas hur som helst att det lossnar snarast. Christensen är otroligt viktig för Hv av många anledningar.
Brithén.
[/quote]
Om det vore så väl. Jag är rädd att det är nåt värre och då tror jag inte på nån skada. Blir han kvar hela säsongen?
[/quote]
För oss som ej bor i Jönköping och missar skvallret på stan är det något som hänt? Skurit sig med någon i klubben? Någon allvarligt sjuk familjemedlem? Vet du något vi andra bör känna till som kan förklara den ojämna prestationen i Christensens spel?
Precis den här frågan har jag ställt vid ett par tillfällen tidigare på säsongen. Jag tycker också att det är något med honom och min känsla är att han inte trivs längre av någon anledning. Han verkar saknar spelglädje och det visar sig bl a när han gör mål eller är inne på ett mål framåt, då han knappt firar eller knappt verkar bry sig.
Jag undrar också om han kommer vara kvar säsongen ut. Samtidigt känns det som att det i så fall inte skulle spela nån roll, för han bidrar ju inte med nånting som det är nu…
Om jag skulle gissa så kanske han är missnöjd med sig själv samtidigt som han är missnöjd med att spela med Tedenby som tar för stort utrymme för att Christensen ska kunna spela på sin topp. På både gott och ont. Därför jag tror att sära på dem vore bäst för dem själva och HV71 om man ska kunna ta nästa steg. Den här kedjan har ju verkligen fått chansen att hitta kemi men det hittas alldeles för sällan.
Men det kan ju kanske bero på andra saker också att kemin inte infunnit sig och kanske därför man envisas med att låta dem fortsätta.
Tedenby abbot och Thörna gjorde ju förövrigt en riktigt bra match ihop mot Saik men fick sen inte fortsätta, för att man förlorade?
Jag tror fortfarande man kan skapa magi bara man hittar rätt i kedjorna och hittar 1 ersättare till Laine frågan är bara om det är uppförsbacke eller nedförsbacke tabellmässigt när man hittat rätt i de sista detaljerna.
Obs: det är endast vilda gissningar från mig så det behöver inte spridas några onödiga rykten.
HV71 kom inte ens från Jönköping idag? För inte ens om dom var kvar på bussen hade det varit så nonchalant.
Bara att ta nya tag.
Måste också berömma RBK som fått utstå hård kritik, spelar enkelt, offensiv forechecking, och ett spel som HV spelade mot Timrå i kvartsfinal för många år sen och vände den serien. Dump/skott på målvakten in med trafik och vispa in returen.
De har gjort bra ifrån sig alla matcher de spelat ihop. Jag tror att alla, utom tränarparet, har fattat att det är SHLs bästa kedja.
Måste nog snart ringa Lindbom…
Andra och tredje perioden mot ZAIK är (trots torsk till slut) bland det bästa vi gjort denna säsongen. Att vi inte ger dom formationerna fler chanser är märkligt.
Dessutom hade vi i den matchen en mycket intressant pp uppställning med med bla 10 och 24 i hop, där 10 fick sin bästa och rätta roll framför mål. En uppställning med enorm potential som skrotades efter bara 2 pp…Märkligt?!
5+ Filip Sandberg. Kämpade och slet i vanlig ordning och blev dessutom målskytt i den tredje perioden. Hade ett par
ytterligare lägen att sätta flera puckar i nät.
4+ Fredrik Pettersson-Wentzel. HV-målvakten lämnades stundtals helt ensam mot Rögles forwards och stod för några riktigt
vassa parader. Höll kvar HV i matchen.
3+ Oscar Sundh. Gjorde sitt tredje mål för säsongen när han gav HV nytt hopp i den tredje perioden.
Slet dessutom hårt i varje byte.
2+ Kristofer Berglund. Gjorde återigen en stabil insats.
1+ Chris Campoli. Noterades för två passningspoäng och var HV:s bäste back offensivt.