Minnet är kort, men när det inte bidrar med tillfredsställande innehåll så tvingas man ta till det långa. Dessa långa minnen återvänder man nu till, med en ökande frekvens, för att motivera sin känslomässiga insats i detta pågående clowntågeri. En resa som i likhet med Sandra Bullocks bussrattande saknar både mellan och slutstationer att kliva av på, pre katastrof-faktum-tillstånd.
Clownbussen byter inte gärna riktning i onödan. Den saknar därtill både servo och styrstång. HVs styrelse och ledning är opåverkade och lika glada ändå, där de står och vrider på var sin egen ratt i det hermetiskt tillslutna styrelserummet. Föreningen fortsätter i rasande fart mot undergången samtidigt som tränarteamet spenderar dagarna med att leka “hela havet stormar” med rollerna de sitter på.
Mitt i stormens öga så får vi finskoterbesök från norr. Det kommer troligtvis smiskas stjärthalvor i 3 gånger 20 minuter, innan vi återigen får lyssna på en svada bortförklaringar av, för dagen, vår halvassisterande konpositionsrundningstränare, eller vad nu Anton känner att han vill ha ansvara för just den halvtimmen.
Pudas gör väl mål som vanligt, usch vad jag hatar Skellefteå alltså. Men det är bara för att dom alltid är bra. Den föreningen verkar alltid göra allt rätt, HV som förening lyckas alltid göra allt fel. Våran raka motsats alltså.
Frågan är om man sitter i bilen under första, andra eller tredje powerbreak. Troligtvis första.. Fyfan vad otaggad man är på den här brutalt usla skiten. Jag har checkat ut fullständigt.
Matchdag. Hemmamatch. Jag har säsongskort. Men. Tanken att gå på matchen har inte ens slagit mig. Helt ointresserad av att ta mig tiden och omaket att ta mig till HG trots att jag bor mitt i Jönköping.
HV har dödat mitt intresse. Ser knappt matcherna på TV längre.
Matchen? Klar förlust utan att man ens är i närheten av att ha chansen. Lehtinen tar död på allt hopp om poäng med ytterligare en blöt insats med en räddningsprocent runt 73. Framåt skapas noll av skärpa och matchen slutar 1-6. Publiken börjar lämna efter 8 minuter av tredje perioden.
Blomman meddelar att man måste göra det man kommit överens om, att få ihop spelet över 60min och att man kommer att titta på detaljerna som avgör matchen så att man kan vrida på lite saker, träna ännu mer och hårdare så att man blir bättre till nästa match.
Har hittat en växt med 3-4 meter långa revor här i Kina. Revorna är fulla av sylvassa gröna taggar. Jag har bundit ihop ett knippe som jag slår mej med under matcherna. Det lindrar.
Ni kanske kan prova med brännässlor? Eller några torra vildrosor?