Jag tror inte du är ensam om den analysen. 3 poäng i oktober är lika mkt värda som 3 poäng i mars, tyvärr så gör väl HV sin sämsta start på år och där, och det kan nog tyvärr kosta en kvartsfinalplats.
Helt makalöst hur domarna kan missa den kanske mest solklara utv på hela matchen!
Men vårt PP är ju bedrövligt och måste komma in någon som kan styra upp PP!
Tror inte jag sett #8 skjuta ett slagskott i år utan några fösare i bröstet eller utanför!
Trodde han hade ett slagskott av rang som skulle bli ett livsfarligt vapen i PP! Se Hultström som inte sparar på krutet när det väl ska lossas!
Trots att Sundh gjorde mål i PP så är det ju för dåligt att ställa ut Bengtsson och Sundh på isen när vi har PP!
Det måste ju Hult inse, eller?
Sjukt tråkigt när man är så nära 3p och förlorar en klockren tekning vid 6vs5 vilket man absolut inte får göra.
Ändå skönt att Lillis påpekade det i interjuvn efter match!
Hade vi haft ett PP så hade vi vunnit denna match, där ser man hur avgörande det är i hockey Hult! Hoppas du inser der någon gång som sportchef!
Det har dom inte varit sen dag 1. Det är enbart en massa folks förhoppningar här inne som gjort att truppen snackats upp. Det såg högst mediokert ut redan från start, med enda skillnaden från förra året att man inte borde ha lika låg lägstanivå som då. Men det har man lyckats få till även i år tyvärr.
Det återstår OTROLIGT mycket jobb för att HV ska kunna bli ett etablerat topplag igen. Det kommer inte ske inom de närmsta åren med nuvarande förutsättningar. Jag tror man får se till att upprätta en ny femårsplan, eller mer rimligt; en tioårsplan.
En okej bortamatch med tanke på vilka spelare vi saknar, 1p är bätttre än 0. Tycker dock det är så pissigt när Gunnarsson gör allt och mer därtill för att vi ska kunna få med oss alla poäng och en seger men att vi faller på vårat usla pp.
Tur vi har Gunnarsson iallfeall, vette sjutton om vi inte legat sist utan honom. Grymt match Gunnar
En till tråkig grej förutom förlusten i sig och Husmusens ständiga trök-inlägg är att Dick verkligen trivs mot Hv. Bu var gan tillbaka efter en längre tids skadefrånvaro och gör 1+1. Utan honom hade vi sannolikt vunnit. Bra gjort ändå att plocka en poäng med tanke på förutsättningarna! På fredag är jag på plats i Kinnarps och hoppas få se ett taggat hemmalag på Fans-night!
Varför ska det ta Hv 100år att bli ett toplag igen när vi tok dominerade under tidiga 2000 talet ? Växjö kommer från allsvenskan och blir ett toplag DIREKT. Näe jag köper inte det där snacket, vi har allt som krävs som organisation för att vara ett topplag, förutom förmågan att kunna agera midseason
10års plan? skämtar du? vi har bland de bästa ekonomin i SHL, vad är det vi saknar som ska ta 10år att fixa till tänker du ?
Seriöst allt som saknas är en ledning/sportchef som kan agera lite midseason också och inte bara värva spelare inför säsongen, skadar sig en stjärna? ersätt fort…thats it
Självklart är den här säsongen resultatet av en rad dåliga beslut. Till exempel att HV gav Lindbom fortsatt förtroende efter fjolårsfiaskot.
Men om vi nu ska vara positiva och försöka skilja på saker och ting.
HV har efter Lindbom snittat två poäng per match. Då har vi också spelat mot ett formstarkt Rögle, formstarkt Växjö och ett topptippat Djurgården.
Lägg till att vi fått igång flera spelare som vi förväntar oss ska producera.
Absolut, säsongen blev en missräkning och kommer förmodligen inte leda till det vi hoppades på.
Men om något har HV visat efter tränarbytet att de har ett bra lag. Sen hur långt det räcker återstår att se.
Men så jäkla nattsvart som alla vill få det till är något jag vänder mig emot.
Ibland räcker det bara att ta bort problemet så löser sig resten. Och det verkar det ju i mångt och mycket ha gjort i det här fallet.
Helt off topic, men ändå: det är inte så att jag vill att det ska ta 10 år, men sett till hur det går med målsättningarna i nuvarande 5-årsplan, vilken det nu bara är 1 år kvar på, så behöver mycket mer göras. Jag skulle tro att man behöver bygga om mycket mer i organisationen, än att det räcker med en sparkad tränare t ex. Problemen började redan 2011 och klubben famlar ännu efter en ny identitet. Eller så klamrar man sig kvar vid en identitet som inte längre finns. Vilket som så är det inte helt betryggande… Och sett till detta så tror jag att man är ärligare mot alla om man ser att det snarare tar 10 än 5 år att hitta sin nya identitet.
Sen är skillnaden mellan var HV och Växjö står i sina respektive klubbutvecklingar så stor, att det knappast går att förklara med en sportchef hit eller dit.