Omgång 25: HV71 - Frölunda HC

HV71 vs Frölunda HC


image image

Kan vi inte bara vinna?
Skall det vara så svårt? Kan inte killarna bara shyffla in pucken i motståndarkassen och sedan plocka av dem pucken ifall fisklunda vinner en tekning och shyffla in den igen? Jag fattar inte. Jag vill inte fatta. Jag vill bara vinna.

Hur känns det att vinna? Det enda jag känner just nu, efter varje match är som den pirrande känsla man har när man suttit för länge på dass och benen somnat. En lealös psuedo-förlamning med annalkande och otrevlig smärta. Kan vi inte bara vinna?

Fyra poäng denna vecka hade varit bättre än en. Bättre än både två och tre med. Med fyra poäng innan uppehållet kanske lite av förlamningen släpper. För laget, för oss fans. Hoppet står idag till en ordentlig uppryckning på läktaren för att se till att alla Kents förlamade nyförvärv sprattlar till och ger dem pirr i benen, på ett bra sätt.

Rensa sillen!

silenzio stampa

FORZA HV71!!

12 gillningar

Jag sade innan fbk matchen att får vi 3p totalt på de tre sista matcherna före jul är jag nöjd. Nu har vi chansen på 4. Det är stora drömmar. Men drömmer vi inte så lever vi inte.

Jag tror det är stor chans malmö förlorar mot skellefteå och sker så blir jag halvnöjd med en pinne.

Men hur härligt det vore med en odramatisk match. 3 säkra pinnar och ingen jävla förlängningsskit. 5-0 in i sista perioden. Vi ser stabilt tryggt försvarspel. 6-0 med 10 min kvar.

Stora drömmar, jag vet. Ska en ändå drömma, varför inte drömma stort.

4 gillningar

Med det manfall det verkar bli i kväll, kan man ju undra hur man ställer upp kedjemässigt. Sista matchen före ett uppehåll, skulle jag nog köra på mestadels tre kedjor.

Lenc, Shore, Stål-Lyrenäs
Brännström, Borgström, Pettersson
Tedenby, Önerud, Lindbäck
Stakkestad, Träff (dessa får komma in o avlasta).

Fan…tunt, det blir svårt om nu inte Frölunda jublar och tar ut segern i förskott.

3 gillningar

Hade ju vart gött om dicow stod och storspelade för o visa fhc att dom gick miste om något.

4 gillningar

Liten dröm jag har nu…

Lindbom kör säkert:

Lenc, OSL
Brännström, Pettersson
Tedenby, Lindbäck
Önerud, Träff

Shore, Borgström, Stakke rullar runt som 3 centrar.

Jag hoppas innerligt man går ner på 3 formationer. Är AP20 helt avskriven idag? Det börjar nog blir dags för Hymlaren att ta in en till Shore för det ser väldigt klent ut just nu.

Japp, i dessa lägen skapas hjältar, minns en bortamatch mot LHC, jag tror HV hade nio skadade och sjuka frånvarande. Andreas A storspelade och höll nollan., jag kanske minns fel men blev det 0-1 och Andreas A fick assistpoäng?

2 gillningar

Man kan ju iaf hoppas att både Träff och Pettersson får speltid och att dom gör succé. Sen kommer dom ändå hamna utanför laget när alla är tillbaka för vi vet ju hur HV-hierarkin fungerar.

1 gillning

Är väl en no-brainer att sätta Dichow i mål.
Tänk va jävla sugen han är att knäppa Frölunda på näsan :slightly_smiling_face:

Andersson höll nollan, gjorde assist OCH mål :grinning:

4 gillningar

Ja, känns som ett bra läge att testa Dichow nu.

1 gillning

Enligt Instagram om de nu är en ny videon så är Foppa med.

Han gjorde mål också. Var på plats den matchen, efter det har jag bara sett förluster mot Linköping.

1 gillning

Det känns som den är inspelad innan förra matchen

Vinst idag och torsk för Malmö så skiljer en poäng och förmodligen kan det börja skapa griller i huvudet på Malmö. Jag tror inte man ska underskatta den outtalade psykologiska påfrestningen i ett lag att ha plats 13 flåsande i nacken. Det var väl lite det som hände Brynäs förra året?

1 gillning

Oj, tom 0-4, det var i alla fall en hjältarnas match, jag är mycket tveksam om dagens trupp har denna moral och beredd på det hårda jobbet, men jag blir gärna överbevisad.

Tycker ju att dom kanske inte ska filma på honom på de sättet då om dom vet att han inte ska vara med…

Har inte HV varit ganska dåliga på att skymma målvakten på sistone ?

Malmö är inget höjdarlag , men de försöker åtminstone “crasha” kassen nu när jag kollar matchen mot Skellefteå

Spelar vi inte Teden i andrakedjan eller PP har vi en chans till poäng. Men jag tror tyvärr inte vi landar där idag…heller.

1 gillning

Borgström var het förra matchen men att han lirar med Foppa och Tedenby känns inte bra i PP. Varför inte slänga in Måns eller Önerud framför mål och lägga skott på kassen istället. Varför spela svårt…

3 gillningar