Omgång 25: HV71 - Linköping HC

Christensen är så otroligt nonchalant att jag blir skogstokig…åker ju bara och hänger med huvudet.

Almqvist drar ju ner tempot när han ska styra uppspelen.

Nu får fan Hult agera

Parodi. Tycker faktiskt vi ska se till att släppa Christensen. Lindbom visar med all tydlighet att han inte tror på honom i matchningar osv. Erik förtjänar mer respekt än vad han ges i nuläget.

Christensens agerande på målet precis som du säger under all kritik!

Känns tyvärr som att HV, efter att ha varit på uppgång i några matcher, är på väg ner i en sån där djup och jobbig formsvacka igen. Inte mycket i spelet stämmer, spelarna kuggar inte i och det ser allmänt lojt och glädjelöst ut, vilket leder till slarv och dåligt passningsspel.

Nu får vi återigen titta bakom oss i tabellen, snarare än uppåt. Fy vad tråkigt.

PW håller hög klass, Tedenby och Thörnberg försöker, 16,67,28 likaså, men resten kommer knappt upp till godkänt. Och att några av våra förväntade ledande spelare knappt syns på isen i match efter match kan inte förklaras bort med formsvacka längre. Det måste bero på nåt annat. Vad?

Hur som så är det inte roligt att se HV spela hockey just nu. Hopas att det vänder snabbare än sist, då vi torskade 8 raka…

Berglund har avgått och hv går på fem backar. INGEN ENERGI!!! Fyfan vad besviken jag är på hur hv spelar nu…

Uselt som vanligt. Man kan som bäst spela jämt med LHC på hemmaplan.

Arto är blind Hv är inte bättre…

Som åskådare så känns det helt enkelt lite tradigt att kolla på. Om det är för att HV inte spelar bra eller för att LHC bara grötar in 5 spelare framför eget mål och HV inte kommer in låter jag vara osagt, pallar inte säga att han eller han är dåliga heller. Det är inte kul att se på, man ser inte fram emot matcherna på samma vis (eller jo, det gör man, sen är man besviken inom 10 minuter).

Hade varit fint att se HV komma ut som Rögle gjorde mot oss häromdagen, fy fan, det var frenesi i allt, HV fick inte en meter gratis. Kanske kämpar alla som djur och det förmedlas dåligt, jag vet inte, men det känns avslaget.

Bänka Almqvist. Inte ofta man ser en sån nonchalant och överskattad ishockeyspelare

Ser stressigt ut för hv. Mycket på chans

Om vi har riktig tur så dyker “precis rätt spelare både på och vid sidan av isen” upp. Förra året gjorde han ju det i form av Malte- och hans fantastiska impact på laget minns vi ju!
I övrigt så tycker jag att matchen är skräp. Att kommentatorerna tycker HV dominerar förstår jag inte alls, tycker lkpg har bra koll på händelserna

Arto tycker HV dominerar.
Kanske finns en anledning att inte släppa in honom på arenan.

Jag tycker på sin höjd att det är jämt, med litet övertag för lhc.
Det händer väldigt lite i matchen. Krig mest.
Tycker lhc känns farligare.

HV måste komma in på mål. Silverköpings målvakt har haft det alldeles för lätt.
Tycker också HV kan komma upp i fysiken. Det är lite för lamt.

Det blir en o en som jobbar samt att många ser viljelösa ut.
Brithén, Christensen, Abbot, Thörnberg känns ju hur likgiltiga som helst och är inte beredda på skitjobb och blåställ på.

Är så fruktansvärt tråkigt att se att Hv som har kännetecknat fart och fysik spelar en raggar hockey utan tanke.
Då hade det varit bättre med tråk hockeyn Jonas Rönnsvist men Lindbom skulle ju ta Hv tillbaka till Hv spelet sades det…

Är ett under att hv är kvar i SHL med sådant spel

Håller med fullständigt. Hade hemskt gärna sett Jonas komma in och sätta lite struktur på laget ist för de totala kaoset som gärna visar sig nu.

Fan vilken tråkig match. Gör nåt HV, Jag avlider av tristess… :angry:

Samtidigt kräver ju “HV-spelet” rätt spelartrupp och det är väl där det felas? För lite fysiskt spel och för lite fart. Man lyckas spela “HV-hockey” i enstaka matcher, men inte över tiden. Laget måste ha förmågan att spela enligt spelidén. Har man inte det, vilket till del är fallet nu, så är ju spelidén felaktig och måste anpassas till rådande läge.

Som nån sa, tänk om vi kunnat spela som t ex RBK gjort i de två matcher vi mött dom hittills i år. Defensivt och med hög frenesi och energi i fore- och backchecking, med snabba kontringar när chanserna uppstår. Då hade vi legat högre upp i tabellen.

Löjligt. Vad fan är HV-hockey?
Är det keskinen-nurminen-hockey är jag med.
Men det har vi inte spelare till.
Är det Davidsson-voutilainen-Thörnberg?
Är det hockeyn vi ser idag?

Vad vill Lindbom? Egentligen?
Eftersom inget händer, så antar jag det är kvällens hockey som gäller.

Jösses!