Omgång 25: HV71 - Malmö Redhawks

[size=150]HV71 - Malmö Redhawks[/size]

Hemmamatch mot Rödhökarna stundar för HV71 efter
någon veckas uppehåll. Ett HV som kommer från en skön
borta seger mot Frölunda i Scandinavium före landslagsuppehållet.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hv har genom åren inte haft de bästa matcherna efter ett uppehåll men senast vann man när man hade det!
Hoppas på likadant idag. Malmö har ju ett litet annorlunda spel jämfört med Frölunda och FBK t ex. Frågan är om det gynnar oss då vi vill vända spelet snabbt.
Hoppas grabbarna är på tårna idag och att vi får utdelning samt att försvaret klaffar som det gjort!

Sjukt roligt att det drar igång igen! Man har ju nästan börjat gnaga på murbruket här hemma i ren frustration av att inte Hv71 har match!

Snyggt! Där satte du även mina känslor på spiken :smiley:

Hoppas på ett taggat Hv nu. Många har varit i uppåtgående form på sistone, men en som haft en mer negativ spiral är väl ändå Sandin. Personlig favorit, men behöver hitta sitt spel igen. Möjligen att omgivningen inte är rätt för honom, men finns väldigt mycket potential där.

Traditionellt sett så brukar matcherna mot MIF se ut ungefär så här:
HV kommer ut piggt och pressar MIF hårt, men utan att få hål på målvakten. Ca 9min in i matchen får MIF sin första chans i matchen genom en kontring och Frederik Storm gör 0-1.
HV fortsätter att försöka föra matchen och får med sig ett och annat PP som man inte lyckas utnyttja. MIF får ett par kompensations-PP och trots att alla vet att Komarek är det stora hotet så får han helt omarkerad direktskjuta in 2 mål.

Men det var förr det, nu är nu. Tror HV vinner, men det blir med uddamålet.

Kom igen, HV!

Och oavsett slutresultat står Martin Filander och tycker att de var bästa laget och förtjänade mest att vinna i någon trött intervju efter matchen.

varje.jvla.gång.

Edit: Har inget emot Martin egentligen, förutom hans attityd. Han måste bara inse att HV alltid är bättre än hans lag, i varje match.

Vad händer? Först frippe-Borås som sätter exakt känslorna inför matchen på spiken hur jag känner och nu skriver du en exakt summering av hur det brukar se ut. Kunde inte beskriva det bättre själv, det är ju exakt så det brukar se ut, Shitkicker! Men precis som du skriver, det var då och nu är nu. Vinst ikväll! :slight_smile:

Sandin 13e enligt HV:s Twitter.
Ikonen med Sundh och stor svampen i samma kedja.
Hur har det sett ut på träningar? Zico? :wink:

hmm Sandin 13 forward?

Alltså. Sandin som 13:e forward. Visst, han har inte rosat marknaden sen han fick ta ett kliv ner i hierarkin (vilket kanske just är förklaringen till hans form…). Men att han skulle vara sämre än Ikonen? Kom igen!

Märkligt också med tanke på att vi vunnit två av två med Ikonen på bänken och förlorat en med Ikonen på isen, sett till de tre senaste.

Lillis säger att det finns en konkurrenssituation i laget. Skulle säga att det snacket är BS.

Ikonen är given att vara utanför laget. Sen har vi några killar som tävlar om att vara 13:e forward. Det saknas fortfarande en spelare för de två topplinorna. Det är inte vad jag kallar konkurrens. Det kallar jag för ett lag som ännu inte är komplett.

Med det sagt. Hoppas och tror ändå på seger.

Man får vara glad för Jocke och Törngrens skull att de får Sandberg att leka med, gissar att Sundh och storebror Sandberg inte är riktigt lika glada. Hoppas spelarna visar lite klass i afton och att träningen i PP har givit resultat.

Frågan är lika relevant som som efter omgång 5 typ… Hur långt tålamod har man egentligen med Ikonen?

skulle hällre sätt Sandin - Sandberg - Ikonen.

Känns som Sundh drar ner alla femmer han är med i lite. Bättre man använder SUndh som 13 o slänger in han i defensiva lägen

Jag tyckte Sandin-Sandberg-Sandberg såg ganska roliga ut innan Sandins skada. Hade gärna sett att de försökte få ihop den igen.

Ja att skeppa iväg Ikonen och få nåt annat tror jag skulle vara skillnaden på en SM-final eller gå vidare från kvartsfinal. Kan verkligen inte se varför det envisas med att ge honom chans på chans. Sundh kan vara bra att ha som 13:e då han är en lag spelare men hade inte gråtit om han hade tagit plats på läktaren till förmån för Zion eller någon annan kreativ junis.

Om man inte vet vad som ligger bakom att Sandin är extraforward i stället för Ikonen kanske man inte ska ta fram sågen. De träningar jag sett under uppehållet har Sandin, till synes, rehabtränat med Jonas Holmström, varit med på övningar utan kampmoment, men när det kommit till just kampmoment så har Sandin klivit av. För mig tyder detta på att Sandin besvärats av en skada och därför kanske man vill starta upp Sandin lite lugnt.

Försenad matchstart, men det kanske ni redan visste?

tack för bra info Zico. Inte alltid lätt och veta hur Lillis tänker när han tar ut laget men detta låter rimligt.

Hallå?

Eko… eko… eko… eko…

Dom ser pigga ut idag, bra speed med hyfsad kvalitet från de flesta.

Nisse ser pigg ut, även Törngren, spräck nollan nu