Omgång 25: HV71 - Örebro HK


OMGÅNG 25 2013-11-27 19:00
Kommentator: Björn Geijer

Läget i HV71: Mycket kan hända på några sekunder. Fråga bara HV71 och tränaren Ulf Dahlén…
På en olycklig minut i den andra perioden tappade HV71 matchen mot Frölunda i Scandinavium.
HV:s vassa förstafemma med William Karlsson, Patric Carlsson och Toni Rajala var ”punktmarkerade” av Frölundas fjärdekedja, något som man hade svårt att klara av. HV71 förlorade matchen med 3-5. Efter en hel veckas uppehåll igen så är det äntligen dags för match. Örebro kommer på besök i Kinnarps Arena. Bottenmöte att vänta alltså. Mer info om läget i laget kommer under matchdagen.

Skadelistan:
Johan Davidsson(Långtidsskadad)
Mattias Karlsson(Långtidsskadad)

Utlånad:
Filip Sandberg är utlånad till Västerås.
Johan Johnsson är utlånad till Troja.


Chris Campoli har ännu inte gjort mål i HV71 tröjan, kommer det mot Örebro?

Läget i Örebro HK: Kent ”Lill-Kenta” Johansson är klar som ny huvudtränare för Örebro Hockey och kommer att leda laget under den här SHL-säsongen. Redan på onsdag, när Örebro möter HV71 i Jönköping, gör Kenta Johansson sin första match. Han börjar omedelbart sin anställning och under måndagen har han dessutom hand om det första ispasset med sitt nya lag. Örebro är i samma läge som HV71 var för ett par knappt spelade omgångar, alltså sist i serien. Kan den förre HV71 tränare vända Örebros negativa trend?


Kenta Johansson är tillbaka i den högsta serien. Han tar över efter Patrik Ross som tränare i Örebro.

Skadelistan:
Johan Adolfsson


Mer info och lineup under matchdagen.

Domare: Marc Wiegand, Mikael Sjöqvist
Linjemän: Henrik Pihlblad, Andreas Malmqvist

MÅLVAKT:
Gustaf Wesslau

1:A FEMMAN
Chris Campoli
Anssi Salmela
Toni Rajala
William Karlsson
Patrik Carlsson

2:A FEMMAN
Elias Fälth
Oscar Fantenberg
Marcus Nilson
Riley Holzapfel
Andreas Jämtin

3:E FEMMAN
David Petrasek
Stefan Johansson
Brett Sterling
Jason Krog
Erik Christensen

4:E FEMMAN
Jesper Williamsson
Sebastian Strandberg
Ted Brithén
Anton Bengtsson
Johan Lindström

Tur att du är vaken kungkeno… annars hade man nästan kunnat tro att hv ska vila en vecka till…
Ingenting inför matchen eller läget i laget eller nånting.
tycker de är katastrof faktiskt. . Vet nog inget lag som ger fansen så dålig info inför sina matcher. Vill dom inte ha publik eller?
Jag menar hur lätt är de för en som kanske inte har så stor koll på hockey att veta att de är match imon?

slutligen några ord om matchen som jag tror kommer bli sten tuff imon… lär ju vara ett helt nytt örebro på isen imon. Och blir inte föfvpnsd om dom snor poäng imon… hoppas hv är på tårna och stt vilan har gjort nytta.

Knappast HV som bestämmer spelschemat, men däremot mupparna i Stockholm.
Har mailat, men fortfarande inte fått något svar och återkommer.
HVTV däremot levererar klockrena reportage som få kan klaga på och var faktiskt en av dom första.

Lite oflyt att vi får möta dem nu när de kommer från en seger och har ny tränare.
Luktar nytändning i några omgångar innan de återfaller till gamla synder.

Förväntar mig ändå 3 pinnar.

Typiskt att att lagom när alla lag utom HV71 har fått spela ut Örebro så får Hv71 möta dom nytända med en ny bra tränare. Hade varit gött om vi hade fått mött dem 2 ggr när de var som sämst istället. Yes nu kommer en lätt match tänkte man för några omgångar sen när man såg att vi snart skulle få möta Örebro. Men nu är det helt plötsligt en av dem svåraste istället :frowning:

Jo riktig idioti från SHL i Stockholm och behandla HV71 så här. Är dom fortfarande förbannade över att vi vann guldet framför näsan på dom där uppe för ett par år sen? Hehe, lite ironi har kanske smugit sig in här från min sida med, men kunde inte låta bli att tänka tanken. Det är inte första spellediga veckan för HV71 denna säsongen heller. Och varför just alltid vårt lag? T o m Tommy Åström sa förra veckan då vi mötte Frölunda att han inte förstod nånting när han såg att det var en hel vecka ÄNNU en gång för HV71 till nästa match. Wikegård höll med och skakade fundersamt med huvudet. HV71 har ju dock spelat 3 mindre matcher än t,ex lillebror Växjö, så man kan ju tänka att 9 härliga poäng på 3 matcher också medan inte lillebror kan påverka ett dyft :slight_smile: Helt hur man tänker där, men klart att det blir trist å ryckigt när alla andra lag spelar match och HV71 inte får vara med och leka.

Hur som haver. HV71 har haft spelledigt och Örebro är inne i matchtempo och kommer stärkta med en vinst i bagaget och ny tränare etc. Vem drar mest fördel av det? En spelsugen Rajala och en Wesslau som tränat som en tok och håller nollan tycker jag låter kanon, ja så får det bli :slight_smile:

Laget i kväll. Så här värmde man idag på förmiddagen.

32 Wesslau
37 Gunnarsson

11 Salmela
41 Campoli
17 Rajala
71 Karlsson
72 Carlsson

  1. Fantenberg
    33 Fälth
  2. Nilson
    26 Holzapfel
    91 Jämtin

22 Petrasek
73 Johansson
29 Sterling
9. Krog
24 Christensen

23 Strandberg
90 Brithe’n
28 Bengtsson

Det ser bra ut tycker jag. Nu kör vi.

Om det är lineupen kommer tredje line vara väldigt spännande och se. Andra line kommer nog smälla på en hel del, riktigt oskön att möta!

Fan va skönt att det är “igång igen”. Jag vill göra “tusen nålar” på idioterna som gjort spelschemat!

HELA presskåren med wennerbrasht i spetsen kommer leta efter en “lill-kenta-effekt” ikväll och jag hoppas vi kan undvika den. Det känns rätt ovisst men jag hoppas att finn-line kan krångla sig loss och sprätta dit 6 baljor.

onwards and upwards!

Känns som man nu försöker fåigång en till kedja som kan göra något offensivt, varken Christensen/Krog eller Sterling har övertygat så här långt så kanske blir bra om de får spela tillsammans och kanske passar Erik bättre om han får spela på kanten, dock mister man SHL´s bästa tekare men det är möjligt att de turas om Krog och Christensen beroende på vilket läge eller motståndare man möter, lite som jukka och snöret gjorde . Spännande kedja minst sagt som förhoppningsvis kan måla ett par gånger.

/tagga, Kämpa HV!

Jag tror inte han syftar på spelschemat, snarare hur knapp informationen om läget med truppen, inför match och så vidare faktiskt är ibland.

HVTV levererar absolut. HVTV All Access skapade ju eko i hela hockeysverige.

Tror att Christensen kommer leverera mer i denna formationen :smiley:

Jaha. Ytterligare en 6-poängsmatch i botten av tabellen… HV har haft svårt att ta 3p i de matcherna under denna säsongen och risken är stor att det inte blir 3p idag heller.

ÖHK har torskat så många matcher att det måste vända nån gång. Dom vann senast så det är inte omöjligt att “bli-av-med-Ross-effekten” håller i sig. Och om HV dessutom underskattar ÖHK så kommer det att bli en jobbig afton.

Själv ska jag iaf ta med mig min äldste son på matchen idag, så det är SHL-premiär för honom idag. Och detta är väl det som talar mest mot HV. De senaste 4 matcherna jag har varit på så har dom förlorat. Hoppas verkligen att det vänder idag!

F ö får vi hoppas att omkastningen i 2:a och 3:e-kedjan får positiv effekt på alla inblandade. Det håller ju inte med en enda producerande kedja, så det är hur utfallet av omkastningen blir som är det mest spännande att se ikväll.

fy fan va bra den finnen är!!!

gött mos. 7-1 here we come.

Var det säsongens mest solklara interference som domarna inte tog nyss?

hmmmmmmmmmmm… kan vi få en repris på den?

ja men de kompenserade med att ta en hv-lirare #logik

Gäsp!! Hoppas dom är lite mer motiverade i andra fan Örebro leder skotten!!! Skärpning i andra

Vad frustrerande att se HV spela såhär otroligt dåligt. Och behöva lyssna på den här sanslöst dåliga kommentatorn som drar självklarheter gång på gång på gång på gång. AAAAAAAH

Det enda som är bra med denna period är att hv leder med 1-0. Annars en usel period i hv.