Omgång 25: Linköping HC - HV71

[size=150]LINKÖPING HC - HV71[/size]

[b]“städa bort gårdagen” säger Gunnar the greater than 399.
Lättare sagt än gjort säger jag och känner med fingertopparna på mina mentala ärr. Det var en otrolig frustration igår, bland alla. Så mycket gick så fel. Allt från prestation till slumptillfällen och flumdomare. Det känns som alla i föreningen numera har ett högfrekvent hoppande psyke, likt ett aborre-flöte eller möjligtvis Leksands IF’s serietillhörighet sedan 70-talet.

Och nu skall fokus shiftas till Gunnar innan ens matchen är spelad? Är det bra?

Vinner vi inte mot cluben kommer hela min helg vara förstörd. Cluben. Smaka på det. Som vägsalt på E4an.
‘Ptvi’ säger jag, hör ni det?[/b]

[size=150]Gunnar: greater than 399[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

2 matchers avstängning på Glad. Bra eller dåligt? Bra skulle jag säga då den som ersätter inte kan göra det sämre. Tror dessvärre att LHC vinner rätt komfortabelt ikväll. Tommy lyckas inte få laget påkopplade ikväll heller.

Jag var på finalmatch 5 mot Björklöven i våras, förlust 2-7. Matchen efter såg jag från soffan när Foppa gjorde hattrick och såg till att ta oss tillbaka till SHL, trots att vi långa stunder var utspelade.
Jag var på matchen igår mot Örebro, förlust 4-7. Ikväll kommer jag, från samma soffa, se Foppa göra minst två baljor och se till att vi klättrar några pinnhål i tabellen.

Så är det bara.

Frågor på det?

Nej, vi kör på det.

Vinn.

Ja… Är det en skinnsoffa eller vanlig? Divan eller utan?

Vanlig soffa av tresitsmodell. Ska försöka upprepa proceduren jag gjorde under den kvällen, har för mig jag satt med en skål chips i knät, matchen på datorn och detta matchforum på mobilen. Dumt att inte upprepa ett hittills vinnande koncept.

Känns glasklart! Köper ditt resonemang till tusen :slight_smile:

Tror en avgörande faktor är typ av chips! Detaljerna avgörande vet vi ju sen gammalt!

Dags o vinna mot Silverköping o tysta hela Östergötland

Usch ångest en fredagskväll i kalla december. Har en dålig känsla ikväll. Petrus palmu är dessutom spelklar för cluben. Ptvi. Snälla vinn så man kan få en fin helg.

Ölbärsen hoppas över idag. Vinn bara, mot detta ursäkt till hockeylag. Hata LHC!

Boedker - Vigneault - Matson var enda bra kedjan senast. Hoppas på mer speltid där idag.

Riktigt usel fingertoppskänsla av SHL att sätta samma domare att döma dagens match.

Fan inte sant!!

Sjukt sa Bill!

Nu blir det att ladda upp med räkmacka, årgångsakvavit från Aalborg (2017).
Samt ett okänt antal öl därtill.
Nu kör vi!!

Och ja det är egna handskalade räkor givetvis.

Grattis LHC till tre pinnar.

Och på Cmore allsvenskan uppsnacket.
:open_mouth: