Omgång 25: MODO Hockey - HV71

Samtliga backar borde få en fet smäll.
Totalt kassa. Fantenberg bäst och han var inte heller bra.
Sämst är våra landslagsbackar i form av Karlsson och Fälth. Pettan är ju medioker. Sen orkar jag inte nämna mer.
Fixa nytt Stille för det här håller inte. Förra matchen hade försvaret tur men idag spelade dom som sämst och då håller vi inte.

JAaaa, ZAIK torskade mot laikers! Jag bad en bön till han där uppe och bad om ursäkt för mina konspiration med han i källaren och det gav om resultat! Jag brukar ju inte be honom om tjänster så han lyssnade. :laughing:

Angående Hvs match, en riktigt skitmatch bortsett från andra perioden. Ineffektiva var vi verkligen idag. Gunnarsson och Kapten var bäst idag!

Haha fixa nytt? Du tror inte den budgeten är sprängd för längesen? Nej. Se till att ge Fälth klara order om att han inte ska skjuta för han skjuter riktigt illa. Han är däremot en riktigt bra passningsspelare, det ska utnyttjas.

Kryss i taket Lule har gjort TVÅ mål Fantastiskt men det var ju mot tabell jumbon :laughing:

En annan idiot åkte hem från en företagsfest för att se matchen. Riktigt jäkla bra beslut.

Jag orkar knappt kommentera men ska lista några tankar och noteringar från matchen.

• Gunnarsson gjorde en hel del räddningar och höll oss kvar i matchen i 5-3 men tycker inte att han gör de där avgörande räddningarna. Som någon annan sa, vid det 4:e målet kommer han alldeles för långt ut och man såg direkt att det skulle bli ett sidledspass och mål.
  • För dåliga skott! Hjälper inte att man skjuter mycket om de inte sitter på mål och inte mitt på målvakt.
  • Domarna höll en hög och bra nivå i första - tappade allt i andra och framåt.
  • Hoppas verkligen att Fast kommer väcka Krog och Rakhshani för just nu händer det absolut INGENTING när de är inne. Det känns aldrig farligt.
  • Fantenberg hade ingen bra dag på jobbet tyvärr.
  • Jag gillar verkligen inte Modo.

Budgeta hit och budgeta dit. Just nu funkar inte försvaret och detta är återkommande i alltför många matcher. Det får bli lite som när Brasse skulle försöka få Magnus och Eva att gissa vilket av de 4 djuren som inte passade ihop med de andra. Här har vi kanske 3 backar som efter säsongen ska bort. Gissa vilka??

Helt övertygad om att alla har samma namn på en sån out. Eller ja, jag har bara två jag känner givna att lämna.

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/ar-det-har-arets-miss-i-svensk-ishockey/

Uj, manodepressiva laman Leo - spotta upp dig med ett helrör Treo.

Alltså det är samma lag, samma killar som spelade häromkvällen. Men ikväll skall alla bort.

Ja, det var en plattmatch. Ja, jag är också besviken. Men vi får ha lite perspektiv.

// JV

Gunnarsson gör vad han kan, lite nervöst i början, men spelar upp sig.
Största problemet ikväll hade Kolan och Fernholm, klöddar alldeles för mycket i egen zon, lite press på dem från Modo och de strödde puckar till höger och vänster och blev fastcheckade, samt tog utvisning.

Tycker också domarna tappade perspektiv, samt att Modo hade mycket,mycket medstuds med ben och klubbor.

Hem och vila sen ska vi ta 3p på söndag och 6p på Tisdag

Här inne är det som vanligt, Hv är bäst i världen när dom vinner… När dom förlorar så ska det sparkas spelare hit och dit. Ja eller så är det domarens fel. Herregud, vi leder ff serien och är ett riktigt bra lag.
Tro mig på söndag kommer det bli en kanonmarch mellan ettan o tvåan som båda är grymt revanschsugna. Då drar vi ifrån i toppen…

HV71 gör ännu en plattmatch mot MODO. Är dock inte särskilt förvånad då MODO borta är något utav ett spöke för HV71.
Första perioden var ingen höjdare. Spelarna agerade väldigt tveksamt, speciellt backarna, och det kändes allmänt sömnigt.
Andra perioden var dock helt tvärtom. HV71 kommer ut och dominerar andra perioden från första till sista nedsläpp. Med lite tur så hade HV71 gått in i tredje med en ledning.
Tredje perioden blir en riktig sömnig tillställning där HV71 bara åker och ser på och skapar absolut ingenting de 15 första minuterna. De lyckas skapa lite tryck de sista minuterna när de plockar ut målvakten men det var aldrig riktigt nära.
Jag är dock inte bitter, alla lag kommer att ha ett par plattmatcher under en säsong och jag är glad att den kom idag istället för om ett par månader mitt under slutspelet.

När det kommer till de individuella insatserna så skulle jag vilja plussa lite extra för Gunnar, William, Luoma och kapten Davidsson.
Gunnar gör en riktigt bra match. Han har dock lite otur i första då han tidigt i matchen får två frilägen emot sig. Dock så såg inte avsluten helt otagbara ut. I andra och tredje perioden så “spottar” han upp sig rejält och är utan tvekan HV71’s bästa spelare. Gunnar var helt otrolig i 3v5-spelet där han höll Martin Brodeur-klass. Gunnar ska absolut inte klandras för dagens förlust, tvärtom.
William fortsätter att spela riktigt stabilt och han imponerar riktigt mycket på mig. Davidsson såg riktigt het ut och ledde Bus-kedjan riktigt bra. Med lite flyt så hade han dundrat in en eller två puckar. Tycker även att Luoma gjorde en riktigt bra match. Mikko var en utav få backar som spelade stabilt idag.
Måste dock ge Mattias Karlsson, Elias Fälth & Jason Krog en känga. Karlsson gjorde idag sin sämsta match i HV-tröjan. Han gjorde misstag efter misstag idag. Kändes som att han satt kvar på bussen. Även Fälth slarvade väldigt mycket, aj aj aj. Måste, tyvärr, även ge min älskade Jason Krog en liten törn. Jason slarvade alldeles för mycket i passningsspelet idag. Han måste vara mer noggrann.

Vill avsluta med att säga att jag inte tycker att domarna gjorde en så dålig match som vissa säger. Visst de gjorde ingen toppenmatch men så dåliga var dom inte. Pettan skulle kanske inte haft med sig en utvisning i slutet, Jason’s utvisning var lite billig samt att de missade en högklubba på en HV-spelare men overall så var de helt okej.

Tänker inte ge mig in i någon Gunnarsson disskusion i denna tråden också men din kommentar är enbart pinsam och okunnig!

Alla 4 målen tycker du alltså är billiga? Första målet är sånt som händer. Bra skott, men givetvis kan han ta den även om det inte är en tavla alls. Andra målet gör Morten Madsen en helt fantastisk prestation och jag undrar hur i helsike Gunnarsson ska ta den? Visst lite flax så lyckas han stoppa någon av tio likadan. Hade Wesslau släppt in ett likadant mål hade det varit otagbart enligt dig, jag lovar.
Tredje målet är en enorm otur och det är inte billigt alls. Men som de flesta mål ALLA målvakter släpper in går det göra något annorlunda. Men Det är absolut inte billigt för det.
Sen kommer vi till det intressanta fjärde målet. Ja han visste att det skulle komma en passning. Men vad spelar det för roll? Han kan ju inte förflytta sig innan pucken passas eller hur? Han gör en bra förflyttning och är rätt i banan hela vägen. Sen avlossas ett skott som är precis där målvakten inte vill ha den. I de närmaste otagbart!

Han ifrågasätter nog inte bara målvaktsinsatsen utan mer insatsen av försvaret.

Och det agerande ger 4 billiga mål. Men så klart bra prestationer av modoiterna.

Nu va jag iofs ute efter att peka på rätt svaga försvarsinsatser, inte enbart peka finger mot Jonas. Jag tycker han hade en rätt medioker afton men som sagt. Mer backarna mao. Vill du dock skälla på ngn så kan jag absolut ta rollen. Kommentera det som står och läs inte in det du vill läsa in. Om du inte anser att målen va billiga så får du gärna kommentera backarnas insats både på 1, 2-0 och 4-2.
På så vis lyckas du ju även svara på mitt inlägg utan att lägga ord i munnen på mig. Peace.

Aha okej då tolkade jag fel!

Kan inte annat än hålla med. Så fort HV förlorar nån match, vilket i år är väldigt sällan, så får man intrycket på forumet att man är ett krislag. Att t.ex tjata om att det behövs nya spelare i detta läget är så verklighetsfrämmande att Scientologerna verkar down to earth.