Omgång 25: MODO Hockey - HV71

Ser ju sådär bra ut idag.
Felpass71 är på besök i kempehallen.
Och försvarsmissar på båda målen.

Uselt.

såg ut som j18 där…

Bättre att kasta in handduken å vända hem nu efter första. Detta går inte alls. 2 mål, båda extremt billiga. Skämshatten på.

Bara att gratulera Modo till vinsten om Hv tänker spela fortsätta så här.

*edit: Och gratulera Saik till serieledningen, för inte fan förlorar de mot Lakers hemma.

Inga målvaktstabbar men tror Wesslau hade tagit bägge målen, men Hv står ju stilla och bjuder på massa.

Skit och helvete!!!
Rättvist sett till hela perioden.
Hur många spelare är intresserade av matchen idag?
Backarna och trans femman är sämst.
Gunnar får som vanligt dålig hjälp och understöd.

Det är OK att torska i denna transportsträcka mot slutspel men jag hatar när vi gör det p g a dålig inställning. Matchen inte slut dock så jag ska bara vråla: VAKNA!

Bara till att bryt ihop och kom igen.

Höj farten inför 2a och 3e och spela ut skoterraggarna.

Fy fan vilken piss period. Inte ett pass rätt å bjudningar på båda målen. Vakna till nu HV

Vad säger media om första perren?
Jo…
“11-8 i skott och 2-0 till hemmalaget efter två utnyttjade frilägen. Sett till spelet fullt rättvist - HV71 har inte haft många klara chanser.”

Ser faktiskt precis ut som förra matchen här uppe.
Försvaret ser fruktansvärt dåligt ut och jag fattar inte varför Dalle och gubbarna kör med 6 backar 2 matcher i rad?
Är backbeståndet så otroligt bra?

Bjuder på första genom friläge men det får ta mej fan inte hända 2ggr!
Dåligt är bara förnamnet. Svårt för Gunnarsson men han känns ändå inte trygg därbak någon gång i första.

Men 8-9 måste upp flera klasser för de ska ju vara stars men visar inte ett skit idag.
Kämpa Hv!

Ja jösses… Fattar inte varför HV har så svårt mot MODO! Det är ju en upprepning av senaste matchen i Ö-vik. Det känns förlorat redan efter EN period!

HV är helt på hälarna. MODO kör rakt igenom försvaret och anfaller i våg efter våg och skapar farliga chanser varje gång. HV skapar inte skvatt. Det var i typ ett byte man hade lite tryck och några skott på mål. Annars - NADA!

MODO kommer i två frilägen. Första är väl inte mycket att säga om, Kolan strular på offensiv blå, blir av med pucken och vips är dom 2 mot 0. Men andra läget!? Vad i hela friden håller Fälth på med?! Ställer in sig för en tackling, men precis innan ångrar(!?) sig och stannar istället av och VIPS - friläge och 2-0.

Som sagt, det känns redan förlorat. Dags att vända på kepsen!

Varför inte hoppas på smålands B-Lag :question:
Dom kan ju trots allt vara underskattade :wink:

Vän KEPSEN NU Det brukar ju funka :mrgreen:

Nja, enda gången jag vet att Växjö vinner är när de spelar mot Hv i Kinnarps. :wink: Ikväll åker de på torsk så det bara visslar om det.

Tänkte just skriva att jag tänkte vända på kepsen redan nu …Håll i hatten :laughing:

Tycker det är underligt att vi åker på 2 matcher med enbart 6 backar.
Förra matchen var emellanåt dassig av försvaret och hittills så ser det bara blä ut. VARFÖR skulle Williamsson lånas ut?
För att få mer speltid? Ja det hade han fått här.
Det gullas och gosas för mycket. Hade det varit en annan liga så hade spelare petats direkt.
Flera av våra s.k “landslagsbackar” kan sitta ner några byten och fundera på om de vill åka hem eller spendera resten av matchen att vara grindvakt eller vattenflaskbärare.
Kanske dags att hoppas på en ny back till laget.

Nu hoppas jag och tror att Hv vänder, men något gör ju att Hv ha så svårt för Modo sista åren. Vet inte vad de är men Hvs spel kanske passar illa mot dem. Hv skapade knappt något senast i ÖVIK och i dag hade Hv inte något vettigt framåt i första perioden. Sen att vi bjuder på mål är ju standard, men måste prestera framåt nu.

Nu kör vi!

2-1 efter andra och sen vinner vi med 7-2 efter tredje!

PP nu