Omgång 25: MODO - HV71

Nu har jag bara agerat hockeymålvakt på korpennivå, så ta inte det jag skriver för absolut sanning osv, men om han fastnar i målet i den situationen idag, samt mot Leksand på Rynos mål, så lämnar han alldeles för stora luckor runt sig, det är bara att sikta så sitter den, för du kan aldrig reagera på ett skott som kommer från så nära håll.

Mot Leksand så är det Ryno som gör det bra, samt backarna som gör det dåligt som ger honom tid att göra en sådan dragning mitt framför mål. Idag är det återigen backarna tycker jag, låt Wesslau fokusera på skottet och ta bort varsin spelare i 2 mot 3, men Nylander är helt ren och det är dessutom en bra passning, plus att Wesslau blir pååkt, så han kan inte flytta över heller, så det ser ju ut som att han är mer ur position än vad han egentligen är.

Fjärdekedjan och framförallt Törngren var mycket bra i 2:a perioden. Även Campoli spelar säkert och har bra grillor ikväll.
När Christensen är på hugget så är han nästan för bra för SHL.

Nilson ombytt och tydligen skadad.

Bra att vi målar, fint skott av Fiala och Christensen är i grym form, men var fan är skridsko tempot idag, alldeles för många som åker runt med raka ben och tankar på vad man ska köpa i julklapp istället för att fokusera på sin uppgift.

Törngren har ALLT. Med tiden kommer han kunna att utvecklas till en BRA top6-spelare.

Hoppas verkligen att HV satsar rejält på honom.

Ja vid närmare syn på målet så är det väl inte enbart Wesslans fel på 1-0, men står ändå fast vid att han har en utgångsposition som är bra mkt längre ut ur buren än övriga SHL-målvakter. Får alltid känslan att “blir det retur nu äre kört”, men trots detta så ligger han ju 2a i räddningsprocent så han gör väl nånting bra :wink:

ERSBERG??? Var e han?

väldigt billig utvisningför modo

Fiala dog och återuppstod. :confused:

Kom precis hem vad har hänt :question: tredje har precis börjat :exclamation:

Tedenby har inte många rätt tyvärr

Hv plan hade problem så därför försenad

Hemma och täljer hästar åt sig själv och Wesslau :wink:
Han är skadad tyvärr och därav Viktor Kokman.

Flygstrul matchen började 19:40

Liknar inte Possler den där norske fiolspelaren…vad han nu heter…

Försök inte, det vet du mycket väl! Vem försöker du lura? :laughing:

åååååååh vad dåligt Karlsson skjuter. 1 av 7 skott går på mål.

Fan ska det bli förlängning igen :imp:

Avvaktande spel från båda lagen. Luktar förlängning i kväll igen.

Ok tackar

Shyyyy…det är ju sånt du inte får berätta :slight_smile: