Omgång 25: Örebro HK - HV71

Det kommer han göra…19.01 i 3e :sunglasses:

Nej. HV spelar inte alls som ett lag. Villrådigt och tveksamt med jättedåligt passningsspel. Frustrerande att se. Och man ser ju att spelarna är frustrerande också. Iaf vissa av dem.

Jämn match och ganska sevärd. 2 lag som håller ungefär samma nivå. Dock tycker jag David Ullström är en överskattad spelare. Sen får man tycka vad man vill. Men han var så “hypad” inför denna säsongen då förra förstördes av skador, så förväntningarna var höga inför denna säsongen.

Många utvisningar i matchen också. Båda lagen är lika bra/dåliga i båda spelformerna här också. Som sagt hur jämnt som helst. Matchen kan sluta hur som helst, men 1-1 är väl värt att tippa kan tyckas.

Ha en underbar kväll godingar!

/E

Alldeles för lojt. Har Hv fått order att ABSOLUT INTE tacklas?
Vad är det frågan om?

Annars verkar det vara en fantastiskt stämning i arenan.
Kul!

PW blir sittande i flera sekunder och hinner inte med. Dåligt.

Grattis Örebro…synd att ni inte får ngt motstånd

Då var nog den matchen över. HVs offensiv är helt under isen och PW kan inte rädda oss hur länge som helst.
Nya tag på torsdag och då vill jag se ett par bänkade spelare.

Kan tyvärr bara hålla med dig om Ullström. Aspirerar stort på årets flopp.

Och där blev det 2-0. Matchen körd. HV skapar inget och ÖHK krigar in 2 mål. Stor skillnad i inställning mellan dessa båda i övrigt jämnbördiga lag.

Bara för Lindbom att gå ner på folk i 3e, det är några spelare som inte förtjänar ngn speltid alls idag.

Återigen så skapar vi inte en enda farlig målchans!!
Nåt måste hända med hårt offensiva spel. Detta kommer aldrig hålla i ett slutspel sen.
Örebro är stenhårda i närkamperna och vi förlorar varenda närkamp.
Vi har så ofantligt svårt att ta oss in i framför mål, spelar bara i hörnorna!

Visst skulle Pw haft de målet, men nånstans måste de ju också finnas en gräns på hur bra han kan vara. Har varit fullständigt fenomenal denna match också. Tyvärr spelar hans medspelare som så många gånger förr som en påse skit!!

För mycket jäklar viftande med klubbor, krävs aggressivitet och fysiskt spel och vilja våga.
Blir nog nollade idag tyvärr för vi skapar ingenting.

Vem fan ska man bänka när hela laget är dåligt? Dessutom, vi har inte bredden i år för att kunna slänga in någon annan. Sweatt konstant skadad och Engvall nån månad bort.
Får väl se vad Hult har i rockärmen innan transferfönstret stänger.

Örebro växlade upp i andra perioden och då hängde inte Hv med för fem öre.

Otroligt dålig period och vi skapar inte en farlig chans.
Sen verkade de inte har någon självinsikt alls som i intervjun med Ullström att han tycker det är en jämn period! Örebro blåser ju över oss och kommer innlätt i offensiv zon och skapar chanser.

Som många uttryckt om Ullström så har ju han mil till det jag trodde han skulle tillföra HV71! Han har ju ingen fart på rören.
Ejdsells försvarsspel vid 2-0 målet är ju under all kritik det me. Och han ska till NHL?

Persson och P-W är de som synts resten är ju bedrövliga i andra perioden.

HV är verkligen i bästa fall ett varannandaggäng. I bästa fall. Men jag ser det som en produkt av svaga värvningar inför säsongen och ett för otydligt och för detta gäng svårt grundspel. Jag ser ärligt talat inte vad HVs grundspel är och det har jag sagt flera gånger för.

Det är helt enkelt en obehaglig kombination av värvningar som byggde på förhoppningar som inte infriats, spelare som inte är bra nog för spelidén och en lagledning som är oförmögen att anpassa spelsystemet efter förmågan hos truppen. Lagledningen verkar också helt oförmögen att skapa ett lag som spelar med och för varandra. Känns inte som att det är nån vidare sammanhållning i truppen, för den faller som ett korthus vid minsta motlut.

Hur man ska bygga inför framtiden med det här gänget förstår jag inte. Vilka ska utgöra ny ryggrad av de här spelarna?

Fy f-n vad seg och dålig Viktor Ejdsell är. Hur i helsike resonerade Nashville när man skrev kontrakt med denne man? Att ge bort pucken så lättvindigt som vid andra målet får ju inte ske.

Att sen både Lindbom, efter första perioden, och Ullström i andra periodpausen, säger att man spelar bra??? Sanningen är ju att HV måste upp åtminstone 30 % i såväl arbetsmoral, skridskoåkning, noggrannhet som i effektivitet. Detta s k spelet är inte acceptabelt.

Det som oroar och gör mig mest förbannad är att coach och A kapten inte ser att spelet är ruttet!
Inte konstigt att de spelar skit när man är nöjd och tycker man spelar OK med detta spel! Det var om man ska vara ärlig lika dåligt mot Mora men vi hade tur att de var ännu sämre.
Sen återigen PP där samma gäng gång på gång får den istid utan att prestera. Hur är det möjligt undrar jag!?

Sen som många andra skriver så undrar man ju om det finns någon som helst uppspelsplan för man ser inga som helst linjer anfall efter anfall! Örebro kommer med en jävla fart och hittar spel från mitten till kant och sen kan flippa in och vips har de skapat en chans.

Såg precis reprisen på 2-0 och faktum är att precis så svagt som Ejdsell spelade i den situationen, där han inte spelar klart hela situationen med ett felpass som följd, spelade HV mot Mora också. Skillnaden var då att Mora inte kunde ta vara på det. Men det kan uppenbarligen ÖHK.

Känner spontant att det är ett del av problemet. HV måste kunna rannsaka sig själva och säga att detta är fan inte ok.

bra match av örebro, respekt
ska bli glada om det ens blir något slutspel i jönköping denna säsong för inget tyder på att laget vill spela hockey på elitnivå utan snarare liknar det divison 3 hockey

Många trodde nog att hv var på gång efter 5-0 mot Mora. Men såg man matchen så såg man att spelet såg precis likadant ut som det sett ut hela säsongen. Bara det att Mora var ännu sämre. Idag möter vi ett hett Örebro och då är vi återigen helt iskalla o offensiv zon. Sen att Ullström står o säger i pausen att vi skapar en hel del säger väl de mesta. Var skapar ni? Hur skapar ni? Man har några ofarliga skott utifrån inte mer än så. VI TAR OSS ALDRIG IN FRAMFÖR MÅL!!! Där ligger ett stort jävla problem.