Omgång 25: Örebro HK - HV71

Nä men vi tar väl en utvisning till då. Suck…

Ingen anledning till oro. Fortfarande väldigt tidigt på säsongen. Att vår tilltänkta förstacenter är petad av en gallerjunior och förpassad ut på forwardsposition gör inget. Han missade så mkt förra säsongen. Utgår från att detta är en diskussion som tagits med sportcheferna vid kontraktsskrivning så han spelar i stort sett gratis denna säsong sen lyfter förväntad lön nästa säsong när han spelat sig i form.

Efter jul vänder allt!

Värva nu. Så sjukt osexiga offensivt. 16skott på tre perioder och 3 pp… Icke okej

Är du seriös? Det är inte tidigt på säsongen längre och Ullström har haft gott om tid på sig att spela in sig i laget. Jag gillar att du försöker vara positiv, men samtidigt måste man vara realistiskt.
I nuläget saknar HV självförtroende, grundspel, spets och bredd.

Sarkasm skulle jag gissa på.

Håller med. Det är inte nu man ska vara bra.

:confused:

Och där var matchen över. Nu hoppas jag att Lindbom gör sitt jobb och tar en del obekväma beslut inför BTB med Rögle i nästa vecka. Det här håller inte.

Kommer hem från jobbet för att se Örebro ha lekstuga mot HV.

Det är lite krisläge nu för HV71. Gör nåt.

Kicka överskattade Ullström

Passningsspelet.

Självklart är jag inte seriös. Ironi funkar inget bra på internet. Luftade ett par ursäkter de mest blåögda försökt trycka ned i halsen på oss övriga.

Det HV saknar i ett ord: MATCHVINNARE

Definition av matchvinnare är i detta avseende: spelare med hög moral, skicklighet och stolthet. Spelare som på egen hand kan avgöra matcher.

HV har en enda sån och han står i mål. Sen är det ordentligt sparsmakat med matchvinnare.

Handen upp den som inte hellre hade behållt Christensen än att skriva kontrakt med Ullström!!? Han hade säkert gärna spelat en säsong till.

Om inte annat så kan man höra vad han gör nuförtiden? Har ju slutat spela hockey. Men han är nog ändå bättre än tex Ullström.
Eller Ejdsell, eller Bengtsson, eller alla i Hv!

Jag förstod. Och håller med.

Christensen är ju inte direkt känd som någon matchvinnare heller. :laughing:

Handen upp den som inte hade behållt Almqvist hellre än vilket nyförvärv på backsidan som helst.

Pinsam insats. Men tyvärr är HV inte bättre. Kort säsong att vänta.

Håller med 100% önerud saknas

Vi blir fullständigt förnedrade av Örebro!! Hallå Örebro!!!

Vi skapar inte ett skit och vi kommer knappt in i zon! Sen spelar vi med huvudet under armen i egen zon!
Nu måste fan huvuden börja rulla upp på läktaren och in med junisar som skulle slita arslet av sig för att få ha på sig A lagströjan alternativ ut på marknaden! Vi lånar ut en kille som inte gjort bort sig men “stjärnor” som får hur mycket istid och PP men inte uträttar ett skit! Ruttet!

Nu är måttet rågat Hult, Lindbom och alla glidare på isen, något måste göras nu! För lagen under oss är mycket bättre än oss just nu och nej jag ser absolut ingen ljuspunkt snarare tvärtom att det ser bara värre och värre ut! Noll mål mot Örebro!!!

Japp. Vi har ett helt lag med alibispelare. Hult och Lindbom har en hel del att jobba med.