Omgång 25: Örebro HK - HV71

Saken som gör mig förbannad är. Vi vinner sm guld och får en massvis med pengar på khl nhl spelare. Vad gör vi? Inte fan läggs det pengar på laget iaf. Vafan sattsa lite nu Hv in med spets… Vi har bara bredd spelare

Väldigt pinsamt uppträdande!

Kort säsong?
Jag är mer rädd för en lång säsong utan möjlighet att spela om guldet.

Jag fattar inte de som trodde och skrev att vi gjorde en bra match mot Mora, att det kunde vara vändningen.
Spelet vart uselt mot Mora också, vi vann för att Mora vart än sämre och att PW vart bäste spelare som vanligt.

Glöm att vi tar 6 poäng mot Rögle med detta icke spel.
Fan helt horribelt att det fortfarande ser ut som det gör.

Inget, absolut inget fungerar framåt.
Inte tillstymelse till ordnat spel eller någon tanke.

Ta in någon offensiv center nu, snart är det försent.

Tror det kan vara läge att se över rollen som huvudansvarig!
Kan inte byta ut 22 spelare men en ny röst kan däremot behövas för att vända detta!

Konstigt kan man tycka med tanke på fjolåret med guld! Men det är hans jobb att se till och kräva att spelarna presterar och det funkar inte nu!

Om inte det sker så krävs det att Hult sitter med luren i örat på måndag och hittar lite nya spelare med spets för all spets som var tänkt i Hv finns helt enkelt inte!

Håller fullständigt med Pengar borde inte vara problemet
Men förmågan att hitta bra spelare verkar saknas totalt .
Dyra spelare på nedgång istället för hungriga på uppgång.
Hur svårt kan det vara?

Blir så jävla provocerad av att se sånt här spel.

Minns ni kompisar vår finalmotståndare? Jaaaa precis Brynäs.

De började serien dåligt, fick inte in poäng och blev förbannade. Deras sportchef såg allvaret i situationen, skeppade iväg deras dökött och tog in nytt som de ansåg saknades. Nu är Brynäs 5 poäng bakom oss. Med en match mindre spelad.

har följt hv i många år.läst era inlägg dag ut och dag in.nu får de vara nog.gjorde mej en profil här på sida.håller med flregånde att de måst till en förändring.pengar finns men inget händer.och nr 24 .ojojoj händer inget.51 på lån är fan så mycke bättre.nu eller aldrig måste något ske.

Jag tycker inte vi har dåliga spelare. Skulle säga att vi har en tränare som inte hittat rätt spelsystem till detta gäng. Plus totalt värdelösa i special teams i två år. Dags att kanske låta Lindbom gå.

Nån mer som tycker per Ledin är slut som hockeyspelare? Jag hade gjort rätt mycket för att få ha honom i laget just nu. In med Ledin, han hade aldrig accepterat ett sånt här jävla beteende! Det är ju inte första gången det ser ut såhär. Inte sista heller. Nåt måste hända nu!
Vi är snart utanför playoffplats om de fortsätter såhär.

In med Ledin, hem med Brännström, och in med en klassforward.
Sen skiter jag i vem dom petar! Måste in med lite hjärta nu. För de finns de fan inte en gnutta av i denna trupp.
Börjar bli pinsamt att se hur dom uppträder.

Man undrar ju lite hur:
Ejdsell fått skriva NHL kontrakt?
Stendlund fått skriva NHL kontrakt?
Ullström fått skriva kontrakt med hv?
Elliot kan platsa i canadas landslag?
Sundh kan fått förlängt?
Lång tid Pierre engvall har kvar till comeback?
Hv skall göra? För nåt måste göras!!!

Man blir ju lagom besviken när det aldrig kan hålla en jämn nivå. Kollar man på laget tycker jag HV71 offensiv är topp tre i SHL. Men det vill sig icke. Tränarna har enormt mkt att jobba med. Alla spelare i HV71 vet hur man spelar hockey. Känns som det är inställningen som är ett mega problem.

jag håller med.stenlund visar nada. men törnberg då.han visar inget.en eller 2 centrar som kan styra pp.

Vafasen alltså. Har ju varit lite småtråkigt att titta på ishockey den senaste tiden men idag när man fick se Örebro spela blev man ju taggad igen. Synd bara att det kommer bli HV i match efter match…

var finns trycket i anfallen. nä lägga pucken på ljupet och börja om.nä de funkar inte.som hv är just nu är de ända rätta och vänta på misstag från moståndarna.men hur jävla kul är de?

Mot mora var ingen toppmatch av hv men man gjorde lite framsteg och spelade okej får man väll säga och jag tyckte man kunde bygga lite på de men efter denna match var det 4 steg tillbaka igen.

Man har ingen villja, ingen ide, utan allt är väldigt tamt.

Tråkig match av Hv men tror det är ännu tråkigare att läsa alla nollställda kommentarer här.
Visst, flera spelare är inte på topp än och laget spelar utan flyt, momentum och självförtroende. Vi har varit hårt skadedrabbat och inte sällan tar det tid att återhämta sig efter detta, även en tid efter det att spelarna blivit kvitt sina skador.
Vi är i otakt och osynk, MEN vi har kvalitéer i laget.

För att klargöra några saker:
Ledin platsar INTE i Hv, eller för den delen i något annat SHL-lag.
Ullström har en bit kvar, men han jobbar STENHÅRT med att komma i fullt slag efter en otroligt tuff resa förra säsongen.
Stenlund och Ejdsell är riktigt bra hockeyspelare, inget konstigt med att de fått NHL-kontrakt.

PW är lysande och sitter och hånflinar alla er som för någon månad sedan ville se hans kontrakt brytas. Och det gör han med all rätt. Samma personer skriver om andra spelare än PW nu. Det svänger fort så att säga.

Håller med om att det inte ser jättebra ut och att vi är i en svacka, men är övertygad om att varje individ, såväl tränare, som spelare gör ALLT i sin makt för att komma tillbaka starkare och bättre.
Fråga Sundhs, eller Tedenbys framtänder, eller Thörnbergs pungkulor om ni inte tror mig, eller ta er i kragen och ryck upp er innan ni postar ett inlägg igen.

Härligt med ett nyanserat inlägg… eller inte. Tycker du att du har mer rätt? Både i sak och till din åsikt? Man ska se saker för vad dom är när dom är!

T ex PW gör det fantastiskt i år men det gjorde han inte förra året. Men med ditt resonemang är det alltså fel både att hylla när så sig bör, eller att kritisera när så sig bör? Och vad spelar det för roll att ”man har kvalitéer i laget” om man inte får ut dessa kvalitéer? Och varför är det oftare osynk i laget än inte? Men det kanske inte spelar nån roll?

Om allt vore status quo över tiden så skulle HV vara svenska mästare bara genom att ställa in skrillorna. Att folk tycker annorlunda än dig innebär inte att dom har fel. Särskilt inte om de fler än få.

Gör dig själv en tjänst och ta dig i kragen innan du postar ett ”klappa-alla-andra-på-huvudet”-inlägg igen.

Ja man kan ju skylla på att man haft mycket skador in absurdum om man vill det.
Det håller dock inte när halva serien är spelad och de ff ser ut som en påse skit när man spelar.
Men du har ju förstås rätt i din åsikt.

Sen tror jag nog Ledin hade platsat i hv denna säsongen. Finns många han hade kunnat peta. Men återigen så har du ju rätt i din åsikt även ifall den är fel.

JP-femman
5+ Fredrik Pettersson-Wentzel
4+ Stefan Elliott
3+ Robin Figren
2+ Mattias Tedenby
1+ Topi Jaakola

Matchens lirare:
HV71: Fredrik Pettersson-Wentzel. Kanske borde ha tagit 2-0-målet, men revanscherade sig genom ett par riktigt svettiga räddningar i den tredje perioden.
Örebro: Sakari Manninen.
Gör man alla tre mål i en hockeymatch är det svårt att inte vara matchens lirare.

Presskonferensen: orebrohockey.se/artikel/4jzx … jobbetidag
Publik Behrn Arena: 5500/5500

(Även ett grattis till Robert.76 som pangade in 6 friska poäng i tippet)

HV blir sönderlästa, det är där problemet ligger, man gör det för enkelt för sig. Man vårdar inte pucken längre utan man dumpar den så fort man får press på sig och då tar det inte lång tid innan motståndarna är inne i zon igen med pucken. helt meningslöst spel om det verkligen in är AKUT att dumpa puck. Man dumpar även puck i anfallszon då man aldrig lyckas spela sig igenom mittzon som alla andra lag i SHL verkar klara galant mot HV.

Jag misstänker att problemet ligger i att vi spelar för enkelt, vi har tagit steg tillbaka och blivit rädda.

I egen zon så är man för långsam på sarg-puckarna så att man inte hinner skapa sig tid för en passning.
Hälften av gångerna låter man motståndaren ta pucken först för att sedan sätta press på honom och vinna tillbaka den, vilket man sällan lyckas med då man inte överbelastar direkt.

När man väl har pucken i egen zon och ska försöka ta sig till anfallszon så slår man back back och en långpass som studsar av klubban på forward gång på gång och motståndarna får vända spelet.

Man verkar ha glömt bort det man var så framgångsrika med förra säsongen. Visst ibland slog man långa puckar och det är okej ibland. men inte varje gång. det är sönderläst av alla SHL-lag redan vilket gör att passningen aldrig går fram. Man måste börja spela puck.
Låta det ta lite mer tid och dra ner på tempot när man tar sig genom mittzonen. låta pucken röra sig mellan spelare tills vi kan entra zonen samlat med puck.

Nu handlar det om att man vill rusa till anfallszon så snabbt som möjligt varje gång. Vi måste återgå till att börja spela och vårda puck. passa hem om det behövs, men prata igenom det så backar är redo för en passning bakåt om det krävs för att ta sig framåt. Jag vill inte se att nån spelare står och fiskar på blålinjen stillastående. det funkar inte. Man måste hela tiden vara i rörelse annars blir man bortplockad. Så länge man har puck så kan inte motståndaren göra mål lät det från och till förra säsongen. det är dit vi måste tillbaka.

Jisses, läge att lugna ner dig lite kanske?
Jo men rätt till en åsikt bör jag väl ändå ha? Inte vet jag, men om du känner dig osäker kan du väl fråga Sir Ward kanske…? Men det faller ju lite på sin egen logik att åsikter av olika slag inte skulle accepteras i denna typ av forum och tillslut skulle du vara tämligen ensam om att skriva här, men vet inte om ett monologforum är att föredra för din egen del. :unamused:

Att jag har rätt i sak är ju en helt annan sak och det spelar egentligen mindre roll, men det jag vill poängtera är att jag tycker flera här inne är väldigt snabba med att ”hata”/ ”totalsåga” och tycker väl man kan välja sina ord bättre. För bara några veckor sedan var det PW, förra säsongen Adam och just nu är det Elliott, Sweatt mfl. Mycket handlar om form, skadefrihet, träningstimmar, hur kroppen svarar på att ”träna igen” för att komma ikapp, men också om att få matchtid för att på riktigt komma in i tempot. Troligtvis är det fler än jag här inne som tränat på elitnivå och som därmed vet hur det egentligen står till, men kort och gott skulle jag kunna beskriva det så.

Sedan är det en annan femma att man har förväntningar och krav, samt passion som fans och det ska man ju ha, men lite mer hjärta och respekt istället för hat och ondska vore att föredra.

Vi kommer igen starkare och tro mig, man jobbar stenhårtvvmen med stort tålamod med att få alla pusselbitar att sitta och tror vi kan börja se framgångar av detta inom en snar framtid.