Omgång 26: Frölunda HC - HV71

Tänkte på samma

Att man inte väljer att plocka in Fransson utan istället väljer landen. Kanske inte fel att ge honom chansen att ändå visa upp sig på denna nivån igen

1 gillning

Marcus Bergman ryktades lite löst till oss runt 2019, det var långa förhandlingar :joy::joy::joy:.

2 gillningar

Blir Landen 7e back då och Nybrokillarna går in med Lindbäck i fjärde?

Något sånt borde det ju gissningsvis bli. Borde ju inte peta seppälä förutsatt att han inte (eller någon av de andra) har känningar

"Igår blev jag kontaktad av Björn Liljander i HV71 och fick frågan ifall vi kunde låna ut Emil Forslund och Marcus Bergman till deras match mot Frölunda i Göteborg ikväll. Jag ser detta som ett led i den goda relation som vi redan har med HV71 där vi ger och tar. Det är en härlig push för våra killar som får möjligheten att spela SHL, säger sportchef Mikael Aaro.

14 gillningar

Frölunda är för bra, det här blir skit.

2 gillningar

Frölunda tränar med ordinarie manskap, så det krävs en toppinsats ikväll för att få hem poäng hem till Jönnet

Var det inte just Frölunda borta vi slog med ett halvt juniorlag på isen för några år sedan? Repris idag tack!

Frölundas center sida utan Edstrom skrämmer ju inte iallafall

Ajemen

Vad tror vi om formationerna då? Borde väl bli oförändrat i topp 6 och sedan

HP-Kero-Teden
Forslund-Lindbäck-Bergman
Davidsson

Landén 7e back som någon skrev?

Är detta motsvarigheten till bakfylleångest efter en otrolig helg? Känns som om allt inom hockey (HV) varit tillåtet senaste veckan. Man får tro och köpa hur mycket merch man vill, dränka sig i HV-nyheter och bara unna sig Freijdiska psalmer i öronen.

Vissa säger att en återställare är bästa medicinen, låt gossarna från Nybro leda oss till 3 kalla sådana ikväll!

SLÄPP DEN!!!

1 gillning

Årets bragdguld vid 3 p idag. Lyckas vi få 1 pinne ska vi vara mer än nöjda.

Inte kännts så mörkt på väldigt länge.

1 gillning

Ajemen, bor i Göteborg, så givetvis har man biljett ikväll :slight_smile:

1 gillning

Idag hoppas jag på tre poäng som en namnsdagspresent från HV! Grattis till Brännan också :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 gillning

Samma här!

Det har nästan varit skönt med uppehåll! Man har sluppit ångesten man lever med och kunnat fokusera på annat. Nu är pulsen 170 och man mår skit! Tufft tufft detta med så många borta efter ett uppehåll som jag inte vet när vi vann en match senast!

Halva laget och Frölunda borta, ikväll känns det som en smärre bragd om vi plockar poäng. Lite mindre ångest med 5 raka i ryggen.

Det låter ju ändå som att både Marcus och Emil är sugna på att lira ikväll. Smart att man stärker samarbetet med Nybro dessutom. Tror dock det blir väldigt tufft ikväll.

2 gillningar