Omgång 26: Frölunda HC - HV71

Känns som att de båda är menade för en kedja som ska spela 0-0, kanske med Lindbäck som C i en fjärde? Storväxta, hårt jobbande forwards som ska göra livet surt för Frölunda :slight_smile:

1 gillning

Nånting åt detta hållet skulle jag tippa på:

Alnefelt
Dichow

LaLeggia Alsing
Day Sjöholm
Engsund Seppälä
Landén

Lenc Fisker Ang
Luoto Borgström Lyrenäs
Tedenby Kero Pettersson
Bergman Lindbäck Forslund
Davidsson

1 gillning

Sitt eller ståplats?:slightly_smiling_face:

Kommer sitta nära borta-stå.
Med några kollegor som håller på fel lag tyvärr.
Blir tuff match ikväll.
Vi får inte vika ner oss enkelt.
Vinn bara vinn!

4 gillningar

Så dichow före glifford? Segt

Tror mer på Glifford.

2 gillningar

Forslund är strax över nisselängd. Men han är åtminstone hårt arbetande. Och rapp.

1 gillning

Förväntade mig att Alnefelt skulle vakta idag, men att peta Glifford bort från laget känns tufft med hans inledning.

Är han petad?

Vet ej säkert. Men utgick från Huskvarnas inlägg :melting_face:

Går bara efter att han ej var med och värmde imorse. Bara Hugo och Dichow värmde av målvakterna.
Spelare brukar kunna “vila” från matchvärmning, har ej varit med om att en målvakt gjort det, än…

2 gillningar

The Mighty Gliff ska stå. Allt annat är katastrof.

2 gillningar

Står inte Glifford så är det snudd på “tjänstefel”.
Går det ens plocka bort honom? Han måste väl isåfall vara sjuk/skadad.
Nåt annat är otänkbart.

4 gillningar

Sittplats, K-sektionen :slight_smile:

1 gillning

Ikväll hoppas jag få se Landen sätta en vältajmad superpropp, att han tar chansen och visar att han kanske ska plockas hem snart.

1 gillning

Om Glifford ändå inte är tänkt att stå har jag inga problem med att låta Dichow följa med som backup. Alnefelt behöver få stå nån match han också även om Glifford gjort det jättebra de matcher han stått.

All respekt till Glifford, men jag litar mer på FD i en sån här match. Tycker att många underskattar honom.

HA är alldeles för explosiv i kassen och har lätt för att sväva bort utanför sitt område.

Står Dichow så är jag mer än nöjd. Lär nog inte få många likes för detta, men det gör inget när man har pilsnerbärs i kylen och 5 minuter spårväg till Scandinavium.

3 gillningar

Nä. Dichow har spelat bort sig tycker jag.

Jag hoppas Hugo står.

Glifford har varit svin bra och mycket där till men de är en junior.
Nån gång kommer han få en plump. Ska man då byta ut han matchen efter ? Bättre låta han sammla sig i succén och ge Hugo chansen nu.

2 gillningar