Omgång 26: Frölunda HC - HV71

[size=150]Frölunda HC - HV71[/size]

Frölunda borta är det som gäller på onsdagskvällen för HV71.
Efter segern mot IKO så kan HV fortsätta med att vinna gärna
mot Frölunda också.

hv71.se/gamecenter/qY7-AffJ … ticles/pre

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nu är det upp till bevis. Visa ni kan bjuda upp till dans ikväll.

allt under 2 siffrigt ikväll är en bonus

Du lär ju väldigt sällan bli besviken iallafall MrNorrland, det är skönt att veta :laughing:

Hoppas att HV börjar den nödvändiga spelmässiga vändningen idag. För i förra matchen såg jag inte röken av självförtroende, spelglädje, desperation och kampanda.

Har Rahm fel :question: :laughing:

Han ser allt med HV-glasögon, så det är ju lite svårt att veta vad han jämför med. Så du får dra dina egna slutsatser… :confused:

Seriens bästa lag mot seriens sämsta!
Ett lag som spelar med fantasi och en tydlig linje mot ett Vilda Western lag som slänger iväg puckarna för ingen verkar vilja äga pucken.
Här ser jag inte att vi har en chans att vinna.

Men Rahm och även spelare är ju nöjda med stora delar av säsongen spel så förlorar man idag så tycker man på axlarna och är så där lagom svensk och tar med sig en del bra till nästa match.
Sen rullar det på som vanligt att man åker runt och tycker synd om sig själva att poängen uteblir.

Hv71 har blivit laget lagom där man verkar ha slutat ställa krav!
Tänk om Rönnberg hade varit i Hv71 med detta spel från gubbarna. Då hade hans röda face ändrats till en färg som inte finns ännu.

Rönnberg hade inte överlevt 15 omgångar i HV. Han är nämligen en kravställande tränare som inte klappar medhårs hela tiden. O vi vet ju hur sådana tränare brukar klara sig i HV.
Nädå Hv är precis där man vill vara.

Årets mest solklara etta? Tippar 6-0.

Lär bli tufft att ta poäng ikväll. Joel L är tillbaka efter avstängningen efter förra drabbningen lagen emellan och han är säkert laddad på comeback. Frölunda spelar med en helt annan intensitet och säkerhet än vad HV gör just nu och det är därför man också ligger i toppen av tabellen. Får väl bara hoppas att siffrorna hålls nere för tyvärr ser jag inget som talar för seger, hoppas jag har fel :cry:

Har bra vibbar inför ikväll kan Hult äntligen vänt på rätt sten?

2-4 :mrgreen:

Lycka till Lukas Wernblom och Filip Cederqvist och sprid lite jävlaranamma i laget!

Ändå rätt lustigt (eller inte) att Joel är tillbaka just ikväll när lagen möts igen. Har ju inte direkt gynnat Hv.

Har en god känsla. Frölunda kommer åka och tvinga Hv att sota ur sig rejält om det ska kunna bli någon dans av detta. Bortaplan mot seriens bästa lag, luktar seger här.

Mitt tips enkelt, vinst 2-4 efter att Mursak lagt sista i egen tom bur.

Hahaha! Ja det hade sannerligen varit något. Seger är inte helt omöjligt, men jag är nöjd om man öht tar poäng ikväll. Varje poäng fr o m nu är livsviktig om kval ska undvikas.

Skulle inte bli direkt förvånad om de är dem två som kommer ut och är de bättre i HV ikväll.

55 procent av HV:s alla poäng har man tagit i matcher mot seriens, utöver HV, fyra sämsta lag (Linköping, Oskarshamn, Malmö och Brynäs).

11 procent av alla poäng har man tagit mot seriens fyra bästa lag (sett till poängsnitt, Rögle, Luleå, Frölunda och Örebro). En ynka trepoängare på 8 matcher.

HV har alltså, vilket iof är positivt sett till tabelläget, haft lättare för bottenkonkurrenterna. Mot topplagen har man dock haft det riktigt tufft. Tror inte på trendbrott ikväll…

Rätt kul att se namnet Wernblom på en HV-tröja. Den såg man ju inte direkt komma, att Lukas Wernblom skulle göra sin SHL-debut i HV. I synnerhet inte med tanke på pappa Wernblom fula crosschecking i nacken på Andreas Jämtin i kvartsfinalen 2004 :smiley:

Powerplay?

PP för HV och inte ens ett skott mot mål. Rahms taktik håller i sig.

Cederkvist visar åtminstone mycket vilja. Undrade just vem som visade så mycket energi