Omgång 26: IK Oskarshamn - HV71

IK Oskarshamn vs HV71


image image

Förväntningarna bor granne med bedrägligheten.
Botten möter nästbotten. Det är sunkigt i botten. Ingen fast mark att ta spjärn emot i ambitionen att ta sig uppåt. Mot ytan. För att kunna andas. Hoppet står till att kunna skjuta fart medelst motståndaren. En motståndare som trots att den är diffus och manet-lik, kommer med en nödraketsförväntansfull möjlighet till avstamp. Förväntan.

Men undertecknad vågar inte känna förväntan utan känner istället oro. Undertecknad har känslor av kallt stål under barfötterna. Kallt stål från rälsen, tågrälsen. Skavsårskänslor från repen som håller fast sagda barfötter på rälsen, samtidigt som förnimmelsen av kvällens match är snarlik ett annalkande godståg. Det är upplagt för katastrof och ond bråd död. För förväntningarna.

Halva serien. Halvt lag. Halvmesyr. Halveringstiden för våra lirare är tre veckor, sedan hamnar de på Kalmans kalla stålbord. Undersökning och konvalescens. Frostemarksk rehab och förväntan. Ständigt denna förväntan. Förväntan om återkomst och uppståndelse. Men det är inte påsk. Det är jul. Det är IK Oskarshamn borta. Det är kniven på strupen och julefrid på spel. Så ta nu spjärn systrar och bröder, och knip, knip, knip, så kanske detta går vägen trots allt.

Lindbom laborerar

FORZA HV71!!

11 gillningar

KÖÖÖÖRRRR , varit nervös hela dagen…,

1 gillning

Stor oro när förväntan att ”bara åka till Oskarshamn och plocka poäng” finns, både hos oss supportrar och antagligen laget! Ujujuj…:hot_face:

De kommande bortamatcherna kan avgöra säsongen… SJUKT VIKTIGT NU GRABBAR

Undrar om man testar Dichow ikväll?

1 gillning

Det här är vinna eller försvinna match för Oskarshamn. Kan de inte slå nästjumbon och seriens absolut sämsta bortalag på hemmaplan så är det nog kört med att undvika kval (vilket det kanske är ändå).

HVs försvar fortsätter att vara extremt uselt på bortaplan. Är dags att börja få ordning på det nu och ha en chans att vinna.

Jag kommer själv missa stora delar av matchen idag… kanske lika bra det, men jag hoppas naturligtvis att vi plockar tre poäng… samtidigt som jag ser ett antiklimax framför mig… huvva.

Extremt viktig match i kväll. Nu har ju Ortio fått återhämta sig i tio dagar, så jag hade absolut kört med Ortio. Dichows tid kommer nog i mellandagarna då det är match varannan dag.

2 gillningar

Julen hade varit mycket enklare att överleva med en vinst.

Hv. Vinn, bara vinn!

1 gillning

KÄMPA HV! VINN!!!

Landen på sidan idag. Maalahti spelar med strålman. Är han verkligen bättre än landen

1 gillning

Maalathi före Landen alltså, vet inte riktigt vad jag tycker om det.

Riktigt konstigt val

Har säkert att göra med något vi inte vet om, typ att Landén varit krasslig eller något. Maalahti kan inte gå före.

Mahlahti gick väl före landen även i Frölunda matchen. Tror det rör sig om en klassisk petning.

1 gillning

Vi får väl förutsätta att tränarna har bättre koll än vad vi har.

4 gillningar

Jag brukar inte vara pessimist som ni alla säkert vet vid detta laget. Tror däremot på förlust ikväll. Man pratar för mycket om slutspel och fokuserar för lite på här och nu. Tror Oskarshamn är mer ödmjuka inför uppgiften och kommer därför ta alla tre poängen. As simple as that.

5 gillningar


Hade velat se Dichow…

Ja, jag tror också man inte är med i denna matchen. Hoppas jag har fel.

1 gillning

Gillar spontant hur de sätter ihop laget. Tror på vinst ikväll!