Omgång 26: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]

Dubbelmöten mot Rögle torsdag och fredag är det som
gäller för HV71 innan lanslagsuppehållet. Max Wärn är tillgänglig
för spel igen och Isac Brännström är tillbaka från Tingsryd.

Lindbom inför match: hv71.se/artikel/lcmeajav2-3i … -mot-rogle

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Så ska man äntligen se två matcher live, härligt. Tråkigt att se att det är noll anmälda till Northbanks resa till Ängelholm ikväll. Det hade varit roligt att vinna matchen på läktarna också.
Nu hoppas jag verkligen att inte HV skämmer ut sig ikväll och spelar som mot Örebro i två första perioderna, för då blir det tungt att jobba på Lindab i Ängelholm.

Rögle har en vass offensiv och ett grymt PP efter att Abbott tagit över så det gäller verkligen att hålla sig på plan och jobba hem i alla lägen. Sedan släpper de till ganska mycket i egen zon så om HV bara är tålmodiga kan det absolut bli 5-6 poäng.

Om ingen exceptionell förändring av spelet skett och då till det bättre så är jag glad om vi får med oss 3p från detta dubbelmöte.

Hoppas på förbättring, fruktar att det ser likadant ut.

Nu är vi framme vid sanningens ögonblick. Är HV fågel eller fisk i år? Finns det karaktär i laget? För i kväll och i morgon går nog tåget till top 6. Spännande och intressant att se om HV-spelarna antar utmaningen och kliver på tåget eller om man väljer att stå kvar på perrongen. Dags att visa klass, HV!

6 poäng ska bärgas och ikväll kommer 3 av dom! :smiley: Kör nu Hv!

För första gången sen slutspelet i våras är jag ordentligt nervös… känns som att de avgörs åt vilket håll i tabellen vi kan blicka efter dessa 2 fighter. Vi SKA ha 6 poäng med oss från dessa möten annars blir de plötsligt otroligt långt till slutspelsplats och närmare en kvalplats.

Ikväll vill jag se alla kriga, de ska spelas som om de vore en game 7.

Otroligt viktig match för både tabell och för lagets kapacitet!
Torsk ikväll så tror jag tyvärr att vi harvar i botten resten av säsongen då Hv tyvärr har svårt att vända sig från botten utan hamnar man där så brukar de tyvärr simma nere i skiten!

Idag handlar det om att alla måste visa den där karaktären och dåliga förlorarmentaliteten och högt i tak och allt de säger i intervjuer!
Släpp bromsen och börja spela ihop som ett lag!
Återigen så bollar väl Lindbom runt i linorna och det där med samspelet lyser med sin frånvaro och bli one man show som Hv absolut inte klarar av. Om det fortsätter så kan man undra vart karaktären är hos spelarna. Man har inte velat ha in individualister som kan avgöra på egen hand, men dagens Hv ser mer ut så än som ett lag som spelar ihop men problemet är att det finns bara en som kan det och det är Tedenby!

Ser det skit ut från början så snälla Lindbom ta en time out o ta fram hårtorken så grabbarna fattar vad det ska innebära att spela i en HV71 tröja!!!

Helt rätt antagande frippe-borås, Lindbom vaskar om rejält. Åtminstone om man spelar som man tränat i veckan. Men den här gången är jag helt enig med Lindbom. Ejdsell har varit sjuk så han börjar förmodligen som trettonde fw. Preliminärt lag:

PW (Åman)
Jaakola, Elliot
Pilut, Reese
Persson, Brännström
Zanetti

Tedenby, Stenlund, Wännström
Thörnberg, Ullström, Wärn
Sundh, Bengtsson, Figren
Andersson, Gustavsson, Brännström
Ejdsell

Mycket bra kedjor. Eller ja, efter förutsättningarna.

Det var ju när Lindbom och Co började pilla i dem, efter två, tre raka segrar(?) som allt låste sig.

HV har inte den bredden i år, och då är det bättre att lägga allt krut på två vettiga toppkedjor.

Var fan hittar jag kanalen? På Canal Digital finns ingen “Cmore fotboll”…

Edit; Glasögon på, kanal funnen. Däremot inte under fliken “SHL och hockeyallsvenskan”… Spännande!

Dessa onödiga utvisningar…

Dessa djävla utvisningar :imp: :imp:

Vinner inga matcher i utvisningsbåset

jag tycker hv inte är ojämna som Lindbom säger, de sjpelar jämnt dåligt…

Jahaja där satt det 1-0 Tack för det Nu får ni för hvete hålla er på banan :exclamation:

HV har haft bra träningar i veckans sägs det…undrar var de tränade på för spelet ser ut som en påse kattskit. 1-0 välförtjänt :imp:

Jag har en idé. Ta lite mer utvisningar!!

Tur att det är tidigt på säsongen.

Ja jösses. Rögle dominerar spelet. HV kan inte ens spela jämnt med seriens sämsta lag.

HV är verkligen bottenlöst hål. Och Lindbom o co bara står och gör mörtljud.

Hur många underlägen har HV vänt de senaste typ 10 omgångarna? Inte många, va? Säker etta på tipsen nu när Rögle tagit ledningen.

HERREGUD!! Va faan ska man säga??
Jag skäms!!

Det är totalt energilöst i Hv spelet!
Hur svårt kan det vara att gå tillbaka till ett mer basicspel? Måste ju vara mer effektivt än den skiten som de visar upp nu vart fall!