Omgång 26: Tingsryds AIF - HV71

Tredje målet vinner!

Det märks att vi spelar i HA när man inte ens vet hur man gör is.

LHC misslyckades ju också rätt ordentligt för några veckor sedan. Inte för att det är nån merit att jämföras med dem…

Jag pluggade i Linköping (därav min särskilda bild med guldfirande i Cloetta center, inte Kinnarps, Gavlerinken eller Hovet) och jag fick gå hem från matchen LHC-HV på grund av dimma i Stångebrohallen vid ett tillfälle :laughing:

Slarvigt nu och omständiga livsfarliga pass i egen zon. Verkar som vi faller tillbaka till gamla dåliga vanor så snart det inte är kniven på strupen.

Fy fan vad dåliga dom är. Pinsamt och se på skiten. Ja, vi möter Tingsryd. Tänk på det innan ni uttalar Er positivt. Ska vara 2-siffrigt om de hade satt sina chanser.

Pinsamt som sagt!

HV71 har inte vart HV71 sen Liv dog och kommer aldrig att bli HV71 igen.

HV borde kunna förvalta detta bättre. Tingsryd spelar i ett tempo de inte klarar av!

Kanske läge att strunta i det då? Kolla svenska hjältar!?

Vet inte om jag är ensam om det, men jag tycker HV är godkända hittils.
Tingsryd skapar ju ingenting, så det är bara att fortsätta mata på.

Sen hade jag också önskat en större ledning.

Håller med. Men det är frustrerande (och oroväckande) att vi inte förvaltar våra lägen bättre. 2 mål upp är ingenting.

Jag förstår inte längre icing-regeln… Tyckte domarna släppte en självklar från Tingsryd för att ta en tveksam på HV

Hur fan kan domaren blåsa icing när 72 är först på pucken? Kunde kostat.

Modo på väg ikapp Björklöven.
Rahimi med ett väldigt suspekt självmål precis.
Såg ytterst märkligt ut.

Domaren tog nog beslutet vid tekningsringen, men fortfarande väldigt tveksam…
Sen släppte han ju en solkar åt andra hållet :confused:

Tro fasen att Hult inte värvar nåt. HV har ju 2 lag, eller det måste dom ha. Det här kan inte vara samma lag som spelade sist. Dom råkar bara ha samma namn på ryggarna.

:laughing:

När man ser sammandragen från de andra matcherna så upplever jag att det är mycket större ytor för anfallande lag och mer “snygga” mål. HV möter bara en tjock massa av motståndare. Väldigt sällan frilägen eller 2 mot 1 för HV.

Beror det på en uttalad gameplan hos våra motståndare eller är det våra långsamma uppspel, eller är det en kombination? Eller är det bara jag som tycker gräset är grönare på andra sidan?

Asså. Det är väl ingen höjdarmatch från HV:s sida. Men jag tycker de är stabila. Tingsryd är dåliga.

Men det är skitsamma. Poängen måste in. Som Zico varit inne på. Den här perioden fram till jul/nyår handlar bara om att plocka poäng. Sen är det bara hålla tummarna för att åtminstone några spelare kommer tillbaka. Nyförvärv lär ju inte hända.

:angry: :laughing: :angry: :angry: :angry: :angry: :laughing: :angry: :laughing: :laughing: :laughing: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Nya superkedjan.