Omgång 26: Växjö Lakers - HV71

Växjö Lakers vs HV71


image image

Vid det förra längre uppehållet så förväntade sig klientelet på detta forum en hel drös med nya spelare. Det kom noll spelare. Under detta uppehåll så var det proppen ur, där jag (och många med mig) nu står med hakan hängande i förvåning. Kaksigt och Shore as hell, välbehövliga tillskott. Mycket glädjande!

Det verkar som om Kaksig spelar imorgon, medans det lär dröja lite längre innan Nick Shore är spelklar. Folk rapporterar i trådarna att Oliwer är tänkt att hoppa rakt in i en PP-uppställning vilket naturligtvis får det att fladdra i gomseglet.

Lökars då? Jaha, de har i vanlig ordning vattenskalle och jag ser personligen fram emot att skicka dem på jul-ledighet med ordentligt röda julskinkor, från det pisk vi skall ge dem.

Tommys tillbaka-tankar

FORZA HV71!!

Vilket debacle. Nedräkningsmekanismen funkar inte. :frowning_with_open_mouth:

Ser gärna Kaski gör en Laleggia-debut

1 gillning

Nu tror jag att den lever. Behövde ändra ett par inställningar och flytta fram matchen en minut :smiley:

Jag och en vän skall ner!
Min första bortamatch, hallelujah!

Vad var det som var tokigt? :thinking: Hann aldrig se vad som strulade.

Sidan laddade ned en statisk bild av din nedräknare. Så det räknade inte ner. Nu verkar det funka bättre.

Spännande att se den nye spela redan ikväll.
Själv har man det väl ganska gött. Fick ta en tur till solen. (…nästan med suntrip. Peppes bodega hittade jag igår!)
Hoppas ändå kunna streama matchen ikväll.

Har faktiskt en bra känsla inför dagens match. Visserligen är VLH sjukt revanschsugna efter förlusten i HG, men HV taggar nog till lite extra idag. Kaski dunkar in mål i PP. Har en känsla för 3-5.

1 gillning

VLH 3-3 HV71

Forsberg

Rejält omkastat i dagens kedjor. Nättinen går in som center. Davidssonbröderna utanför laget!

Känns som de testar André med Tedenby och om det fungerar bra så kommer Shore kliva in mellan dem.


(SÅ HIMLA HÄRLIGT O KUNNA BARA KLISTRA IN EN BILD NU)

1 gillning

Fisken borta?
Annars bör han ju peta en hel hög med forwards.

Han spelar JVM med Danmark.

Hmm, riktigt runtvaskat i kedjorna, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Kanske är bra för att få igång Petersson?

I övrigt svår match mot ett Fejkers som varit grymt bra det senaste. Hemmaplansfördel kanske kan hjälpa…

Expressen skrev/pratade något om gnissel igår. Det man sa var att tränarna inte var nöjda med bröderna Davidsson och deras prestationer. Därav gnissel. Man spådde också att båda kanske var någon annanstans redan till nyår.

Dagens laguttagning motsäger väl inte det.

1 gillning

Tycker aynd om Foppa aom behöver dras med Sam och Matson

1 gillning

Comeback för Nättinen. Intressant

IKO får pisk. Gillar vi

2 gillningar