Omgång 27: HV71 - Almtuna IS

Enkelt svar, laget är inte bättre än så här, ett klassiskt Hult-bygge

Oja men problemet är att ingen annan i föreningen fattar detta. Samma feta problem varje år. Hela bunten går runt med käpp i näven och säger hej till härgårman.

Hugo Fransson fortsätter att göra det bra. Är delaktig och bidrar med fina passningar. Det stabil och lugn ut.

Jösses vilken dålig period HV71 gör.
Längtar tills uppehållet.
Jag hoppas verkligen på försäkring på backsidan och bland Forwards.

Jag missade första perioden men var det 18 - 3 i skott?? Och sen bara 1 - 0.
Kassa avslut eller en målvakt som leker tegelvägg??

Av det jag sett hittils i andra har jag svårt att förstå hur dom ens lyckades skjuta 18 gånger överhuvudtaget.

Mer eller mindre värdelösa i andra perioden. Som vanligt.
Dags att börja ifrågasätta fysteamet?

Björklöven hade haft 6-0 efter första om de hade haft det här spelövertaget för dem har en djup trupp trots att de har en hel femma borta.

HV å andra sidan rasar ihop helt för att TRE spelare av bärande karaktär saknas, om inte det får Hesa Fredrik att ljuda bland ansvariga blir jag mörkrädd på riktigt

Jag hade verkligen unnat Thörnberg ett mål där.

hv många skott som vanligt lite utifrån och inga direkta farligheter men bord gjort 2-3 mål helt klart nu ser de inte allas bra ut…

Var den inne? Studsade rakt ned.

snälla säg de är mål

ribban…

Ribba.

Tror inte den var inne tyvärr.

Hv gillar inte krossa motståndarna….
Lite politiskt korrekta så där alla ska få vara med å leka å så :confused:

Kom igen nu då!!

Talande för matchen.

Hur många skott i täck med följande kontring/friläge har vi haft i år? Måste ta bättre beslut där.

Återigen en jämn match mot ett bottenlag. Imponerande.

HV känns trötta o oispirerande de vill ta jullov o äta sill och dricka julmust hällre en o spela hockey idag…