Omgång 27: HV71 - Almtuna IS

Ja verkligen…

Total spelmässig kross i första. Men endast ett mål som skiljer och att då tappa ödmjukheten och tro att det löser sig, gång på gång. Detta måste få ett slut!

Kan bara bli bättre i tredje. Läskigt med Almtuna då de är farliga i sina kontringar. Förlorar vi idag är det ju ett stort fiasko.

Lindbom är lik Agne och försvarar Hult i vårt och torrt!
Han tycker inte Hult behöver bytas ut.

Med andra ord är de nöjda med spelet vi presterar.
Då får vi sätta vårt hopp att spelarna spelar sin bästa ishockey någonsin till våren.
Hv71=Hult!

Är ju helt viljelöst idag.

Slugg/ dragskott från blå. Usch jag kräks. Slagskott? Kolla på NHL.

När har Lindbom försvarat Hult?

När/var har Lindbom uttalat sig om detta?

edit: tvåa på pucken

Kanske är så att det inte är Hults fel, jag menar det spelar ju ingen roll vilka spelare som kommer hit. Likt fan blir det bajs ändå. Kanske HV71 stämpeln det är fel på där spelare tänkte att här kan jag ta ett sabbatsår och lyfta en mille med brylkräm i håret och ändå bli älskad.

Skulle vi tappa serieledningen hemma mot Almtuna i sista matchen inför juluppehållet. Ah, då skulle jag fan kalla första halvan av säsongen för ett minifiasko. I alla fall sett till förutsättningar och föreningens (Wilanders) höga svansföring.

Är beredd att hålla med. HV har haft en ganska hög svansföring men det är svårt att säga att man “SKA GÅ UPP” om man ligger 2a i tabellen. Då är man ju trots allt näst bäst.

Någon artikel på detta eller vad kommer uppgifterna ifrån?
Är alltid fullt förtroende utåt tills annat anges tänker jag.

HV spelar stundtals ut Almtuna. Men bara 1-1 efter andra perioden. Kan inte Hult hitta flera hemvändare som vill tjäna en hacka pengar. Han sänker hela föreningen om han får fortsätta.

Via mail

Visst. Vi saknar åtta utespelare, men nog fan ska vi vinna över Almtuna. Det får fan inte se ut som det gjorde i andra.

fullt ös nu hoppas jag o se

Första inlägget för säsongen och det ser inte bra ut.

Vem kunde ana att Önerud som var i 1: femman i SHL är klappkass i Allsvenskan? Inte konstigt vi åkte ur.

Forsberg har burit laget i två säsonger målmässigt. Skandal tycker jag det är. Det kommer inte bli SHL nästa säsong.

Wilander känns som en snackpåse som aldrig tackat ja om han trott att HV skulle spela i allsvenskan.
Hult är Hult.
Och Lindbom. Ja, jag var skeptisk när han presenterades och är det fortfarande. VARFÖR ta in en klubbordförande som varit delaktig i klubbens förfall?

Det enda som skulle göra att jag tror på den här föreningen igen. Ja, det vet ni ju vad det är.

Tack för din positivism.

Hoppas inte du har rätt…

Det är lugnt grabbar. Nu har jag knäppt en öl.