Omgång 27: HV71 - Linköping

HV71 vs Linköping HC


image image

LHC, vilken skit. Helt sjukt att man skall behöva genomlida en hel jul för att sedan inte ens veta att man kommer vinna en match mot LHC. Mot LHC? Vad pågår?

Det var länge sedan vi fick uppleva en match. Minnet är uselt så inte mycket av insatsen senast är förnimbart. Således känns det som lite av en nystart. Kaski spelar sin andra match medan Shore fortfarande måste slåss mot de byråkratiska väderkvarnarna innan han får visa sig duktig med sin käp och sitt svärd.

Klockan är mycket och jag måste få iväg denna matchtråd, således kommer min psuedointellektuella svada att begränsas till: SLÄPP PUCKEN

Tommys tankar

FORZA HV71!!

2 gillningar

Två snöpliga förluster trots att vi dominerade 5 perioder mot LHC i de matcherna. Dags för tre poäng.

2 gillningar

Hoppas grabbarna är revanschsugna idag, efter de tidigare matcherna mot Silverköping som trots bra spel slutat med torsk.

Tror på vinst.

Dags att tvåla till LHC för en gångs skull. Nu räcker det. Tror också på tre p!

Va spelade Kaskö förra matchen? Trodde detta var Kaskis första?

Japp de gjorde han, han va rätt bra med. Skjuter som fan haha!

https://twitter.com/HV71/status/1607356820540071938?cxt=HHwWhIC9ueOgvc4sAAAA
Några saker sticker ut.
Martinsson 5e back
Lill-Dansk 13e :-1:
Miele petad i en C-roll.
Vesel får förtroendet att Centra Andre och Teden.
Ändras rejält i uppställningen.

Jag gillar inte att Forsberg är i en “brunkar” kedja, seriöst, Foppa är vår poängkung, varför försöker man inte utnyttja honom mer ? Vi har alltid underskattat honom hur bra han än är för oss så får han aldrig förtroende

2 gillningar

Ska bli spännande vad denna rockad ger för utfall. Tyvärr blir det att följa matchen glimtvis då det blir innebandy live istället.
Men hoppas killarna sköter sig och tar tre säkra poäng i eftermiddag

Vesel centrar förstakedjan, lär vara tills nye Shore är klar för spel. Var tar han plats sen?
Gillar att man petar ut Miele på kanten - kan man få ut mer av honom där?
Gillar INTE att man satt Moelgaard som extraforward. Lär väl ändå få spela en del, misstänker jag. Men jag tycker han platsar som ordinarie just nu, utan problem.

Hursomhelst, spännande att se hur matchen artar sig och jag ser fram emot 6p (HV-seger och sen seger för Småkronorna med Sjöholm i spetsen) under eftermiddag/kvällen.

Sveriges fegaste coach sätter Moelgard som extraforward!! Pinsamt är de!! I vilken annan klubb som helst hade han spelat på fyra kedjor efter de han presterat. Men inte i Hv. Då fortsätter vi spela trötta avdankade stjärnor.

Tröttsamt

Centersidan är ruskigt blek. Får hoppas att Shore kan leverera när han blir spelklar för det här ser ut som skit.

Just nu har vi 4 floppspelare på den kanske viktigaste positionen…

Nättinen har ju varit borta länge men jag ger honom inte mer än ett par matcher till innan tålamodet är slut. Långsam och oengagerad.

Vesel och Matson formsvaga. Vigneault kanske är den som varit något mer på g det senaste men har ju oxå haft en usel säsong.

Mölgaard skulle givetvis haft en plats. Kunde gott centrat istället för Nättinen eller Matson.

Andrae och Kaski i samma backpar känns inte som en match made in heaven heller då jag ser båda som offensiva backar.

Hoppas min negativitet slår helt fel men jag är riktigt nervös med denna uppställning.

Shore inte med? Han har väl tränat länge med laget redan

Alla papper är inte klara än gällande Shore, kan bli debut nästa match

Arbetstillstånd var visst inte färdigt.

Förstår inte heller riktigt kvällens kedjor, lilldansk går före flera av våra forwards, han kanske är lite sliten? Gillar inte Vesel mellan turbo och Petersson, men tanken är väl att han ska ta lite mer defensivt ansvar. Hoppas på total överkörning ikväll, här på läktaren ska det hejas!

1 gillning

Ja, det är dags nu. Vi kan ju inte kalla oss storebror om vi aldrig vinner…

Hör nu att LHC laddar med Kiss, rock and roll all night.
Fuck… kan bli tufft att klå det.

Kom igen Hv!!

Idag blir det islossning :muscle:

Andra halvan av serien inleds idag. Varannan seger är det som krävs. Lika bra att börja redan idag.

2 gillningar

Hmm. Lite konstigt formaterade kedjor idag. Ska bli intressant att se hur de funkar.

Krossa Lagköping!