Omgång 27: HV71 - Malmö Redhawks

[size=150]HV71 - Malmö Redhawks[/size]

Hemmamatch mot Rödhökarna stundar för HV71.Ett HV
som kommer från en tråkig bortaförlust mot FHC.En seger för
HV är viktig med tanke på att Malmö ligger i samma botten
träsk som HV71.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Dags att spöa Malmö tillbaka till stenåldern. NU JÄVLAR!

Malmö var urusla i senaste mötet lagen emellan. Problemet var bara att HV var ännu sämre…

Lyckas HV spela som mot Frölunda tror jag det blir seger. För Malmö är som sagt urusla.

Spelmässigt var ju HV ändå med bra i matchen mot Frölunda.

Jag tror faktiskt Lillis haft viss effekt för jag tyckte försvararna oftast var på rätt sida och höll Frölunda utanför på ett bra sätt i försvarszon … jag tyckte det såg MYCKET bättre ut vad gäller försvarsspelet …

Det skedde aldrig när Rahm var ensam på tronen för jag tror inte han begriper sig på annat än att dyka upp glad i hågen till nästa match och tänka att “NU fixar det sig nog, vi spelade bra men det var otur förra gången …”

Sen tycker jag Emil Johansson borde sluta med att försöka driva upp pucken med en eller två man i ryggen, det slutar ofta med att pucken fastnar i egen zon och det kan bli målchans för motståndarna … Skulle han sluta med det skulle han lyfta sig två snäpp direkt och just nu vara en av de bättre försvararna, men han underskattar fortfarande motståndarna och överskattar sig själv…

Gunnarsson behöver göra en bra match annars vill jag byta in Markus, det håller inte att vara nummer två i varenda målvaktsmatch och att alltid släppa någon/några enkla.

Stoa behöver äta mindre julmat för den enda nytta han kan ha nu är att parkera honom framför motståndarkassen och vänta in nästa byte.

Enda fördelen är att matcherna är mer spännande nu när det gäller mer…

Skulle gärna vilja se fler än 3 tacklingar under denna matchen. Gärna en av självaste Kapten också!

Solklar förlust

Krävs ett mirakel för poäng idag. Något i stil med ”the second coming of Christ”. Korttidslån blandat med floppvärvningar i en ödesmatch som mycket väl kan avgöra säsongen. Noll poäng idag och kval är ett faktum, skulle jag säga.

Många klagar på Gunnarsson. Jag förstår inte varför. Ja visst - man kan tycka att han ska ta några av de han släppt in. Men han har inte släppt in fler per match än att HV har haft chansen att vinna alla de matcher man spelat nu på slutet. Anledningen till att det blir noll poäng hela tiden är ett fullständigt havererat, ineffektivt och obefintligt anfalls spel.

Släpper man in 2-3 puckar, oavsett hemma- eller bortaplan, så ska man med ett normalt anfallsspel kunna vinna. Men inte med den parodi till anfallsspel HV visar upp. Man orkar knappt ta sig ur egen zon och de få gånger man gör det blir det enmansshow, eftersom alla andra byter.

HV har inget anfallsspel. Man spelar som ett slaget gäng redan från start. Och det råder inga lån från allsvenskan bot på.

Noll poäng. Allt annat är ett mirakel.

Håller med dig till hundra. Mer tacklingar! Senast stod Wernblom själv för 5 hits.

Nörstebö ingen poängspruta, men starkt ändå att kunna plocka in Moras bäste back under två matcher. Har alltid tyckt han varit bra med puck i egen zon med ett bra förstapass, så bådar ju gott.

Vinst är ett måste för överlevnad.
Torsk och den absolut totala krisen är ett faktum.

Ger denna match också men blir det torsk här så orkar mitt mentala inte se mer av skiten.

Vi möter som sagt ett uruselt Malmö. Även med tio man borta har vi ett bättre lag än dem.

Lägg till att det inte är bottenlag HV haft det tuffast mot den här säsongen. Dessutom hemmamatch där HV tagit merparten av sina poäng.

Så även fast allt är skit, brunt och värdelöst så tror jag ändå på seger.

Måste sluta daltas med Önerud. Plocka av honom, under isen match efter match.

shit va nära en i röfva… :open_mouth:

Herregud vilken dålig hockeymatch.
Snart 30 matcher in och det ser ut som första träningsmatchen i Augusti månad.
Jag är verkligen genuint orolig hur fan detta ska sluta.

Otroligt seg match där inget av lagen är bra.
Två riktiga bottenlag.

Vet inte hur man ska ta sig ut detta. Krävs nog mirakel!

Fröberg…kostar bra mkt mer än han smakar.

typisk 0-0 match

Godnatt. Nu är det officiellt. Vi åker ur.

Han har 5 pucktapp på offensiv blå. INTE godkänt!

Mycket trevlig match att titta på…