Omgång 27: HV71 - Rögle BK

Zico. Håller mig det till 95 procent. Skulle väl säga att Elliott var en av de minst dåliga spelarna. Problemet är att han är värvad som spets, en potentiell förstaback som skulle höja vårt offensiva spel. Det har han inte på långa vägar lyckats med. Nu har han spelat tolv matcher och vad det verkar har HV lyckats hitta ytterligare en (med undantag för Reese) medioker transatlant.

Om nått inte görs snart så får vi se vårat hv utanför slutspel tillvåren

Nej Robert, det var inte PS4 dom tränade på i veckan. Det var ishockey. Jag såg en del träningar och jag håller med Thörnberg. För övrigt tycker jag att HV gjorde en helt godkänd match ikväll, rent arbetsmässigt och spelmässigt. Man får naturligtvis inte göra TRE idiotiska misstag som leder till mål bakåt samtidigt som man själva är så ineffektiva framåt. Den här matchen var ju egentligen en 5-1 match för HV.

Fällan? Undvik att malplacera mig i något du inte vet något om. Stefan Elliott gjorde en usel match ikväll och det står jag för.
Jag är en av ytterst få som klagar - varken på spelare, ledning eller HVs organisation. Undrar varför :unamused:

Jag håller helt med sir Ward. Jag var på plats och även om det var total kollaps på samtliga backar idag så lyckas Elliot att märka ut sig som en av de absolut svagaste genom svaga och huvudlösa insatser. Allt han gör är inte dåligt, men jag skulle säga att 25% är bra 25% neutralt och 50% för dåligt. Och det är bara om man helt sterilt bedömer spelet. Om man sen kopplar på att han är värvad som spets med en antagligen rejäl lön så ändras ration, och då definitivt inte till Elliots fördel…

Och som sir Ward säger: han sågar i princip ALDRIG varken HV eller enskilda spelare. Så när han säger att en spelare är dålig, då är det förmodligen sant.

Men…man får väl tycka som man vill??? Man ser kanske olika saker. Jag ser också att Elliot inte är den toppback man hoppades på, men jag förstår inte vad ni menar att han gör så jäkla dåligt, för så jäkla kass tycker inte jag att han är. Idag var det väl bara Persson och Reese som möjligen var bättre än Elliot bland backarna, resten var riktigt svaga, inklusive Pilut.

Ett stort fall framåt i spelet idag tycker jag. Vi skapar mycket fler farliga målchanser än vi brukar. Försvarsspelet är stabilt förutom på de kontringar som släpps till på lite oflyt kan jag tycka.

• Vi återtar puck relativt snabbt och fastnar in speciellt länge i egen zon

• Vi sätter tryck i åkningen direkt och skapar oss ytor och passningsmöjligheter

• Vi sätter passningarna mycket bättre

• Spelar en mer kreativ hockey som tillåts bara man håller uppe farten hela tiden

• Vi förlorar matchen men jag känner mig ändå mycket nöjd över HV:s insats idag och det är inte speciellt vanligt i år, Så nånting måste de gjort riktigt bra. Fortsätter vi på det här spåret så kommer vi börja vinna matcher och göra fler mål det är jag övertygad om. Förra året släppte vi också väldigt mycket kontringar mot oss för att vi ville spela en offensiv hockey, Vi vann matcherna ändå för att vi gjorde fler mål framåt. Ska vi börja skapa någonting framåt så måste vi offra lite defensivt och med tanke på hur det gick förra säsongen så offrar jag gärna det för att få se en mycket roligare hockey spelas.

Tedenby Ullström Thörna var riktigt bra idag.

JP-femman
5+ Oscar Sundh (1+0)
4+ Isac Brännström (-)
3+ Martin Thörnberg (1+0)
2+ Christoffer Persson (-)
1+ Anton Bengtsson (0+1)

Matchens lirare
HV71: Oscar Sundh
Rögle: Alexander Younan

Presskonferensen: hv71.se/gamecenter/qTJ-3n2VE … icles/post
Publik Kinnarps Arena: 6203/7000

SJÄLVKLART får man tycka som man vill. Den kommentaren var nog mer på grund av att jag blev förvånad över att sir Ward för en gångs skull faktiskt kritiserade något med HV. :wink:

Man ska självklart inte vara böjd med förlust mot Rögle hemma. Men så jävligt såg det inte ut.

Stort plus på Sundh, hans klart bästa match denna säsong.
Thörna börjar också stega upp. Tycker den linan var bra.

Vad är det med Pilut och burskydd. Han älskar att stå i burskydd i PP för att låta tiden gå. Sen tappar han pucken. Ge 26 chansen i PP istället.

Hyfsat omuntert att göra vad Oscar Sundh och Martin Thörnberg har att säga efter matchen. Att se två så etablerade spelare som var med och vann guldet i våras uppvisa en sån bild av sig själva och laget tycker jag visar på att man har stora problem med både karaktär och ledarskap i och runt truppen. Som sagt, vinnarmentaliteten från förra säsongen är som bortblåst. Istället för att de gamla spelarna från förra säsongen lyfter de nya, så verkar de nya spelarnas osäkerhet och oerfarenhet dra ner de gamla.

Men man verkar ju prata väldigt mycket om väldigt mycket… Synd bara att det verkar ge noll i resultat. Men man kanske kan prata om det också… :confused: Det är ju så att säga modernt att prata bort problem. Och det brukar ju fungera bra. Eller?

HV är i kris måste vi erkänna. Det kan inte blundas för längre, andra lag agerar vi tittar och gör inget, tränarna skyller bort sig att vi är ojämna, vi är inte ojämna i spelet vi är konstant dåliga det är bara motståndarna som drar ner på tempot ibland och då får vi våra chanser. Vi klarar inte av att skapa chanser, våra chanser skapas av motståndarna.

Vi har ingen spelide ide utan bara slänger ner pucken o hoppas den studsar rätt. Jag vet jag är negativ men jag ser en oroväckande tränd och det bara blivit sämre och sämre desto längre säsongen lider och jag ser ingen uppsida. Visst snart har vi landslagsuppehåll och många tror det är räddningen, men vi alla vet att hv är som sämst efter ett uppehåll och hur blir de nu? Om de blir sämre än så här? OMG. Lindbom vet jag inte ifall han kan få fart på detta lag, det behövs röra om lite? Visst sparka han kan vara ett alternativ, men vem skall vi ta`? Vad jag är ute efter vi måste väcka laget och Lindboms taktik funkar inte, detta måste han inse. Jag hoppas man tar uppehållet att träna in en ny spelide men jag är tveksam tror man kör på med samma taktik man har tyvärr för den funkade ju förra året och allt löser sig av sig själv känns det som mentalitet för tillfället.

Jag anser även ifall jag tycker Lindbom är en väldigt passiv coach, så att börja skrika om att sparka tränaren är helt fel tycker jag.
Samma tränartrio ledde faktiskt oss till sm guld förra säsongen. Det kan inte vara där problemet ligger, vad får man då göra? Ja då får man helt enkelt byta ut spelare. Plocka in 2 nya forwards. Sen gör säkert Engwall comeback snart. Problemen ligger inte hos tränarna. Men tyvärr så är det hv syndromet att skylla allt på tränaren så fort de går emot ja då ska man sparka tränaren. Nä börja med att sparka Wärn, på tok för dålig för att spela i en topplina.

Jag hoppas vi tar in nåt. Annars ligger vi väldigt risigt till.

Så du anser tränarna inte har något ansvar, givitvis är det delvis tränarnas fel att det ser ut som de gör. Men det är ju spelarna som skall utföra det och där har Lindbom o co misslyckats att motivera spelarna att göra de de vill. Det spel vi har passar inte till vår trupp då den är annorlunda mot förra årets och därmed borde speliden ändras, men det har tränarna misslyckats totalt med i min mening, sen att spelarna vart sjukt dåliga gör ju inte saken bättre. Med dålig spelide och truppens moral gå ner så går de runt runt runt i en ond lop. Som det ser ut nu ser de ut som Säsongen då Dahlén fick sparken, om inte sämre. Om detta inte bryts som kommer det bli en otäck vår franför oss. Om detta fortsätter så kan vi faktiskt hamna i kval till allsvenskan med detta spel, jag hoppas det inte kommer gå så långt utan man hinner agera innan.

Jag håller med att de ser förjävligt ut. Men anser mer att de är spelarnas oförmåga än tränarna misslyckats.
Varför lyckades de förra säsongen? Varför var dom spelarna mer hungriga än årets? Varför lyckades dom med spelsystemet?
De jag är ute efter är varför de är så lätt att jämt skylla på tränarna när de går dåligt. De är tyvärr alltid likadant i Hv. Ja eller överallt. Tränarna verkar ha allt ansvar…

Snart är vi 10a… Aggera nu för fan

Vi har på tok för många forwards som inte kan producera. För mycket mellanmjölk; som Erik Andersson, Anton Bengtsson, Robin Figren, Isak Brännström, David Gustafsson, Svenningsson, Max Wärn, Bill Sweatt, Oscar Sundh. Visst många av dessa är unga, men inte alla. Behövs få in iaf 2 spetsforwards för att inte riskera negativt kval.

Brynäs som alla anser har haft en katastrofsäsong är snart förbi oss i tabellen. Två poäng efter med en match mindre spelad.

Det har dock vänt för Brynäs, dom har 6 raka segrar. Samma sak kan hända och jag hoppas det om HV bara fortsätter att jobba konsekvent. Vi har ett bra nog lag för att komma topp 6.

Samma visa återigen från dig, liksom föregående säsong.
Och den slutade hur då?