Omgång 27: HV71 - Rögle BK

Kapten Thörnberg visar vägen på isen nu. Kom igen nu och vänd detta!

Vittring!

Oj va hv är stressade

KRAMP!

Suck…bra läge att ta en 2a Elliott

Gonatt :astonished:

FYFAN!

Stefan Elliott gör en bedrövlig match och nu en HELT onödig utvisning.

Jani… Tråkig fredagskväll.

Bra nyförvärv där Hult !

Är så sjukt dåligt att det finns inte på kartan!

Vi möter seriens sämsta lag back to back och har ren tur att vi kammar 3p.
Nu måste Hv agera och värva spets spets spets!!!
De som tror att det kommer vända tror på tomten som kommer 24/12 också!

Vi förlorar mot SHLs skräplag och på hemmaplan dessutom. FY FAN!

Som sagt…HV är i fritt fall, nu kan man inte skylla på skador eller nya spelare längre. Men Johan är iaf nöjd med prestationen…Jag förväntar mig att Sweatts kontrakt bryts, gärna tillsammans med Elliotts, något måste göras.

Johan Hult.

Du kan inte jobba kvar nu. Huvudlösa värvningar inför säsongen sen rundar du av de med att ta in Stefan.
Det finns ingen värdighet i dessa insatserna, vad ska man skylla på nu?
Inledning på säsongen?
Skador?
Otur?
Domarna?

Enkelt. Truppen är alldeles för dålig. Punkt.

Ett landslagsuppehåll kunde inte komma lägligare. Både för laget som behöver träna på ALLT och oss fans som kan hinna glömma bort hur bedrövligt allt är.

Okej, brukar inte kasta galla, men detta var inte bra. Inte alls.

Tycker vi gör en ganska bra match ändå. Så dåligt var de inte idag. Vi skapade tillräckligt med chanser för att vinna denna match. O fram till elliots idiotutvisning i tredje så var de ju klar hv dominans.
MEN. Faktum kvarstår att vi gör inte mål. Så jag håller med om att de måste in spets.

Jag hörde att Thörnberg sa i en intervju att de haft väldigt bra träningar i veckan, undrar om det var PS4 de lirade…

Ja, vill Hult något med den här säsongen så bryter han med båda. Värvade som spets, men fyller som mest en tröja.

Elliott borde ju kunna hitta en annan klubb rätt lätt, OS-aktuell som han är… Pfhh.

Och Sweatt kan väl börja med hussökandet i Schweiz redan nu. Det är ju där han vill vara.

En till som gått i fällan! Någon börjar klanka på Elliot och då hakar alla på. Oavsett hur han spelar. Jag tycker han var ganska ok ikväll. Några som verkligen ska ha skit ikväll är, tycker jag, Jaakola, Erik Brännström och Pilut. Pilut i pp är en katastrof, tyvärr.