Omgång 27: Linköping HC - HV71

Jag tror att det blir vinst om det blir hål på Linköping tidigt. Om ej blir det torsk där det förmodligen rinner iväg i tredje.

Har satt 300:- på en dubbel på LHC och FBK idag. Kändes som lätta pengar.

2 gillningar

Är Tikka helt skadefri nu alltså. Låga förväntningar där.

Idag vill jag se samtliga HV-spelare göra minst ett mål var.

4 gillningar

Varför spelar man Nardella och kaski ihop???
Och Sjöholm och 55 ihop??

Idag vill jag inte se Olhaver vara bäst på plan (ni minns när Cederqvist och Wernblom stack ut när de togs in på lån säsongen vi åkte ur…). Idag vill jag se våra toppspelare gå i bräschen och leda laget till tre poäng. Ännu en plattmatch där spelare som Olhaver är bäst på plan. Ja, då tar jag det som ett kvitto på att det här laget gett upp…

3 gillningar

Mycket intressant match idag för vårt slutspelsjagande favoritlag.

LHC ska vi kunna rubba, är ju inget riktigt topplag. Juniorerna är inget Lindbom satsar på, det är och har varit tydligt och något vi får acceptera bara.

Ingen Landen, Träff och Pettersson i alla fall.

Vi behöver troligen få Dichow att nå 90% så att han ger oss chansen att vinna matchen. Ortio har inte lyckats med det speciellt ofta så Dichow har nu chansen att knipa förstaspaden. Kan mycket väl bli så.

Special Teams som vanligt viktigt och hoppas verkligen matchningen där äntligen blir rätt.

AP lär väl få speltid på Foppas bekostnad så då har vi två kedjor som kan producera. Foppa borde ha gjort sitt i HV är känslan faktiskt.

Härlig fjärdekedja så länge inte skridskoåkningen är det viktigaste. Hoppas de håller sig ifrån utvisningsbåset samtidigt som de är härligt jobbiga och grisiga.

Nardella-Kaski blir spännande att se, bara hoppas att de håller till i rätt zon större delen av tiden.

1 gillning

Hänger han 3 är det ändå okej för denna gången.

1 gillning

Tror tyvärr på en storförlust idag. 7-0 Silverköping.

1 gillning

Satan, han är inte liten Olhaver.

1 gillning

Ha ha ha
Nubben är med. Förköpt sig.
Skön brasklapp!

1 gillning

Borde bänka Forsberg ett tag, alt låna ut till allsvenskan så att han har chans att smaka på målet igen. Tycker det är otroligt tråkigt att det inte går bättre för honom. Verkar vara en lirare man vill ha i laget!

Hv har ändå gjort bättre matcher mot bättre motstånd, tror att det finns en liten chans, men har ändå tippat förlust…

Fast Olhaver får gärna vara bra och mosa några LHC-spelare.

2 gillningar

Såg det. Gillar det inte alls. Han går där och smilar i korridoren.

Igen. Varför finns han öht i vår fina förening?

1 gillning

Vad skulle hända om Olhaver får matchstraff och avstängning idag? Får han inte spela HA så, eller gäller det bara i SHL?

Han var riktigt bra mot oss när vi mötte KIK i HA.

1 gillning

Vet inte faktisk. Vill inte se ett matchstraff idag.

Ganska OT, men kan inte låta bli att tänka på det gamla kultbandet Ölhävers varje gång jag ser Olhavers namn. Om han nätar hoppas jag att sekretariatet är redo med låten “Jää Jää Wow Wow”. :slight_smile:

Förväntar mig oxå matchstraff då han är för stor för domarnas eget bästa

1 gillning

Efter förra matchens pinsamma insats, KRÄVER jag idag att man krigar (får man ens säga så? ska jag ens behöva ställa frågan?) för klubbmärket och fansen.

Kravet är således inte vinst, men ikväll ska det göra ont i kropparna efter match.

Den som faller ur ikväll, kan för min del lämna redan imorgon.