Omgång 27: Linköping HC - HV71

Linköping HC - HV71


image image

Andra andningen.
Verkligheten har kommit ikapp oss. Den Lindbomska smekmånaden är över. Det är nu vardag hela veckan och den är grå. Grå, blöt, mörk. Vardagen i dagens HV71 är november. Varje dag.

Vi behöver höja lägstanivån, enligt Johan. Damn right. Vi behöver höja alla nivåer. Frågan som vi fans ställt oss sedan försäsong är dock var en rimlig nivå är på våra prestationsmässiga asymptoter? För minimum-prestationen är den bottenlös, det vet vi, men för maximum-prestation, över tid med ett ihopspelat lag? Där vet vi lika lite idag som under intagandet av sedvanlig sill på midsommarafton 2023. Kanske mindre.

Men, när nu andra halvan startar så väljer undertecknad glädjen. Glädjen i att inte veta hur det går. Glädjen i att det inte kan bli sämre än botten. Jag kommer framgent klamra mig fast vid hoppet, likt indiern i det Calle Örnemark-ska reptricket.

Krossa lhc!

Lindbom lajvar

FORZA HV71!!

7 gillningar

Måste ta 3 poäng. Kommer förlora.

Nu kör vi! Finns ju ingen bättre seger än mot LHC

1 gillning

Finns inget lag jag hatar så mycket som LHC.

Det blir vinst idag 0-4. AP hänger tre.

2 gillningar

Förväntar mig inget annat än storpisk. J Edlund kommenterar, skador, uppehåll och förlust senast. 6-1 i röven. Tyvärr. Livet som HV-fan suger. Men överraska mig positivt nån enda gång snälla! KÄMPA HV!

2 gillningar

Det enda som talar för oss är att inget talar för oss. Blir förvånad om vi ens gör mål.

2 gillningar

Om en spelsugen AP är med och vi kan få vår egen “Legion of doom” (Tikka, Olhaver och Lindbäck) att mosa deras förstalina, så har vi en chans.

2 gillningar

Bandyns dag idag, så ni får klare er själva.

5 gillningar

Gillar det jag hör.

Utomhusbandy på annandagen! Få saker är finare än det :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Hoppas HV bara delar ut hårda klappar idag.

Frillesås - Vetlanda på klassiska “sjöarn”.
2C. Vindstilla.

3 gillningar

Ska man kasta bort tid på Hv på Annandagen? Tveksamt om det är värt det för man vet vart det slutar. Förbannad och resten av dagen förstörd.

Efter en mil rakt upp i bergen till Fataga
Så var det dax för en ölbärs. Dax att cykla hem till hotellet för att se matchen vid poolen.
Vinn bara vinn!!

9 gillningar

Tikka fjärdecenter. André extraforward. Nu håller vi tummarna.

9 gillningar

Upp till bevis nu Forsberg. Forsätter han vara lika dålig nu så är nog hans framtid över i HV71.

1 gillning

Äntligen är Ortio väck. Tror på seger idag.

1 gillning

Hoppas Dicken spikar igen, kan tänka mig att Forsberg och Petersson rullar, Foppas sista chans?

4 gillningar

Varför tar man bort Landén till förmån för Kalle? Kan bara tolka som att man vill göra reklam för att någon ska ta över hans kontrakt

Kul att äntligen få se #20 i lineupen igen!

1 gillning