Omgång 27: Malmö Redhawks - HV71

HV skapar chanser men de lilla sista ve avslutet är inte där hittils, min ,måste få till bättre avslut på denna äckligt bra målvakt

Hm…med dessa tama avslut HV har måste det till ett skitmål. Malmö har färre men bra mkt bättre chanser.

Sundh måste ha någonting på Lillis. Sätt in Ikonen där förfan.

Men man väntar ju alldeles för länge med att ta skottet! Man gör ju Alsenfelt bra också, för man låter ju honom få inta position hela tiden. Alsenfelt är bra nog som det är - man behöver inte underlätta för honom som man gör nu…

Kan nog inte vara mer oenig. Malmös chanser, även om de är färre till antalet, är ju avsevärt farligare än det HV har åstadkommit hittills.

Ja han är inte vass asså, inte Ikonen heller iofs men kanske skulle slänga in Ikonen vid offensiv tekning och Sundh i defensiv. Eller helt enkelt ta in Zion eller annan offensivt skillad junis istället för Ikonen och Sumph

Matchen påminner väldigt mycket om tisdagens drabbning. Riktigt tråkigt och uddlöst spel. Stor risk att det slutar likadant igen.

Säger samma sak som i tisdag: någon måste kliva fram. Det behövs en individuell prestation.

Ja vi har haft bra snurr i anfallszon men när vi väl har skottlägen tar det för långt tid tyvärr, mer distinkta avslut och trafik på mål är nog melodin. Våra anfall i första perioden kändes ganska ofarliga många gånger.

Sundh är iaf bra defensivt, Ikonen är inte bra någonstans. Men ngn mer kreativ borde in tillsammans med svamparna, hade varit kul att se Zion där.

Detta urusla PP…

phu

alldeles för långsamt spel

för helvete törngren skjuuut

Varför väntar man med att skjuta? Varför skjuter man inte? Varför passar man när man ska skjuta?

Spelare kommer fri och får pass på skridskorna!

Herregud!

Inte en chans att man vinner med detta urusla spel!

Här har vi anledningen till att Törngren aldrig får det att släppa. Han skjuter ju inte ens när han har öppet mål…

Det är så otroligt uselt…4 min PP, och man spelar runt och har julmys, händer ju absolut ingenting,när chansen väl kommer, då ska det passas i slowmotion igen istället för att skjuta.

danskar och klockor…

… som HV å pp.

Det var annat 2017…

Jag får ont i magen av vårt pp.
Fruktansvärt dåligt och totalt utan fart.
Johan Hult vi väntar fortfarande på en playmaker med känsliga handleder som du borde ha värvat för länge sen…