Omgång 27: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71[/size]

HV71 möter Malmö på bortaplan på lördagen
och hoppas att just bortaplan fortsätter att vara
lika med seger för vårt kära HÅÅVEE BLÅÅ.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Synd att det är illapassande MIF igen innan jul. Målvaktsmatchen avgjorde senast lagen möttes och kommer sannolikt avgöra även imorgon. Och med två för tillfället heta målvakter (båda höll nollan i senaste omgången) så kommer det att bli oerhört viktigt att ta vara på chanserna man får, samt att det kommer krävas finess i avsluten.

Hade verkligen suttit fint med 3p och hämnd på MIF.

Kom igen, HV!

Ja, Luleå och MIF passar inte HV alls bra. Nu är det bortaplan vilket jag ser som en fördel, HV kan på ett annat sätt fokusera på defensiven och spela på MIFs misstag.

Vinst idag och vi är topp 4, hade suttit fint

malmö i riktigt julform och Hv i en form som är rätt oklar. Man blandar toppmatcher med riktiga bottennapp, vilken mode har hv idag?

Efter en nästintill perfekt bortamatch mot SAIK så krävs det en likadan till!
Men klarar de av det?

HV behöver nog både första och andra målet för att det ska gå vägen…

Hoppas Camara tar revansch på sin insats mot Malmö i tisdags

Jenny Asserholt i HVs bås om jag såg rätt, vad är hennes uppgift?

HV spelar ju jättebra!

Kanske ska styra upp pp spelet.

Bara Alsenfelt som kan stoppa oss från 3p idag

HV pressar men skapar inte mycket. Känslan är att Frederik Storm sätter 1-0 på kontring alldeles strax.

bra start vi för matchen men vi får akta oss för malmö, när de vart i vår zon har de skapat farliga chanser

Med nuvarande matchbild ska det till ett mirakel för att landa 3p idag.

Tycker jag inte. HV har skapat mer än malmö .

Linus Sandin är verkligen totalt utan självförtroende för tillfället. Hoppas han får med sig ett mål snart så det lossnar lite. Han kan mycket bättre en såhär.

där måste önnan passa törngren… för tamt avslut, vi gör halvdansken i målet för stor.

Det går på tok för långsamt för HV att komma till avslut. Det kommer aldrig gå att överlista Alsenfelt med det här ultrarapidspelet.

Nisse har inte varit sig själv de 3 senaste matcherna.