Omgång 27: Malmö Redhawks - HV71

Han stör ju inte Alsenröv

men han är där shl rgler så de döms bort

Döms säkert bort.

konstigt att det inte kommer någon publik på matcherna längre…

där rök våran sger chans…

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

Nu förlorar vi, det sätter jag 4 granbarr på.

SHL gör allt för att döda ishockeyn. Gör om gör rätt.

Nu blir det stryk.

HVs PP kommer att kosta ytterligare en match. Ofattbart att det får fortgå.

Domarna tar verkligen sin roll som tomtar på fullaste allvar

Här kan man inte skylla på domarna. Det är svensk hockey som dödar sporten.

Att målet döms bort är helt rätt enligt SHL:s högst märkliga regelverk. Problemet är ju bara att Sandin inte gör något som förhindrar Alsenfelt från att rädda. Det som gör att Alsenfelt släpper målet är Thörnbergs sjukt fina pass så han inte hinner med förflyttningen.

Med andra ord. I hockeyvärldens ögon ett vackert mål. I SHL:s ögon ett regelvidrigt.

Fy fan. Mår illa.

Men nu är det ju så att domarna dömer exakt efter de regler och instruktioner man fått av SHL och framför allt från alla sportchefer. Sen att det ur hockeyperspektiv är fel är en annan sak.

Malmö lär göra mål på sitt inledande PP och sen är matchen över. Suck…

Kan de köra över beslutet, dvs låta målet stå eller har situationsrummet övergripande makt att döma?

Surt med målet men samtidigt så finns regeln och inte mycket att säga om. SHL verkar vilja göra svensk hockey ännu mer osexig genom att ta bort snygga mål för att man andas på målvakten!

När fan ska ledningen inse att man behöver en kompetent ledare för PP? Säsong efter säsong fortgår skiten men man ser på som fågelholkar :astonished:

Det är inte ens bedrövligt utan det är så dåligt att det finns inget ord för det!
Experterna visar klipp hur Hv spelar och hur de bör spela men det verkar man inte alls ta in.
Vet inte om det stämmer men enligt källa så har grabbarna själva ansvar över PP! Om det stämmer så är det fanimej dax att Lillis gå in och markera att nu är det slutlekt! Spelare inne i mitten är inte delaktig överhuvudtaget och man spelar 4 mot 4 i PP! Sen verkar man ju vägra ta skott från blå som är basic i ett PP och som man bör återgå till!
Sen undrar jag varför inte Kinnvall spelar PP med sin spelförmåga, skott och rightare som bara av den anledningen att han är rightare blir ett hot!

Hjälper inte att jag inte kan kolla.
Det brukar ju vara bra an an annars är jag

Det är ALLTID domarna som slutgiltigt avgör.

Precis. Det är reglerna som är problemet i de här situationerna. Domarna på isen dömde ju mål! De tycker ju alltså precis som vi att det ska vara mål. Det är ju målvaktslobbyn som fått igenom att den spelaren med mest skydd på isen ska vara helt untouchable. Patetiskt.

Jag tycker man börjar se ett mönster. HV har svårt att skapa mot lag som spelar väldigt defensivt medan man är rätt bra på att utnyttja de chanser man får mot lag som är mer offensiva. Vi har inte riktigt spelare som bryter mönster och gör något på mer eller mindre egen hand. När Dick A gick arbetslös var det någon som såg honom som en lösning vilket jag absolut var emot då men när man nu tittar på vad han åstadkommer i DIF så kanske det inte varit så dumt ändå.