Man måste också väga in att domaren bara tog HV-utvisningar, äckligt fjäskande hemmadomare idag vilket gjorde uppgiften alldeles för svår … såg ett par utvisningar han släppte bara för det var fel färg på tröjan ,
Kan typ vara nere i botten igen. Vinner AIK och HV förlorar måste man börja klättra om igen. Nu har iofs HV vunnit 8 av 10 matcher. Så nu vinner vi några på raken igen!
Ett helt rättvist resultat. Brynäs spelar inte bra men HV spelar sämre.
Vårt försvar släpper till 50(!) skott på Wesslau och hade inte GW varit i bra form hade denna matchen kunnat sluta tvåsiffrigt.
Intressant taktik att försöka försvara en ettmålsledning i nästan 50 minuter. En patenterad Dahlénare.
Nu gäller det att ladda om för hemmamatch mot Örebro på torsdag. Allt annat än 3 poäng då, är ett rejält jävla fiasko.
Ja nu har man lugnat ner sig lite och med lite distans så var det nog ett resultat som jag tyvärr hade väntat mig,men man har blivet lite bortskämd när det har gått bra ett tag.bara för att dom plockat lite poäng så är dom tyvärr inte bättre än vad tabellen säjer,Ett måste med TVÅ nya tränare till nästa år då jag tror vi klarar att klara Shl plats.Alla gnäller på Dhalen (med all rätt) MEN vad gör Ljungberg??? Tycker han inte verkar begripa någon ting,har han också någon gammal klasul att han ska vara kvar i hv?Nä nya tag på Torsdag så det är ett måste med seger.
Nåja, lite perspektiv kan man väl begära av intelligenta HV-fantaster här inne? HV har lägen till flera mål och tyvärr orkar man inte stå emot i tredje till slut mot ett mycket formstarkt Brynäs.
Märkligt vad Fantenberg blev ofta rundad idag. Både 1-1 och 2-1 föregicks av det. Brukar han vara så långsam på skridskorna? I övrigt så tycker jag Christensen är lysande ända fram till sista avgörandet. Han behöver hitta flytet. När han gör det lär det bli ketchupeffekt!
Wesslaus analys att Brynäs check funkade för bra är förövrigt klockren. Tighta till den detaljen så kan vi nog se framtiden an med tillförsikt.
Jag tror Brynäs saknade 7 eller 8 spelare ikväll, trots detta tycker jag att de äger matchen fullständigt. Nu blickar vi framåt på torsdag, då börjar vi en ny positiv trend!
Såg inte bra ut alls idag Hade Wesslan spelat som han gjorde i början så hade vi lika gärna kunnat förlora med stora siffror både idag och senast mot Växjö.
Dahlén nämnde inför dagens match att försvarsspelet va mycket bra mot Växjö och det ska vi fortsätta med. Målvakten ingår givetvis i ett försvarspel men hur kan Karln tycka att det va bra. Växjö och Brynäs flyger fram och det är autobahn fram till Wesslau. Det är såna kommenterar som får en att fundera.
Härligt med lite nyanserade inlägg! Att HV spelat lika odugligt som i början av serien och vi endast plockat poäng tack vare Wesslau, det är ju bara trams. Dock kommer vi inte få något gratis då lagen omkring oss också har spelat upp sig.
Dåså. Hemma från Brynäs underbart värdelösa arena!
Börjar med de viktigaste!
Sopade hem klackmatchen så de sjunger om det, de typ 10 HV människorna på bortastå bollade med de 1500 i hemmaklacken. Så långt allt väl. Hade vi ngn forummedlem på plats så lyfter jag på björnf**tan å gratulerar!
Seeeeeen…
Hur många skott sköt nötterna idag? 55?
Mot HV’s 28?
Halva brynäs lag va killar som va inringda från j-20 och likt förbannat ska de få styra å ställa helt genom matchen?
Ngt är generalfel just nu och rädslan för hur det ska se ut efter grundseriens slut börjar återkomma.
Nej det är sant. Att HV spelar lika dåligt som i början stämmer inte utan kanske snarare en känsla man får “in the heat of passion”.
Men däremot så spelar dom ju inte så bra som dom kanske borde göra nu med den trupp man faktiskt har och det läge som man befinner sig i. Och då menar jag framförallt att man inte spelar så stabilt som man borde.
Wesslau ÄR en stor anledning (men självklart inte den enda) till att HV har tagit poäng på slutet. Men samtidigt har man enligt SHLs statistik de senaste 5 matcherna släppt till 187 skott på mål, alltså ca 38/match. Och då räknar jag inte de avslut som inte träffat mål, vilket bara i Växjö-matchen uppgick till 17 st. Idag sköt BIF 53 skott på mål. 53 skott. Nästan ett skott i minuten! Och det var nästan lika illa i förra matchen. I dessa 5 matcher har man bara släppt in 12 mål. Det skulle jag vilja påstå är Wesslaus förtjänst.
Vi ska självklart inte förringa HVs insatser, men vi ska inte överdriva dom heller. Det är bara en förlust ner till sistaplatsen. Så än är detta debacle inte över bara för att man tagit ett normalt antal poäng i några matcher.
Jag såg ett hv som i början av andra spelade ut brynäs totalt. Sen vänder det och brynäs tar över andra halvan av perioden. Det var jämnt. Sedan att brynäs går ut å forcerar i tredje är väl för fan deras jävla jobb, på deras hemmaplan. På samma sätt är det hv’s jävla jobb att reda ut detta. Vilket de inte gjorde tyvär. Men siffrorna var inte stora. Brunäs vinner skotten överlägset, men har 5 numerära överlägen mot 1 för oss. Så jävla dåligt var det inte. Vi hade 30 skott, de hade 50. De 20 extra skotten kunde väl täckas av de 4 extra PPna som de hade.
Det finns ett gäng, som verkar se det som en personlig prestigeförlust att inte “domedaga” å leta fel … “vi har vunnit 8 av tio matcher MEN {insert BS statement here} så vi måste sparka Uffe”.
Vafan, detta är sport. Sport är inte linjärt eller logiskt.
Såg ut som mot Växjö med den skillnaden att Brynäs hade en riktig målvakt.
Satt och funderade på om det var bra att det bara blev en knapp förlust resultatmässigt eller om det varit bättre om resultatet hade speglat matchbilden.
Säg om matchen slutat 7-1 till Brynäs då kanske det dragit igång lite aktivitet, nu kan man säga att man förlorat mot ett topplag.
Fakta är att vi blev helt utspelade av ett skadedrabbat Brynäs och räddades av Wesslaus storspel. En sån här match ska vi dominera och vinna. Hade detta varit ett undantag så OK men Örebro, Växjö och Brynäs på kort tid är ju inte OK.
Vi har tagit OK med poäng senaste tiden men spelet har inte varit bra och absolut inte godkänt sett till vårat material.
Jag har tyckt att vi borde göra något åt tränarstaben då jag tycker att de inte lyckas få ut nära lagets kapacitet men har trott och hoppats att det kommer se bättre ut spelmässigt och att de åtminstone kan ta oss till en tredjeplats. På något sätt känns det som om de inte är tillräckligt kompetenta för att leda HV.
Jag hoppas verkligen att något händer och att spelet blir bättre för det har inte varit OK med tanke på vårat dream team som dessutom är och har varit helt ordinarie. Blir inte spelet bättre och poängen inte trillar in då anser jag att vi måste göra något.
Snacket om att man måste ha förslag på ny tränare om man vill byta är ju löjligt, det har väl de ansvariga koll på får man hoppas.
Överdrivet negativ kanske men blir så irriterad när jag vet att detta laget kan och borde prestera på SAIK nivå om vi bara får det att fungera.
Vi har bästa orkestern av alla men frågan är om dirigenterna är de rätta!
Mycket bra inlägg Diabolics, och samtliga vunna matcher dessförinnan verkar nu spårlöst försvunnit.
Vill nu veta av er Dahlén - haters (gärna från ledaren) vem HV ska ta in istället och diskussionen blir omgående mer nyanserad.
OBS- Den diskussionen fortsätter i Dahlén tråden.
Helt ärligt så hade vem som helst hade passat bättre som har en tränarutbildning. Jag kan inte komma på 1 enstaka sak som Uffe står för, vad går hans hockey ut på? Varje intervju så säger han att vi ska “åka skridskor”, men inte ens det gör vi ju, vilket minst Powerplay i serien också visar. Han har inte uträttat någonting som tränare för varken HV71 eller Frölunda för den delen. Det är bara håglöst och platt.
Jaha andra förlusten på tio matcher o här inne gnälls de som vanligt efter en förlust.
många här inne verkar glömma att hv ligger 10 a i tabellen…
När man gör de så kan man inte räkna med att man ska gå in o dominera mot nåt lag. De som gäller är stenhårt arbete i varje match plus lite medstuds. Att tro att hv kommer klättra till en tredje plats är att ta i och då lär man få tänka om…
oavsett hur bra lag hv har just nu så tror jag inte de kommer ske underverk i serien…däremot tror jag detta lag kommer att ta sig till slutspel. O när man är där så släpper nog pressen lite och man kan spela ut…Först DÅ tror jag detta lag kommer bli livsfarliga.
Helt ärligt JohanB, nämn bara en tränare, som har tränarutbildning och som skulle kunna ta över tränarrollen i HV nu. Du behöver bara nämna en. En tränare klarar du väl att klämma ur dig. “Vem som helst” är ju lite diffust.