Omgång 28: Brynäs IF - HV71

OMGÅNG 28 2013-12-03 19:00.

Läget i HV71: HV71 kommer till Gävle med seger både på fredagen och lördagen mot Färjestad BK samt Växjö Lajkers. Tränare Ulf Dahlén summerar med att det blev en riktigt bra helg med en kanonmatch under fredagen mot Färjestad där man gärna hade velat ha 3 poäng. Under lördagen bar det av till Växjö och inför matchen pratades det om att kriga i försvaret samt att kriga för varandra. Ulf var nöjd över utdelningen under matchen.
Inför kvällen möte med Brynäs IF åker man upp med ett bra självförtroende men möter ett Brynäs som har 4 raka segrar i bagaget. Det kommer att bli en tuff match men vi åker upp med bra självförtroende. HV71, ett lag med bra självförtroende, med åtta segrar på de nio senaste matcherna och Ulf menar på att det är kul att få poäng men det gäller samtidigt att hela tiden kika framåt och inte bli för hög vid vinst eller för låg vid förlust. Det gäller att kriga och det gäller att vara desperat.

Skadelistan:
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Mattias Karlsson (Långtidsskadad)

Utlånad:
Filip Sandberg är utlånad till Västerås.

Läget i Brynäs IF: Imorgon kommer HV71 på besök. Smålänningarna har inte haft den bästa starten på SHL, men likt Brynäs har de gått bra det senaste. Två lag på med en bra trend, hur tror du det kommer synas i matchen imorgon?

  • Jag tror att det blir en match med fullt ös direkt från start och för vår del handlar det om att fortsätta vara på en hög nivå. HV71 påminner mycket om många andra lag och är väldigt aggressiva, så jag förväntar mig en match med det inslaget imorgon.

Med nio spelare på skadelistan, blir det tung belastning på de friska spelarna. Har ni arbetat på något annorlunda sätt den senaste veckan inför matcherna?

  • Ja, vi försöker tänka till och träna lite kortare. Förra veckan var det ett annorlunda tänk där man måste se mer till individens behov.

Nu har Brynäs några riktigt bra matcher med fina resultat bakom sig. Vad är viktigast att tänka på för att hålla en bra trend uppe?

  • Förberedelser är a och o, hur man tar hand om sig själv och sin kropp. Det handlar mycket om kost, näring och att ladda depåerna. Det är viktigt att man kan koppla av och stänga av för att spara på energin mellan träningar och matcher.

Skadelistan:
Petteri Nokelainen (Långtidsskadad)
Sebastian Lauritzen (Långtidsskadad)
Simon Löf
Alexander Larsson
Johan Holmqvist
Christian Djoos
Lukas Kilström
Anton Rödin

Rykte:
Ryan Thang, 26 lånas från MORA. Den amerikanske högerskjutande forwarden med närmare 100 AHL-mather på kontot har producerat 12 poäng (5+7) på 25 matcher i allsvenskan.

Laguppställning HV71:
MÅLVAKTER:
Gustaf Wesslau (GK) 33
Jonas Gunnarsson (GK) 37

1:A FEMMAN
Anssi Salmela (LD) 11
Chris Campoli (RD) 41
Patrik Carlsson (LW) 72
William Karlsson (CE) 71
Toni Rajala (RW) 17

2:A FEMMAN
Oscar Fantenberg (LD) 6
David Petrasek (RD) 22
Andreas Jämtin (LW) 91
Erik Christensen (CE) 24
Ted Brithén (RW) 90

3:E FEMMAN
Jesper Williamsson (LD) 27
Elias Fälth (RD) 33
Brett Sterling (LW) 29
Riley Holzapfel (CE) 26
Marcus Nilson (RW) 4

4:E FEMMAN
Stefan Johansson (LD) 73
Anton Bengtsson (LW) 28
Johan Johnsson (CE) 21
Sebastian Strandberg (RW) 23
Johan Lindström (RW) 79

Haha!! Radera min tråd nån… du hann före stonie… Dessutom oerhört mycket mer proffsigt…

Haha, var halvklar med min matchtråd, men vi kör på din istället :wink:
Snyggt gjort!

Tror och hoppas HVs effektivitet från Växjö-matchen håller i sig och att Wesslan i buren fortsätter vara rena rama muren (notera rimmet).

Tippar vinst till HV med 5-2. Rajala stänker in en balja, medan Jämtin gör två PP-mål och Salmela och Fantenberg avslutar målskyttet från blålinjen.

NU KÖR VI!!

Haha, nästa gång får vi vara snabbare med våra matchtrådar… :laughing:

Vi kanske ska ha nåt schema/system för vem som startar matchtrådar :wink:

haha, förlåt, ska inte göra om det :laughing:

Hahaha jo men visst :smiley:
Jag testar gärna på det till torsdagens match mot Örebro om det är OK med alla? :unamused: :unamused:

Måste vara rekord då fyra(4) matchtrådar låg uppe samtidigt, där den ena behandlade Hv71-Modo :unamused:

den hade jag tänkt paxxa asg. men kan ta helgens match istället?
ska vara mer nogrand denna gång :nerd:

Stjärnstopp för att JönssonBrothers får göra matchtrådar!!

jävligt peppad idag…

så här är det: tar man ca 2p per omgång i SHL så brukar det generera en topp 1-4 position mot slutet… tar hv 10 snabba 3:or så är man nästan där… å då är det 19 omgångar kvar :slight_smile:

Hurra för 10 snabba!

Hur kan brunäs ha nästa 25 man på skadelistan? Vad gör de för fel?

MÅLVAKTER
Gustaf Wesslau (GK) 32
Jonas Gunnarsson (GK) 37
1:A FEMMAN
Anssi Salmela (LD) 11
Chris Campoli (RD) 41
Patrik Carlsson (LW) 72
William Karlsson (CE) 71
Toni Rajala (RW) 17
2:A FEMMAN
Oscar Fantenberg (LD) 6
David Petrasek (RD) 22
Andreas Jämtin (LW) 91
Erik Christensen (CE) 24
Ted Brithén (RW) 90
3:E FEMMAN
Jesper Williamsson (LD) 27
Elias Fälth (RD) 33
Brett Sterling (LW) 29
Riley Holzapfel (CE) 26
Marcus Nilson (RW) 4
4:E FEMMAN
Stefan Johansson (LD) 73
Anton Bengtsson (LW) 28
Johan Johnsson (CE) 21
Sebastian Strandberg (RW) 23
Johan Lindström (RW) 79

Verkar vara samma lag som senast, Krog utanför laget igen. 2:a kedjan har dock funkat bra tack vare Brithén så bra att vi kan ha fler än en kedja som producerar.
tagga KÄMPA HV!

Snygg trådstart!

Känns som det kan gå hur som helst i alla matcher HV spelar den här säsongen.
Bara att hoppas på det bästa och att Rajala är effektiv.

Tack, har KungKeno att tacka för mycket där. Vi har blivit väldigt bortskämda med honom som trådstartare.

Fy fan vad jag är trött på åldermännen i Hv som inte orkar/kan åka skridskor och tar mycket onödiga utvisningar :imp: :imp:

Wesslan ser grym ut! :mrgreen:

Yes Yes effektivt är bara förnamnet :smiley: :smiley:

Wohooooo!!! Sterling :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sterling GÖÖÖTT