Omgång 28: Brynäs IF - HV71

Gott att Sterling får måla igen och att Wesslau håller formen.
Mer oroväckande att vi släpper till 20 skott mot mål.

20 skott mot mål i första ja… Tacka Wesslau för att vi inte ligger under!!!

Skönt att Sterling fått producera de senaste matcherna… Hoppas det håller i sig och att han ska göra mål som han är värvad för!

Ja! Ännu mer toppstyrt forum! När du ändå är i farten så borde du förbjuda alla att skriva i trådarna! Så är det bara en blogg av dekman! Det behöver vi!

14:e raka matchen HV tar ledningen och är det möjligtvis rekord? Modo gjorde mål 13 matcher i rad 99/00.
Wesslau fortsätter att agera som en vägg och vill nu se Lindström istället för Nilson.

Wesslau är ju helt magnifik, skönt att även ngn annan än Rajala kan näta, vi behöver mer än en producerande kedja. Däremot ser Nilsson risig ut, testa Liket på hans plats ngt byte?

Var det inte just 4 som så förnämligt grävde fram pucken till 26?
Bra match hittills, av Brynäs.

Kom igen HV!

Fan. 1-1.

*edit: Det ska ringas på målet.

Inget mål! :slight_smile:

Hur långt inne med ena benet får man stå i målgården, utan att störa?
Bortdömt mål. Varför?

Inget mål

Kan svara själv. Det är en bedömningsfråga tydligen, som för mycket annat i sporten hockey.
Flyt…

Upp med er nu HV!

Tycker Petrasek spelat upp sig ordentligt den senaste tiden. Kul för honom, han behöver självförtroende!

Mycket skott utanför mål nu. Undra hur välanvänd skottrampen är i Jönköping…

Wesslau ser förbannat stabil ut flera gånger om när Brynäs får läge för kvittering.

Nu ser man verkligen hur viktigt det är med en stabil målvakt längst bak. FORTSÄTT SÅ WESSLAU!

Håller verkligen inte med om det. Jag sitter istället här och förundras över hur otroligt svaga insatser Petrasek radar upp i match efter match. Får aldrig ut pucken ur egen zon, slår vansinnespass rakt in i egen zon och om han mot förmodan någon gång får fram pucken till en medspelare så försätts medspelaren omedelbart i en dålig situation.

Jag säger inte att jag har mer rätt än dig på nåt sätt, men det är fantastiskt att man kan se så olika på saken.

Klockren brynäsutvisning x 2.
Nilsson åker ut.

Haha, bara Nilson i den situationen? Hur fan kom dom fram till det?

för att bli domare fordras inte nåt högre IQ :exclamation:

Riktigt, riktigt nära där. tack Sterling som kastar (!) iväg pucken! :smiley: