Straffskyttar: Jason Krog, Jesper Fasth och Marcus Nilson.
Jason kommer att finta och dra lite för att sedan försöka skjuta lågt till vänster om målvakten alt en backhand.
Marcus kommer att satsa på ett rejält slagskott
Jesper fintar och drar en backhand
Ja Fasth kunde ju inte visa att mitt tips var det som var rätt!!!
Tyvärr så tar men med sig ineffektiviteten i PP. Det är under all kritik att inte kunna göra ngt mål alls på så många PP.
MEN vi fick 2 pinnar och vi var 1 sekund från 0 så vi ska vara grymt nöjda och vi leder ju serien.
2 poäng, inte fy skam men med de PP-lägen kunde man krävt 3 poäng.
WK och Mackan bäst i dag tycker jag…Krog visar klass i straffläggningen och Wesslua gör en bra insats.
HV var det bättre laget ikväll, men tyvärr är de allt för effektiva idag. Men Nilsons andra mål var helt klart välförtjänt.
Fasth ryckte verkligen upp sin kedja som fick fram riktigt många chanser. Tyvärr missade de allt som kom deras väg.
Nilson är väldigt bra. Enligt mig HV:s bästa spelare just nu. Men spelar man med WK så måste puckarna gå in. WK drog två utvisningar med sig och gjorde en assist. Han är verkligen en lovande spelare och redan nu en väldigt bra passningsspelare. Petrasek gjorde också en bra match idag!
Däremot såg Wesslau verkligen mänsklig ut idag. Lite nervöst.
I juridiken utanför isen pratar man ju om motiv och uppsåt. I den här situationen är det fullkomligt uppenbart att bara råttan har motiv. Han vill skapa en offsidesituation genom att interfera Mackan som i sin tur har ALL rätt i världen att streta emot för att undvika offsiden.
Riktigt kass domarinsats. Mackan proffsig som inte gnäller i intervjun.