Omgång 28: HV71 - AIK

Jompii är som en gammalspåkärring :wink:

2p får ju kännas bra trots allt.

Men Hv måste börja hitta spelet. Kommer passningar i mittzon i knähöjd och kommer in ensamma i offensiv zon.
För dålig rörlighet just nu och dåliga första passningar.

Själv tycker jag vi är bättre på det mesta idag förutom avsluten. Sen har vi inget flyt heller, vi spelar riktigt bra i några pp men det blir liksom ingenting ändå.

Det bästa med matchen var Nilsson och WIlliamsson som visar varför han ska vara ordinarie i laget. Krog kedjan gör det bra i PP men i den andra formationen så borde man satsa på Davidsson + Nilsson, lyft bort Jämtin.

vi kommer växa! Fasth kommer visa hur viktig han är för nästa års sm guld

Att flytta på Nilson känns i dagsläget väldigt dumt enligt mig. Både WK och PC gör det lätt för honom att sätta dit den. Det är den kedjan som lyfter laget just nu!

När det kommer till Jason så vet jag det mesta :wink:

Kalsongfärg, även när de vänds ut-och-in?

Tycker det svängde snabbt här inne, skämmes lite på er som inte hejar på i 60 minuter. Nämner inga namn men ni vet vilka ni är.

Ingen stabil match, men 2p och bra inför helgen då Lipers ska krossas.
Plus för Mackan, Williamsson, Fälth, Kristiansen, Fasth ,W.Karlsson och Purre.

Krog och Rakshani har lite mer att både visa och producera. Kan köpa att de inte gör poäng i varje match, men då måste de jobba mer än 80% i defensiven.

aikforum.se/aik/aik-ishockey … sida4.html

rolig läsning btw, speciellt när vi kvitterar. Lova mig att vi aldrig hamnar där.

20 spänn på att Highlights från HV-matchen kommer ut sist av alla!!

Samma som apgårdens forum.
Vid torsk så är det avgå/alla är värdelösa och hot tom inbördes.
Max 3% skriver mer än 2 rader och det säger allt.

Kan ju alltid kika på hockeykväll på svtplay…

Tänkte faktiskt på det innan idag att här på vårat forum finns inga svordomar osv. blir ju nästan mörkrädd när man läser på deras…

Vi svär ganska friskt men vi är ju inte på deras nivå.

Härligt! TACK!

inte än…

Jag svär censurerat

Med tanke på hur matchen såg ut som helhet är jag väldigt nöjd med 2 poäng. Trodde taket skulle lyfta vid 2-2 målet

Vad är det man säger, det är inte över förrän den feta damen sjunger. Har det överhuvudtaget hänt tidigare i klubbens historia att HV gjort mål i sista sekunden i en match?