Omgång 28: HV71 - AIK

Det har säkert skett någon enstaka gång men det händer inte ofta. Jason Krog gjorde ju ett mål 19:54 in i tredje perioden förra säsongen borta mot Frölunda. Det är väl det närmaste 19:59 som jag kommer på just nu.

Davidsson kvitterade mot LHC i sept 2010 med 6 sekunder kvar

Japp, sen vill jag minnas en match där man till och med fick ta till videodomaren för att se om pucken var inne innan avblåsning eller inte, men minns inte alls var och när. Måste varit de senaste 5 åren iaf. Kan ha varit för motståndarlaget med… Va fan, jag vet ingenting, man har haft måldomare för att se om pucken var inne innan slutsignal nån gång i historien iaf och den matchen såg jag!

Det var en kvartsfinal mot Timrå om jag inte minns helt fel.

youtube.com/watch?v=lwo7DngRcJo

Ja, se där. Då var det inte ett minne som min hjärna skapat själv då :stuck_out_tongue: Dock inget mål då… :frowning:

Även om man kan reta sig på att HV var sjuuukt ineffektiva igår och var mycket nära ett halvfiasko så måste man säga att två-poäng var oehört viktigt psykologiskt. Nilson är inne på det - att man så gärna ville vinna att det nästan låser sig.

Det är idrottens psykologi.

Efter storförlusten borta mot Luuuuuulä så var en seger “nödvändig”, men så släpper man in första målet i den här matchen också. Klar de börjar tänka lite för mycket då. Men HV har en sån enorm moral, det är i stort sett bara i lule-matchen som man inte spelar verkligen ända in i kaklet. Så återigen ska man aldrig räkna ut HV. Det är därför jag tror stenhårt på årets HV, man känner igen mycket från tidigare guldupplagor - att man nästan alltid studsar tillbaka ganska snabbt.

Stillman kvitterade till 3-3 i sista sekunden i kvartsfinal 2 1998 hemma mot DIF. Tyvärr avgjorde Björn Nord för DIF i sudden.

Hemska minnen. Minns hur jävla förbannad jag var. Var helt övertygad om att målet skulle godkännas. Signalen går ju helt klart efter att pucken är i nät. Hoppas man slipper uppleva något liknande igen!

Gott med vinst efter katastrofmatchen i Luleå senast. Men jag tycker mig se att HV har börjat dumpa pucken mer och mer ju längre serien gått och sen åka på chans, någon som uppmärksammat detta också?

På tal om sena avgöranden satte inte Kung Davidsson mål med tre sekunder kvar i sista omgången mot SSK 2011, som säkrade serievinst??

Jag har för mig det var 7 eller 9 sek kvar. Hittar inget på nätet

På tal om sena mål och så, MoDo i form av Joonas Lehtivuori när de gått 60,00 av matchen mot Djurgården som va första efter att Hardy hade lämnat dom förra säsongen :stuck_out_tongue:

Sen har vi ju målet Pasi Puistola gjorde mot Timrå 2008 som dock ej godkändes trots den hann i mål innan slutsignalen gick igång.

Mot SSK i sista omgången säsongen 2010/2011 så gjorde kung David segermålet efter 19.53.
estat.hockeyligan.se/c/LGameStat … meId=30648

scrolla ner bilden på länken så ser ni matchhändelserna.