Omgång 28: HV71 - Leksands IF

Har du väntat något annat???

Kinnvall tar noll ansvar för pucken. Krånglar mer än Emil Johansson i egen zon. Katastrofal.

Monsterbyte av NHL-backen Kinnvall. Först lite sköna pucktapp som ger leksand några sköna målchanser för att sen avsluta med en puck out i ett oattackerat läge.

Riktigt bra period av HV.

Släppa till 17 skott…usch.

Tycker det känns som hockey på TV:n ikväll iaf.

mot ett bottenlag. Som sagt ledningen bryr sig inte om hur det går.

Äntligen en klar analys av Kindvall BRA att han iallafall inser vad som händer :smiley:

Från leksand ja, hv vetti fan vad de är

Man undrar verkligen hur Davidsson och Hult m fl tänker när dom ser hur jävla genomuselt HV spelar, hur jävla usel inställning spelarna visar, men sedan står dom och säger att det är den här gruppen som ska vända? Hur i helvete ska det gå till? Hur jobbar man för att få upp dessa tredjedelsfigurer ur hålet de grävt sedan mitten av september? Är det pastorn som ska fixa den mentala biten? Han har ju verkligen gjort ett strålande jobb hittills…

Som sagt. HV har blivit en helt oseriös förening.

Om man säger att det är hårt jobb som gäller så är det väl det minsta man kan göra också.
Men allt ser ju fan ut som det går i slowmotion.

Varför slutar man inte med dessa jävla blindpass och varför är det ingen fart på Hv spelarna.
Alla i Leksand åker ju fortare.
Svensson har ju varit magnifik och är nog bara han som kan rädda oss ikväll.

Ser inte Hult att det är något som är totalt galet i laget?
Det är ju sämre tempo än i Div.2.

Ett tag i denna perioden tror jag det var säsongens absolut sämsta spel.

Ja, jag minns faktiskt inte ens när det senast såg så illa ut.

det såg ut som HV bara stod och tittade på vad Leksand gjorde.

Jag och många med mig sa detta redan innan säsongen nämligen att backsidan är för dålig.
I den moderna hockeyn behöver man backar med bra spelsinne som kan leverera ett snabbt och bra första pass.
Hult har byggt en backsida som inte uppfyller dessa krav.
Följden har vi sett hela säsongen nämligen svårt att ta sig ur egen zon med fart och lite för långsamma i tanken vilket leder till att vi spelar fast oss…

Lägg därtill underpresterande C/Fw och tveksamt målvaktsspel ibland så vips är vi fast i botten.

Forsberg och Kokkonen är inte tillräckligt bra. Forsberg klarade inte 5vs5 bra i Leksand heller.

Någon mer en jag som reagerade på att Rahm stod och gapade i båset och ingen ens verkade reagera?

HV pratar om att det handlar om att få självförtroende, att studsarna snart är med dem.

Sorry HV, men studsarna är redan med er. Idag studsar pucken på Fransson in i mål. Häromdagen fick Önerud pucken till skänks i offensiv. Och för nån vecka sen rånade Sandberg Oskarshamn på en vinst när han stod för ett felaktigt byte.

Hua. Tänk hur det sett ut om HV inte hade studsarna med sig…

I vanliga fall brukar man ju se ett lite bättre spel i andra efter en katastrofal förstaperiod. I år kommer man ut och lyckas spela ännu sämre.
Vad fan gormar Rahm om i omklädningsrummet egentligen? Sparka karlfan! Nu!

Vi är med i matchen iaf kämpa på nu!

Leksand anfaller med alla fem och och Hv boxar in och låter Leksand snurra som de vill.
Vi anfaller en och en ute i sarghörnen. Är inte ofta vi vinner de kamperna heller så det över mitt förstånd hur x antal tränare och ledning kan tycka detta är en spel som ska skörda framgångar.

Det skriker ju inkompetens i hela hallen!

I hetsen på att Stoa är inne på minus, så kan det bero på att han spelar med Önerud. Simon är katastrof i egen zon. På målet så väljer han att gå ner på backens markering vilket gör att Forsberg lämnas fri för att skjuta. 100% Öneruds mål.

Nyans i klagosången

Ja man undrar ju vad sånt beror på? Individuell felbedömning eller extrem otydlighet i hur man ska spela i olika situationer?

Hv i anfallszon :open_mouth: