Så gör jag också, men jag kollar Luleå och Skellefteå, för då kan man tänka sig att det blir önskade resultat. Matcherna med HV71 skulle jag vara för nervös för att se, även om de har blivit bättre.
6-poängsmatch, studio, Granqvist och möjlighet att trycka ner silverröv på kvalplats, förlusten är så given att odds på HV-vinst borde ge tillbaka en 100 ggr pengarna…
Slutspelskänsla i kroppen idag. 5 minuter till att klockan är 12, då kan man ta första biran med gott samvete.
Du är inte ensam.
Om jag uppfattat matchtrådarna korrekt verkar det vara en del som följer matchen via forumet.
Själv har jag vid några tillfällen när det känts väldigt jobbigt slagit över till annan match och följt via forumet alt umgåtts med familjen i stället.
Jag har dock svårt att släppa hockeyn helt.
Senaste säsongerna har verkligen vart påfrestande för oss supportrar.
För mig är match mot cluben i sig inte värt den mediala derbymentalitet media försökt bygga upp.
Det är ett yngre grannbarn som försöker hävda sig och för lekens skull kan en väl ibland ställa upp för att en trist vardag blir lite roligare men egentligen längtar en mest efter sina riktiga jämnåriga kompisar…
Tyvärr visade det sig att alla ens kompisar fyllde 18 i februari och börjat hänga på krogen när man själv delar födelsedag med jesus och just nu är lhc den enda som finns tillgänglig att leka med.
Jag längtar fortfarande efter att få tävla med frölunda och färjestad men jag får erkänna att de har växt ifrån oss och nu är det äkta ångest att tävla med lhc.
Vi kan inte längre skjuta vårt hårdaste och skadeglatt se snorungen gråtandes gå hem.
Så snälla hockeygudar, tomten har återgått i ide men jag önskar mig bara en ynka pytteklapp till…
Akademisk kvart gäller så första biran kan du ta redan nu med gott samvete
Beroende på hur matchen utvecklas så kan det bli lite smågrinigt. Idag gäller det att stå upp för varandra och framförallt vår målvakt
11 öppnar väl servering på krogen…
Vinst idag = Momentum och fortsatt klättring under våren.
Förlust idag = Luften går ur, det gick inte denna gången heller.
Där är min känsla inför matchen idag, hoppas inte den infinner sig i laget…
Hur som haver, SLÄPP PUCKEN, KRIGA, VINN!!!
Ja, helt rätt. Jag är dock hemma, och här är det min sambo som “make the calls”…
Blir att se eran match idag i väntan på våran mot helvetes FBK…
Ouf jag har en dålig känsla för Luleås match ikväll
Tror ni tvålar dit Linköping idag och det blir stora skriverier i tidningen om att LHC nu är på kvalplats
Hoppas du har rätt
Släpp pucken
Man märker att du har en annan uppfattning än många luttrade HV-fans
Det tror jag också. Det är säkert psykologiskt jobbigt att ha börjat hyfsat och sen ramlat ner under strecket efter en förlusttrend sådär.
Denna match känns som en kvalmatch… fyfan.
Om der är gott nog för staten är det gott nog för henne, skulle jag vilja anse
Sjung för HV. Hoppas vistelsen blir någorlunda okej. Är en skithåla den där Saaben
Är det många tillresta idag?
Ett jävla lidande att vänta på nedsläpp trots att man inte är på plats, hoppas verkligen att ni får en grym upplevelse idag!
VINN BARA VINN NU HV!