Omgång 28: Linköping HC - HV71

Linköping HC - HV71

Blä. Linköping.

Finns inte så mycket mer att säga där. Fokuset som vissa i våra supporterled har på cluben är inte värt ansträngningen. Cluben… kom igen. Redan där, utan förståndshandikappat lejon, fattar man att något gått så fel att man avstår från att skapa åtlöje. Man tar ett steg tillbaka och inser att det är opassande att göra sig rolig på dess bekostnad. Cluben.

Ett självgranskande brunöga ser dessutom att vi själva just nu inte heller utstrålar vidare klass. Vi spottar och fräser men vi ligger fortfarande på kvalplats. Detta kan vi ändra på idag. Teoretiskt. I praktiken är vi sedan ett par år tillbaka rätt usla på att ta till vara på lägen likt detta. Antiklimax är vår melodi. Detta maximerar fansens frustration vilket verkar vara målet med vår förenings verksamhet, sedan 2018.

Detta kommer gå åt helvete, men släpp pucken ändå…

Johan jiddrar

FORZA HV71!!

17 gillningar

Först ut även denna gång.

Cluben denna förening som väcker känslor på olika sätt. Andra påverkas mer andra mindre.

Man behöver vinna oberoende på motstånd. Till syvende och sist så ska poängen in om man ska vara på rätt sida när vi summerar i vår.

HV gör bäst i att vara i nuet. Göra sin sak med en stor portion vilja att ta med 3 poäng hem.

Och det väl en värdemätare om något, kan man kanalisera mer på inslagen väg och faktiskt ta chansen för en gång skull. Ja då kan jag tro på det här. Men det är just det, den här chansen som återkommer men som man är duktiga på att kassera.

3 gillningar

HV med världens chans att gå om Linköping vid vinst borta idag. HV och Universum kommer således gå samman, göra en fantastiskt dålig match och förlora på full tid. Samtidigt kommer alla andra lag som inte ska vinna, göra just det.
HV och sexpoängsmatcher går inte ihop idag heller.

11 gillningar

Vinst idag, hopp om livet, förlust avgrunden är nära

Ja, tyvärr kan ju inte HV presetera överhuvudtaget när det faktiskt gäller så det känns som en given förlust.

1 gillning

HV 12 pinnar senaste 5
LHC 1 pinne senaste 5

Vad kan gå fel? He he

6 gillningar

Bara vinn. Jag skiter i hur det ser ut.

2 gillningar

3,3 ggr pengarna på Hv. Hade inte detta varit just en 6 poängs match och med vetskap om Hv’s mindre smickrande framgång i just dessa så hade detta varit ett mycket spelbart odds med tanke på formkurvor…

Så tänker, spela på LHC så blir jag mindre ledsen om Hv förlorar, men om Hv vinner så blir jag överlycklig vilket fall som helst…

Dåligt psyke, jag vet …:joy:

4 gillningar

Vem tror ni står idag?

Tror man byter idag och Hugo får hoppa in mellan stolparna återigen

Är så mycket mer än en vanlig hockeymatch idag, så känns som det hade behövts lite mer rutin just idag med streckstrid o hatmotstånd och allt

1 gillning

3 gillningar

Då var det så dags igen.

Jag tror också att Hugo får hoppa in, han behöver väl matchas och känna att man tror på honom. Men vad händer om han inte lyckas i målet? Blir då Dichow ombytt till nästa match?

Total ångest.

3 gillningar

Samma här.
Sov oroligt.
Hinkar kaffe och hoppas på mirakel.
Hjärnan säger väl 4-1 Linköping.
Men hela min uppenbarelse hoppas på att vi fixar detta och tar oss över sträcket.

1 gillning

Om inte Hugo totalt klappar igen och vi får se ett målvaktsbyte tror ja Hugo står minst 2 matcher i rad oavsett vinst eller förlust idag. Dichow tror jag inte kommer stå mellan stolparna ifall inte sjukdom/skador drabbar glifford/alnefelt likt det gjorde när Olof fick chansen. Endast spekulationer från min sida men så hade jag själv resonerat

Riktigt lurig match idag och sjukt viktig på många sätt. LHC helt under isen senaste tiden och med en enorm press på sig att vinna inför en fullsatt arena. Förlust och man hamnar under strecket vilket vore en troligen förödande situation.

Möter då seriens största fuskbygge och ett ännu mer underpresterande lag som nu är inne i en sju matcher lång svit med poäng och seriens formstarkaste lag sett till poäng. Säsongens match på så många sätt sett till tabell och rivaliteten emellan klubbarna.

Jag hoppas på Olof i mål idag men tror att Hugo får stå. Oavsett vem vi väljer så hoppas jag att vi visar fingertoppskänsla vid målvaktsvalet. PP troligen avgörande ihop med målvaktsspelet som vanligt när HV är inblandade och där är vi riktigt vassa nu med våra fem legoknektar på isen.

Med tanke på formkurvorna hos lagen och pressen som är på LHC så talar mycket för HV idag. Vi lär nog inte dominera i 5-5 i vanlig ordning utan får hoppas på PP och att Olof eller Hugo stänger igen.

Jag tror verkligen att om LHC torskar idag så blir de kvar på Play Out resten av säsongen faktiskt. Vore helt fantastiskt i så fall på alla sätt. Skum sparkning av Östman som visar på desperation kan jag tycka.

5 gillningar

Gött med studio till dagens match

Nä, de e dags för årets 7-1 match, fast tvärtom så klart.
Islossning på OSL, Borgis sätter 30% av sina lägen och Ang hänger nån så e den saken biff.
Hoppas Hugo får stå och visar att han har tänkt ge Gliffen en kamp om spaden.

Släpp pöcken, nu!

3 gillningar

SLÄPP PUCKEN