Omgång 28: MODO - HV71

MODO vs HV71


imageimage

Spiralbeteende. Dålig-sämre-sämst.
Så säger språkrådet att det skall vara. Det finns dock ett undantag för denna grammatiska regel, enligt samma råd. Det går nämligen att använda böjningen dålig-dåligare-dåligast, vid ett fåtal tillfällen. Två av dessa är HV71. Det är nämligen accepterat med dessa komparationsformer när man omtalar hälsotillstånd och moral. HV71 kvalar lätt in på superlativet i bägge dessa kategorier.

Som vore det inte nog med superlativens pricksäkerhet i alla ting HV71, så ser vi även en försämring av tillståndet över tid medelst negativ feedbackloop. Allt dåligt upplevs dåligare och dåligare, och inte ens dåligast är slutstation för denna resa ner i moraset. Ty, Katastrofen (med stort K) som vi känner den… “sveriges roligaste hockeyliga” … ligger där nere, någonstans i botten av “Kenta’s Inferno”, på någon av hans olika helvetesnivåer av dåligast…

Vi är inte där ännu, kraxar olyckskorparna. Kraxa bäst som kraxa sist, säger jag. Cementerad korpnivå på vårt bortaspel, men såg vi en ljusning? Mörkgrått men inte korpsvart? Tre poäng i Ö-vik ligger där och glittrar, oemotståndligt för ett tjuvaktigt fjäderfä. En blank och skinande möjlighet att vända på spiralen.
Tjall den! Tjall den!”, säger jag.

Simon spekulerar

FORZA HV71!!

13 gillningar

Gör en massa mål och bara vinn för helvete. Orkar inte en förnedring till.

5 gillningar

Vi har ändå en kedja som är riktigt bra. Om nu även Brännström och AP20 kan sätta lite press på Alibi-spelaren Borgström att börja kämpa så kanske vi kan få in ett par puckar.

3 gillningar

@PapaEmeritus Läste lite på LHCs forum efter matchen, då hade någon lagt in en skärmdump på när du skrev att ”nu kommer raset” i matchtråden.

Du blev anklagad för att vara en lhc supporter. :joy:

Nu vinner vi!

3 gillningar

Ha ha ha
Det är så sant. Ett mål i baken borta tenderar lätt att bli flera. Tyvärr ingen nyhet!
Edit

  1. Bra trådstart som vanligt. Borde samla dessa för framtiden.
  2. Själv körde jag ofta
    Sjuk, sjukare, död
    Det sista är väl vad som händer om Hv åker ur igen.
1 gillning

Före matchen börjat står det lika på noll.
Klämmer några öl vid poolen för att komma i form.
Då skall det väl gå att vinna.
Trender är till för att brytas.
Vinn bara vinn för bövelen.
:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Att hålla på HV är som att ständigt glänta på locket till Pandoras ask. Olycka på olycka på olycka.

5 gillningar

Idag spelas det om play out eller no mans land. Det krävs 3 p mot ett Modo med vikande form. Jag vet inte vilken gång i ordning som jag efter förra matchen tänkte ge upp för säsongen och sen kolla hur det gick i efterhand i april. Ändå sitter jag här och väntar på nedsläpp igen. Men är det 0 p idag samtidigt som MIF och RBK har matcher med rimligtvis 3 p så är det väl helt enkelt dags att ta ett sabbatsår. Men som HV-fan vet man att det blir vinst idag så själen får lite hopp. Sen tre förluster på det.

2 gillningar

Sitter i exakt samma sits. Nån typ av psykisk störning lider man ju av det är helt uppenbart.

5 gillningar

Idag cementeras vi på kvalplats. Finns inget annat. Oavsett om vi värvar in en ny förstakedja så är läget brutalt uselt…

1 gillning

Oavsett om vi vinner eller förlorar idag behöver vi ha en anssi Salmela, en laleggia, en Rajala, en Christensen och en Lias för att klara kontraktet. Ortio lär väl stå efter att nyligen varit sjuk. Känns katastrofalt. Med modos snurr lär vi vara borta, resultatmässigt, i matchen efter 1:a perioden.

1 gillning

Är Modo så spelskickliga? Jag utgår ifrån att deras vikande resultat har en anledning och att Lindbom och alla inklusive ismaskinsföraren har haft videomaraton ist f Kalles jul, för att se vad andra lag har gjort bra för att ta udden av Modo. Jag tror på en jämn match och vi behöver en till Frölunda-match med lite krigarinsats och stolpe in. (I varje match från och med nu). Vi ska kunna matcha Modo, men kommer få det svårt i resten av serien eftersom det också finns lag som FBK, Växjö och ZAIK. Och boogie-teamen Örebro och LHC. Om vi inte klarar att ta poängen mot bottenkollegorna blir kvalet oundvikligt.

Jag och ena dottern på väg mot Övik. Tycker det är rimligt att HV ger oss en seger.

11 gillningar

Kör du långt för att se matchen? :smile:

1 gillning

Med västerbottniska mått - nej. :upside_down_face:
(10 mil)

3 gillningar

Allt är för långt för att se Hv borta.
Kommer dock att försöka få biljett till Fisklunda i slutet på januari. Hörde att de fixat en bra craft beer kyl

1 gillning

Scandinavium har riktigt fina barer, samt att man kan beblanda sig med deras supportrar och tjöta gott!

1 gillning

Modo är vassa offensivt men defensiven är skakig. Hoppas vi kan stå emot snurret i vår zon…
Kan vi få samma tryck i anfallszon och längd på anfallen som mot lhc tror ja modo går ner på knä.
Kanske 4 stolpe in idag istället för stolpe ut som mot lhc…
Vore också trevligt om någon mer än örnerud vågar ställa sig framför kassen å gruffa lite.

Skippade förra matchen aka ännu en förnedring.
Självskadebeteende att utsätta sig för ännu en bortamatch idag.
Men nån gång måste de väl få ordning på ting & tang?
Eller hittar man på ännu ett kreativt sätt att tappa matchen ikväll?
Tyar snart inte se mer.
Man ska ju må bra av det här.

3 gillningar

1 gillning