Omgång 28: MODO - HV71

Den enda som säger som det är väl AP20. Kanske Önerud också?

1 gillning

Var längesedan han tog 10 första. Så bra Ortio.

2 gillningar

Snålskjuts…

Har sett kompisar på hobby nivå åka bättre skridskor än Tikka. Och han ska vara vår 2:a center enligt Norberg

2 gillningar

Jag räknar med att Strålman gör det. Men på ett bestämt icke aggro-sätt.

1 gillning

Han är ju skitbra på träningar!
:wink:

Jävla usel period hv

Detta var nog det sämsta jag sett.

4 gillningar

Vet att jag tjatar…
Men det räckte med att se några matcher i finska slutspelet för att kunna bedöma att hans skridskoåkning är stort frågestund på Shl nivå.
Var 3e C i sitt förra lag.
Hur Nubben tänkte övergår mitt förstånd.

Rätt så oorganiserat spel från HV. Man verkar ha svårt att komma samlat och i fart. Sen tar det förfärligt lång tid att vända spel från egen zon. Känslan när jag ser HV:s anfallsspel från bakplan är att de tror att Redline offside fortfarande gäller.

Jaja. Vi har inte lyxen att sitta och hoppas på bra spel från det här fuskbygget. Det är poäng och överleva som gäller. Och vi har ju faktiskt oavgjort. Väljer att se det så.

Vi ligger inte under mina herrar. Snart har man skakat av sig flygstrulet och börjar spela hockey.

1 gillning

Om ngn tyckte Linköpings matchen var dålig. Hur mår ni nu?

2 gillningar

Tedenby skrattar hela vägen till banken.
Trött man är på den liraren.

Jo, det hoppas man ju och man får det intrycket.
Men vet inte vilken påverkan han har, hela laget verkar så jävla loja. Inte ett pass som sitter just nu.
Man hade ju även hoppats på att Seppälä skulle vara lite av en elak chef där bak, men allt känns bara mellanmjölk.

Skitperiod, sanslöst trubbiga

Inte imponerad. Luktar förlust som vanligt.

2 gillningar

Aha, det är flygresorna som gör HV till SHL’s absolut sämsta bortalag.
:wink:
Kudos för att du aldrig ger upp!

Någon som kan hockey bättre än en annan som kan förklara vad vi vill göra på isen? Vilka linjer finns i spelet, vilken struktur kan man se? Eller är det precis som det ser ut som för ett otränat öga, dumpa och hoppas på det bästa?

Nog för att det ofta är bra att ha en röd tråd som går genom hela föreningen, men när den röda tråden är just “vi håller tummarna” så vet i fan…

2 gillningar

Seppälä har aldrig varit elak. Bara stark defensiv. Han borde kunna trycka mer.

2 gillningar